2019-07-30, 14:18
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RandomWanderer
Detta är bästa som hänt Sverige!

Nu ser hela världen att för kommunistvänstern i Sverige är en kedjedömd "Afgahn" som åker hem till Iran mer värd än något annat.
De får trakassera, förfölja både män och kvinnor på stan.
De har så svårt att hålla sig från brott att ena nu måste komma från häktet sjäkv för att spy propaganda i rättssalen.

Epitetet av nya vänstern.

De får göra som de vill samtidigt som vänstern skyddar dem.

Äntligen svart på vitt att nya röster till Sossarna är prio 1.

Ja man skäms över spektaklet som svensk men förändring är viktigare än lite skam för sitt kommunistland.

Det håller jag inte med om, men jag förstår vad du menar.

Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Beror ju på hur man värderar förföljelse, trakasserier och hotfullt beteende gata efter gata.

Man måste ta med i diskussionerna att afghanerna var drogpåverkade. Det eskalerar hotbilden oerhört och det förefaller ju Rocky vara mer än väl medveten om.

Citat:
Ursprungligen postat av u99HSHH
Haha, ingen vit inkomst...

Då får man utgå från att han ska betala skatt, arbetsgivaravgifter samt straffskatt enligt någon schablon för tex 3 år tillbaka i tiden.

Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Angående skadeståndskravet;

"Magnus Strömberg berättar om 19-åringens krav på förlorad arbetsinkomst.
– 19-åringen gör så gott han kan och han får berätta om detta. Tyvärr är det så att det inte finns någon möjlighet att få handlingar från arbetsgivaren utan det är 19-åringens egna uppgifter.
Enligt advokaten är arbetsgivaren livrädd för att gå ut med att de anställt 19-åringen och vill inte lämna ut några handlingar. Han säger att 19-åringens jobb var som diskare och att han skulle ha fått 600 kronor om dagen."

Haha. Dra den om Rödluvan också.

140.000 delat med 600 kr/dag ger 233 arbetsdagar. Kommer han vara borta från "arbetet" i över ett år pga av det här?

Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Bara i Sverige kan man begära ersättning för inkomster utan dokumentation och trots att han skulle ha åkt till Iran på semester enligt egen uppgift (även om det i verkligheten kan ha varit terrorträning)

Det kan jag inte tänka mig, tvärtom lär det ligga honom i fatet både hos SKV men också hos migrationsverket eller försäkringskassan om en ordentlig tjänsteman hanterar hans ärende.

Citat:
Ursprungligen postat av Jthundera
Det är sant. Ingen dom har fallit så det finns ingen officiell uppfattning ännu. Att tre personer som sparkar/slår på en liggande blir nödvärn är väldigt tveksamt. Ingen bekräftad info stödjer excess eller putativt agerande.

Du har sannolikt inte mött någon drogpåverkad. När du talat med någon som tampats med drogpåverkade, tex en polis eller så kan du återvända till tråden. Drogpåverkade reagerar inte på smärta som normala människor gör. Att bara slänga en drogpåverkad person i backen kommer sannolikt göra honom ännu mera aggressiv, alltså ansåg de sig säkert tvingade att oskadliggöra honom efter bästa förmåga.
Citera
2019-07-30, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjornebarn
Varför har inte utredarna försökt återskapa de borttagna filmerna som det pratas om? Som vi redan vet är de släppta filmerna hårt redigerade, och det framgår i SMS-konversationerna att det ursprungligen skall ha varit ett mer eller mindre oavbrutet filmande av hela förloppet, men det har alltså inte hittats av polisen. Har polisen inte bemödat sig försöka återskapa raderad data från mobilerna? Det är ju hur lätt som helst :s
Jag förstår det som att Rockys telefon är försvunnen , någon av de andra hade nyckeln till hans rum där han sa att telefonen fanns men jag minns inte att hans lur finns med som kollad i FUP.
men det kan ju också vara något med abonnemang från US och svenskarna får inte ut info därifrån?
Citera
2019-07-30, 14:19
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsdal
Filmar dem live från rättegången eller kollar folk här bara på live-text som det vore sport-spel?

För isåfall, vad betar ni?

Tror på fängelse för skojskull. Lågoddsare eller vad sägs, vad är ens oddset. Svenska spel borde varit med på detta
Det är inte tillåtet att filma eller fota i en rättssal.

Knappast fängelse för Asap. Något har troligen hänt innan sekvensen med misshandeln startar som är förmildrande. Jag gissar på böter. De övriga som hoppar in om bara slår på liggande kanske kan få hårdare dom. Men de har redan suttit inne ett par veckor så de släps nog eftersom de redan fått sitt straff.
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
För att påvisa nödvärn har han lyckats bra.

