2019-08-02, 19:35
Medlem
Tagelapas avatar
Dom är fria att resa hem till USA när dom vill
Citera
2019-08-02, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
Nu blir det nog rätt tyst i tråden bland alla riddare på vita hästar som försvarat kaos-afghanen.

Ni för patetiska. Ni har väl krupit tillbaka under er sten baklänges som en kräfta.

Baklänges som en röd vänsterkräfta där dom krossades under stenen..
Citera
2019-08-02, 19:36
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Det var ju två hazarer så inte så lätt för en person senare kom ju skyddsobjektet ìn bakom ryggen på livvakten. Menar du att livvakten borde gjort KO på hazarna direkt. Tycker han gjorde det bra, lyfte upp en utan att skada för att visa att de var en vante som han skulle mosa direkt.
Vänstermupparna verkar tycka att Big Tim borde ha KO:at Rocky, Kepskillen och Timbuktu/Ambulansmannen i förebyggande syfte, för att förhindra att de gav sig på Mustafa.
Citat:
Ursprungligen postat av Tokarev
Negrolations till rapparen.

Och sen vill jag att någon följer denna åklagare - skall Sverige ha sådana statsadvokater?
Jag är helt säker på att blobfisken Stefan Röfven är nöjd med hans insats.
Senast redigerad av RonJeremyClarks 2019-08-02 kl. 19:40.
Citera
Medlem
Negrolations till rapparen.

Och sen vill jag att någon följer denna åklagare - skall Sverige ha sådana statsadvokater?
Citera
Medlem
BeatriceCencis avatar
Till skillnad från partiska utredare hos Polisen och på Åklagarmyndigheten i det här fallet, så tog alltså Tingsrätten sitt sunda förnuft tillfånga och insåg att det inte är ett allvarligt brott att värja sig från två aggressiva heroinmissbrukare från Afghanistan med masterexamen i getknullande. Delseger vunnen!
Citera
Medlem
Blankts avatar
Snacka om att Slobodan kommer bli ännu mer framgångsrik efter detta.
Citera
2019-08-02, 19:37
Avslutad
Tänkte på det här med vad jag läser ibland om att invandrade blir frisläppta pga ''Vi gör så i mitt hemland och jag förstod inte att det inte var lagligt här, det är andra seder från mitt hemland''

Varför kan inte vara likadant i det här fallet? ASAP sa ju själv att i USA räknas förföljelse som ofredande och då har man rätt att försvara sig själv, i hans hemland är det andra seder än här

Är jag fel ute eller vad tänker ni
Citera
Medlem
selusts avatar
Får de lämna landet?
Citera
Medlem
Karembeus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dasfunk
snacka om fira i förväg. domen har ej fallit. skadestånds anspråket är inte igenom. jag sade 1-2 månader vi får la se vem som har rätt

2 månader lär det väl dock inte kunna bli?
Citera
Medlem
Passepartouts avatar
Klokt beslut av rätten, inte rimligt att försvara en fortsatt häktning. Är det inte lite underligt att detta inte live-sänds i msm? Hade varit fint att se glädjen över frisläppandet hos de åtalade.
Citera
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karembeu
Vad innebär det här rent konkret inför ev överklagande? Även om det skulle bli 1 månads fängelse så skiljer det sig mycket från det åklagaren yrkade på. Kommer åklagaren överklaga?

Och målsägandebiträdet lär ju hamna långt bort från det BO krävde. Dessutom tjänade ju biträdet bra på det här. Ny cirkus att vänta?

Alla tjänar pengar på det här.
Advokater, biträden mfl. Ja tom Rocky lär tjäna en hacka på att intresset för att han som person och artist ökat. Även affen lär troligtvis få en peng, beroende på dom.
Citera
Medlem
Grodaifickans avatar
Kan vi förresten bara ta ett ögonblick och uppskatta bredden på Slobodans mustasch?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in