2019-08-02, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noble.Savage
Strömberg är en jävla pajas.

Visserligen har Afghanen IQ under 70 men ändå.

Ja vilket briljant försvar.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Jag tänker på det där matbudet med ryggan, han vände inte ens sig bakåt och tittade vad som pågick utan ställde lugnt ner sin ryggsäck och gick lugnt in angående "livrädd".
Men han kan ju ensamt inte räknas in som i "vi"?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Livvaktens vittnesmål borde väga tungt. Han verkar ha haft full koll på läget under hela förloppet.
He's the man så att säga.
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
"Ja, första gången pekade jag åt ett håll, och sen åt ett annat.
– Det känns som att du lurade honom i olika riktningar, säger målsägandebiträdet."

Haha vad fan är detta? Lurade runt honom i olika riktningar? Satan vad han inte har något att komma med. Absolut noll. Kommer sådana usla och märkliga frågor då.
Citera
2019-08-02, 14:32
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Campion
Är livakten är riktig utbildad livvakt eller en Getto Nigga Thug som sadlat om till "livvakt" så att säga?

Enligt förhör i FUP så är han inte straffad i USA. Om man är svart och växer upp i Harlem och undviker att bli straffad så är man med all säkerhet inte en thug eller gangster.

Förhöret av livvakten är bra och avslöjande vilken som "rättvisan" vill skydda. Blir Rocky med vänner fällda för detta och hörlursturken får 140 000 kronor i skadestånd så är det fel i vår rättsapparat. Då kan vi be Trump invadera Stockholm!
Citera
2019-08-02, 14:32
Medlem
Arkiaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Jag har inte hört att man alls frågat i den riktningen. Det hade ju åtminstone försvaret kunna göra?
Precis, tycker också att försvaret borde ha lyft frågan. Knepgirt om inte polisen talat med gode mannen. Det borde de väl gjort?
Citera
2019-08-02, 14:33
Medlem
loisloiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Campion
Är livakten är riktig utbildad livvakt eller en Getto Nigga Thug som sadlat om till "livvakt" så att säga?
Var är Rakim då?
– När jag rör mig från den svingande killen kommer Rocky för att skydda mig. Han fick tag i killen och kastade honom på marken.
Är du Rakims livvakt eller är han din livvakt?
– Jag är Rakims livvakt.
– Han kom fram för att skydda mig i det skedet. Han såg att jag var i numerärt underläge, två mot en.

😂😂
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rough-justice
Du måste räkna alla kostnader. Stat, landsting och kommuner. Säkerhetsbranschen, slitage och utbyggnad av infrastruktur pga onaturlig befolkningsökning.

Vi måste också sätta en prislapp på den kulturella kostnaden för att svensk kultur eroderar.

Sist men inte minst ska vi ställa asen som krävt mångkultur inför riksrätt med dödsstraff som del av straffskalan.
Vi kan alla vara överens om att det är stora kostnader förenat med invandring, men en betydande andel är också i arbete, startar företag och genererar direkta och indirekta intäkter. Om man ska räkna kostnader måste man också räkna intäkter, annars är det ohederligt.
Men visst är det uppenbart att det inte är en ekonomisk fördel för Sverige att ha öppnat gränserna för låg- och outbildade personer med stora posttraumatiska besvär från krig och lidande, samt dessutom skiljer sig stort kulturellt från majoritetssamhället. Men jag menar att man huvudsakligen motiverat mottagandet av afghaner, som BO i det här fallet, med känslomässiga argument snarare än ekonomiska. Min uppfattning är att endast enstaka politiker har försökt sig på att motivera invandringen med behovet av lågutbildad arbetskraft, men dessa argument faller platt eftersom det då finns andra lågutbildade grupper man kunde släppt in som statistiskt sett integreras bättre (kineser, filippiner, thailändare etc.).
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Fast det betalar USA's skattebetalare för och inte vi.

Inte om han blir frikänd. Då är det Sverige som står för allt. Kanske till och med Trump skickar räkning för tiden han har lagt på twittrande.
Citera
Medlem
Strömberg är en stjärna som omedvetet (eller medvetet) sänker "flyktingarna". Jag kunde inte varit mer nöjd med hans kompetens.
Citera
Medlem
Sobofieds avatar
Nu blir det först lite om de tilltalades personliga omständigheter, därefter pläderingar (5 st). Bör ha beslut i häktesfrågan drygt 16 om de inte ska orera i timmar.
Citera
2019-08-02, 14:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Så kan det vara, men jag är öppen för att en PK-polis kanske kan ha varit "kreativ" i antecknandet i sin iver att skydda pundarafghanerna.

Många poliser har ju fått nog men det finns säkert en hel del kvar som är helt hjärntvättade. Tänk tex den polisen som anmälde kollegan för att ha sagt "apejävel" om en invandrare i Malmö eller den polisen som anmälde kollegan som sa något i polisens fikarum om att en yrkeskriminell invandrare som stökade som fan i Emmaboda som de körde ut i skogen och släppte inte borde få vara kvar i landet.
Tror inte att de är hjärntvättade.

Jag tror polisen vill att det ska vara problem och skottlossningar och en massa afghaner som ställer till det. Då blir deras jobb roligare enligt dom själva.

Och då har dom mer och göra och slipper vara arbetslösa. Tror knappast att Polisen ens bryr sig, de vill ju stoppa Kronofogden till att sälja skottsäkra västar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in