Att en knuff skulle ha skadat och satt livvakten i livsfara, en knuff som inte var mot livvakten?
Citera
Medlem
dANiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Försvaret bygger upp sitt case på att Rakim Mayers attackerat dessa för att försvara sin LIVVAKT? Som är större, starkare och har som uppgift att försvara Mayers. Haha, otroligt svagt case isåfall. Faller på sin egen orimlighet.

Dom är säkert goda vänner, jag hade även försvarat min goda vän, faller ingenstans.
Citera
2019-07-30, 14:20
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
I vilken lag menar du att det är ej tillåtet hjälpa sin kamrat och livvakt i en hotfull situation?

Vänligen förklara för mig vilken arbetsroll en livvakt har?
Citera
2019-07-30, 14:20
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Du kan som sagt var inte påstå att det inte finns bekräftad dokumentation som stödjer putativt nödvärn utan att ljuga. Du kan däremot göra bedömningen att det inte kommer hålla utan att ljuga då det är din personliga uppfattning.
Enligt advokaten är arbetsgivaren livrädd för att gå ut med att de anställt 19-åringen och vill inte lämna ut några handlingar. Han säger att 19-åringens jobb var som diskare och att han skulle ha fått 600 kronor om dagen.
Det är väl bara att kolla hur mycket inkomster som det har betalats in skatt för hittills...

Det är naturligtvis rent skitsnack att arbetsgivaren - om afghanen verkligen har ett jobb, skulle vara rädd för att lämna ut handlingar om det. Det handlar såklart om svartjobb och jag hoppas att polisen rotar i det men det är nog att begära för mycket.

Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
"Han får hjälp av åklagaren med att spela upp en av filmerna där man hör ett glaskross, samtidigt som Asap Rocky har händerna runt 19-åringen och är i full färd med att utföra kastet.
– Det är en krossad flaska och jag påstår att den hamnade i backen, bakom ryggen på Rakim Mayers, säger Jovicic. "

Om detta är sant känns det som ett ganska starkt kort till Rockys favör.

Nu är det ju ingen annan än afghanen och hans polare som varken sett, hört eller filmat att de skulle ha misshandlats med flaskor så den biten är nog den för försvarsadvokaten minst bekymmersamma biten.
Senast redigerad av konstapel 2019-07-30 kl. 14:24.
Citera
2019-07-30, 14:21
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Försvaret bygger upp sitt case på att Rakim Mayers attackerat dessa för att försvara sin LIVVAKT? Som är större, starkare och har som uppgift att försvara Mayers. Haha, otroligt svagt case isåfall. Faller på sin egen orimlighet.

Inte alls om man räknar med att det finns vapen inblandade.
Citera
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dANii
Dom är säkert goda vänner, jag hade även försvarat min goda vän, faller ingenstans.

Du hade känt att du behövde försvara din dubbelt så stora vän, mot en 50-kgs ful jävla afghan?
Citera
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Att en knuff skulle ha skadat och satt livvakten i livsfara, en knuff som inte var mot livvakten?

Det är inte din version så här efteråt försvaret vill återge utan hur Rocky uppfattade situationen just då.
Citera
Bannlyst
Hävdar alltså Rockys advokat att Rocky slagits med båda afghanerna?
Tveksamt försvar!
Citera
Medlem
bergsdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bortamatchen
Det är inte tillåtet att filma eller fota i en rättssal.

Knappast fängelse för Asap. Något har troligen hänt innan sekvensen med misshandeln startar som är förmildrande. Jag gissar på böter. De övriga som hoppar in om bara slår på liggande kanske kan få hårdare dom. Men de har redan suttit inne ett par veckor så de släps nog eftersom de redan fått sitt straff.
Satsar på fängelse för att

1. Visa integritet och att man sätter ett extra utmärkt exempel på vad lagens långa arm når, inte bara för utlandet men till svenska medborgare. Regler är regler!
2. Ger man inte fängelse hade man lika gärna kunnat ge böter från första början och inte dragit på det hela så här länge som det har. Ger man böter kommer Sverige se dåååååligt ut kan jag säga. Man har smutskastat sitt image bara för det är en rolig grej helt enkelt
3. Fängelse = behöver inte betala skadestånd. 2 år gissar jag på, satsar på exakta resultat. Skattebetalarna ska ersätta rocky också. Kul grej. Undvik, tack
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in