2019-08-02, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Man behöver inte ha mycket IQ för att känna igen en amerikans accent. Han har väl tittat på amerikanska filmer och TV-serier? Är det han själv som säger att han trodde det var afrikaner?

1) han har inte mycket IQ
2) han kollar förmodligen bara på afghansk/arabisk tv
3) han kan ju i stort sett ingen engelska, han förstod ju inte vad de sa
4) i det första förhöret benämner han dem ”afrikanerna”.
Citera
2019-08-02, 10:57
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Säger de inte att flaskan slogs sönder? Eller påstås glaset på skosulan komma från redan krossat glas?

Något vittne säger väl också att hon hört en flaska krossas?

Nej, ej läst FUP. Endast mediarapporteringen..

I rättegången har ingen sett en flaska slås mot honom. Alla har mer eller mindre hört en flaska gå sönder, men ingen har sett någon slå med en flaska.

Den enda som säger att en flaska har slagits mot en person är MÄ som först i förhör ska sagt att han fått den i ryggen, för att sen ändra sig i rättegången till att den slagits mot bakhuvudet. Varför inga skador har uppstått säger han beror på att man inte tagit honom på allvar och dokumenterat detta när han uppsökt vård.
Citera
2019-08-02, 10:58
Medlem
Takadongtakadangs avatar
– På vilket sätt pratade ni med dem?
– Först var det målsägande som pratade med dem. De pratade otrevligt.

Här ser man hur olika man kan uppfatta situationer när man är påtänd. "DE pratade otrevligt"

Det är för mig helt j-a obegripligt hur man kan ha så taskig verklighetsuppfattning. Det är sannolikt vad det hela handlar om, de upplever att de förlorat sin heder och nu jävlar skall de få se på Afghan-kaos.
Citera
Medlem
Netizens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av u99HSHH
Där kom det
Sedan kom ambulans till platsen och Asap Rocky och hans sällskap gick därifrån, fortsätter vittnet.
- Men precis innan Asap Rocky kastar ner målsäganden på marken, vad hände då? frågar Suneson.
- NN (målsäganden, reds anm) och Asap Rocky pratade med varandra.
- Och varför tror du att han kastade NN?
- Jag tror att det var för att vi följde efter dem mycket.
Jafari måste vilja döda Dawod nu.
Där kom motivet

Följdfrågan måste bli varför de följde efter när de hela tiden blev avvisade?
Citera
Medlem
Man ser att du ber om en pappersmugg, minns du det?
- Nej.
Varför skulle han minnas?
Citera
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Baserat på att han är mänsklig. Om man anser sig oskyldig vill man väl inte sitta inlåst i typ en månad. Men i rätten har han ju ett intresse av att framställa sig som helylle.

Den talskrivare som advokatbyrån troligen anlitat har gjort det bra.

Såklart. Samtidigt vet jag inte hur sugen han är på att fortsätta älta detta. Tror han är rätt trött på det och bara vill lägga det bakom sig.

men allt är ju bara spekulationer precis.
Citera
2019-08-02, 10:59
Medlem
Dawods vittnesmål förstärker verkligen bilden av att de var där för att äta och säkert såg "Afrikanerna", och trodde de hade knark. - Jafaris historia går inte ihop.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Måste kännas jobbigt för dig att det finns så många rasister som hyllar honom för det.

Jag är inte så rubbad att jag tror att man måste ljuga om negrerna för att man hatar de 30-åriga, knarkande våldtäktsmännen.

Inget är jobbigt för mig.

Negrerna förlorar tiotals miljoner och får sitt straff, hazarerna blir trashade i msm.

Slutet gott, allting gott.
Citera
Medlem
ASAP:s advokat borde be livvakten och afghanen stå mitt emot varandra.

Då fattar vilken normalt intelligent person att afghanen måste varit starkt påverkad av droger som inte backade därifrån eller ens började mucka med dom. Afghanen är som en mus vid sidan om livvakten.

Sen ska självklart både afghanen och hans kompis historik få tas upp. Båda har burit kniv minst en gång. Och även om ASAP med följe inte vet detta så kan man misstänka att de antingen är påverkade (vilket bara det i sig är en farlig situation då de är oberäkneliga), och/eller har vapen som stärker deras självförtroende mot den stora livvakten.

Här går inte bortse från att det faktiskt rådde ett "Putativt nödvärn" hos ASAP och följet, och att situationen även övergick till nödvärnsexcess.

Men ASAP med följe är redan dömda på förhand i svensk domstol. Precis som Assagne hela tiden varit.

Så vi vet hur detta kommer sluta.
Citera
Medlem
loisloiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av selust
Haha polaren sänker allt

– Jag sprang och jag trodde att målsäganden skulle komma efter mig. Jag blev rädd eftersom alla hade flaskor. Jag vet inte varför målsäganden inte sprang. När jag tittade bakåt såg jag ASAP Rocky som slängde målsäganden i backen. Jag gick tillbaka för att hjälpa min vän. Sedan var det hans kompisar som sparkade mig.

ASAPRocky och hans harlem-gäng är illa ute
Citera
2019-08-02, 11:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Det blir normalgraden vilket som eftersom det är så det är rubricerat. Han är häktad för misshandel, inte grov misshandel och kan således inte fällas för grovmisshandel. Rubriceringen är satt efter vad förundersökningen visat.
Inte riktigt. Den är satt utifrån vad Åkl tycker att FU visar. Samt vad denne tror går att ro hem. Det kan finnas uppenbart försvårande omständigheter i FU men Åkl vet att det kommer bli svårt att få gehör för, då kan man välja att rubricera ner det.
Citera
2019-08-02, 11:00
Medlem
Av vad jag läser så ska fejk Rocky dömas för det här. Getho beteende.

Finns inget försvar till detta öht.

Även fast att jag avskyr afghaner.

1. Förtjänad misshandel
2. Förtjänat straff till Rocky group

Case closed
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in