2019-08-02, 16:56
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Förstår inte hur målsägandebiträdet kunde gå med på att framställa detta yrkande som ju är helt ostyrkt. Fullständigt utsiktslöst att utan bevisning ha framgång med sådant yrkande. Man framstår bara som oseriös samt att det kan verka som att man är ute efter pengar och inte "rättvisa".
Vi är helt överens.
Jag tror att afghanen velat ha det framfört i hopp om att ASAP skall köpa ut honom för några miljoner .. men så fungerar ju inte svensk rättvisa. Åtalet kan inte han påverka när det gått så långt.
Citera
2019-08-02, 16:56
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Som min polis-bekanta sa häromdan; när du har att göra med denna typen av kriminella individer med glasartad blick så utgår man alltid från att de bär kniv.

Eller tror du att Rockys livvakt fick visitera målsäganden?

Bra anekdot.

Har de sagt själva att de utgick från att BO hade kniv? Hur har de isf belagt det, "glasartad blick"?
Citera
2019-08-02, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Råder delade meningar om det, här är delar av Rashid Musas "analys" av ASAP:

"innan vi kampanjar för att Asap Rocky ska släppas från häktet så bör vi komma ihåg att denna rappare sade att han inte tänker prata om polisens övergrepp mot svarta i USA eftersom ”han inte kan relatera till dem” och att ”han bor på Beverly Hills och inte i Ferguson”.

Rakim/Rocky är född i Harlem, Newyork. Han har även bott i ett härbärge med sin mor och hans bror blev mördad. Kan han inte relatera till att bli behandlad illa av polisen betyder det helt enkelt att han inte har sådana upplevelser, vilket kan tyckas vara märkligt av vissa....
Citera
2019-08-02, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Innan slutpläderingen är väl innan jul?
Ja visst, men jag trodde du menade mer specifikt precis innan jul. Det hade isf nog varit ett personligt rekord för honom.
Senast redigerad av TheHaven 2019-08-02 kl. 17:03.
Citera
2019-08-02, 16:58
Medlem
Sobofieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunnerkungen
+1 på den. Han har fått några dagar i världens rampljus.

Ett mål som detta är fantastiskt för advokaterna. Går ASAP fri (det hör han inte) är det säkert värt en miljon.
Citera
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TVdator
Ingen här vet, det är bara skitsnack. Samma med kniven.

Det tror jag också.
Att slå där det fanns folk var inte så viktigt, däremot gick det tydligen bra i den folktomma gränden
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pissbogen5
Tror du staten lägger skattepengarna på hög bara för att användas när invandrarna begår brott? Staten är inget företag som genererar skatt, den omfördelar bara det som det privata näringslivet givit dom = Staten kan inte öka BNP, försök få in det din skalle för fan.

Din IQ är för låg så du är inte ens intressant att diskutera med när du kör med halmgubbar dessutom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag personligen tror att han kände igen ASAP och att hela situationen handlade om att han trodde sig kunna begära ett miljonskadestånd om de behandlade honom illa.
Det gör fortfarande inte misshandeln okej.

Jodå, man får använda det våld som krävs. Det är rent självförsvar.
Benzo-knarkande galningar kräver aningen mer våld för att tygla än en stridslysten mormon.
Men det kanske du inte fick lära dig i den skola du gick i?
Men du är väl inte född i Harlem kanske?
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
160 lök är hela skadeståndet, för sveda o verk o hela fadderullan. Men han borde givetvis inte få ett enda ruttet öre för "utebliven inkomst" heller.
Ok, jag läste ett inlägg och tog informationen därifrån.

Personligen anser jag att han själv varit så drivande i situationen så att han inte skall ha något skadestånd alls. Däremot bör svensk rätt avkunna en dom om misshandel eftersom man annars sänder ut signalen att gängstryk är okej.
Citera
2019-08-02, 16:59
Medlem
men sånt ser man ju på stan varje helg liksom. Skulle alla slagsmål då rendera i fängelsestraff på 6 månader skulle vi ju inte ha en babbe kvar på gatorna
Citera
Medlem
introvertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobofied
Ett mål som detta är fantastiskt för advokaterna. Går ASAP fri (det hör han inte) är det säkert värt en miljon.
Menar du att advokaten får mer arvode beroende på utfallet i målet? Källa på det tack.
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Jodå, man får använda det våld som krävs. Det är rent självförsvar.
Benzo-knarkande galningar kräver aningen mer våld för att tygla än en stridslysten mormon.
Men det kanske du inte fick lära dig i den skola du gick i?
Men du är väl inte född i Harlem kanske?
Du kommer från ghettot förstår jag.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in