2019-08-02, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonny.Boj
Ursäkta min okunskap, vad är MÄ? Är nog inget jag googlar hur som haver heller. Berätta gärna vad det är så skall jag kolla upp det. Tack på förhand.

MÄ = Målsägande
Citera
Medlem
Nexus-6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Ja precis. Men sett till situationen i juni, då visste de ju inte om BO:s brottsliga förflutna. Så där och då spelade det knappast roll, och det är vad som hände där och då som är upp till rätten att bedöma.

All information kommer användas av båda parter för att "bevisa" sin sak. Till exempel är det ju inte alls säkert att de upplevde BO som påverkad eller farlig på det sätt som de nu påstår i rätten. Men det blir ju lätt att påstå det nu i och med att det vet mer om BOs förflutna. Visst ska rätten bedöma vad som hände där och då...men man kan ju inte förvänta sig att gärningsmännen är helt ärliga, det ligger liksom i sakens natur att försöka nyttja den information man har om BO.
Citera
Medlem
Citat:
Har någon i sällskapet uppgett att man sett en kniv?

Som min polis-bekanta sa häromdan; när du har att göra med denna typen av kriminella individer med glasartad blick så utgår man alltid från att de bär kniv.

Eller tror du att Rockys livvakt fick visitera målsäganden?
Citera
2019-08-02, 16:55
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Det troliga är väl att han dealar knark och vill inte gola...
Skrattet fastnar en aning i halsen när man inser hur förslagna dessa individer är på att utnyttja systemet. Man begår brott och söker sedan ersättning för det. Kan bara fungera i Sverige tragiskt nog.
Jag personligen tror att han kände igen ASAP och att hela situationen handlade om att han trodde sig kunna begära ett miljonskadestånd om de behandlade honom illa.
Det gör fortfarande inte misshandeln okej.
Citera
Medlem
"Advokat Slobodan Jovicic anklagar nu åklagaren för att fulspela."

Ojoj, nu hettar det till i tingsrätten!
Citera
Medlem
Citat:
Advokat Slobodan Jovicic anklagar nu åklagaren för att fulspela.

Komigen Jovicic, visa dem vart skåpet ska stå.
Citera
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Har någon i sällskapet uppgett att man sett en kniv?
Ingen aning och jag bryr mig inte om man sett en kniv eller ej eftersom det då oftast är för sent. Risken i en sådan situation är att du känner kniven innan du ser den.
Citera
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, jag har inte varit i tråden särskilt mycket -- och antagande om kniv är ju inte relevant om det inte fanns med någon kniv i situationen.

Så tycker du -- och jag. Förhoppningsvis fler. Konstaterar bara hur tråden hur tagit sig uttryck.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Nej jag uppfyller Mensas krav, hur är det med dig?
Du kör med halmgubbar och förstår ingenting, jag har inte sagt att staten får pengar från ingenstans. Givetvis betalar alla skattebetalare men det motsäger inte att den konsumtionen påverkar BNP även om det är skadligt för landet.

Tror du staten lägger skattepengarna på hög bara för att användas när invandrarna begår brott? Staten är inget företag som genererar skatt, den omfördelar bara det som det privata näringslivet givit dom = Staten kan inte öka BNP, försök få in det din skalle för fan.
Citera
2019-08-02, 16:56
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pausererik
Hela denna historia är upp och ner. Det är ju ASAP Rocky som skulle vara målsägande. Afghanen attackerade ju först och skulle vara anklagad för misshandel.

Men men, nu är vi ju i Sverige.

Japp. Vi är i Sverige och inte i Amerika, Afghanistan eller Iran.

Nu är ju risken eller möjligheten stor att Rocky får sitta i kurran ett tag, vilket kan gagna hans skapande.
I så fall gäller det att hitta rätt rim. Kanske kan han få hjälp av någon gammal dansbandsmedlem ? Dom var ju några hejare på rim. Handen, sanden och stranden.

Vilket fängelse kan bli aktuellt för denna hippahoppare ?
Citera
Medlem
Hunnerkungens avatar
Citat:
Tycker han ibland verkar vara lite starstruck. Kanske vill impa på sin klient. Får väl se.
+1 på den. Han har fått några dagar i världens rampljus.
Citera
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag personligen tror att han kände igen ASAP

Det håller jag för ganska uteslutet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto