2019-07-29, 11:21
Medlem
Nej inte kass i magen konstigt att tabletterna har bytt smak bara så där
Citera
2019-07-30, 01:26
Medlem
Michael-ScarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Är det bara jag eller smakar iktorivil annorlunda nu. Jag hämtat mina på svenskt apotek och märker till min fasa att de knappt smakar mint längre. Har två hela burkar med väldigt lite mintsmak i tabletterna. Någon mer än jag som stött på detta

Har iktorivil roche kryss 2or på recept, suger just nu på en för känna efter, för har själv tänkt på
att mint smaken avtagit så jag dubbel klr nu,,Och de smakar inte så mycket mint längre.
Rivotril däremot inte alltid men många Rivo smakar ju som rena mint tabletter...

Sen Ikto vs Rivo har som många andra alltid föredragit Ikto på burk ifrån apoteket
men efter ca 10år+ växlade mellan dessa två så finns för och nackdelar med båda

Rivo mer mint smak ojämna i styrka på gott & ont
ibland blir man klubbad som en horsad säl på opiater ibland sämre effekt.
Ikto all-around jämna och fina + roche märkta lite lyxigare men för lite mint smak..

Smaken är viktig! Mint är gött....
Senast redigerad av Michael-ScarN 2019-07-30 kl. 01:30.
Citera
2019-07-30, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Michael-ScarN
Har iktorivil roche kryss 2or på recept, suger just nu på en för känna efter, för har själv tänkt på
att mint smaken avtagit så jag dubbel klr nu,,Och de smakar inte så mycket mint längre.
Rivotril däremot inte alltid men många Rivo smakar ju som rena mint tabletter...

Sen Ikto vs Rivo har som många andra alltid föredragit Ikto på burk ifrån apoteket
men efter ca 10år+ växlade mellan dessa två så finns för och nackdelar med båda

Rivo mer mint smak ojämna i styrka på gott & ont
ibland blir man klubbad som en horsad säl på opiater ibland sämre effekt.
Ikto all-around jämna och fina + roche märkta lite lyxigare men för lite mint smak..

Smaken är viktig! Mint är gött....
Hahaha då är det nått annorlunda med tillverkningen och inte bara mina smaklökar som är ruckel up
Citera
2019-07-30, 17:15
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caeco
Detta var svaret jag sökte efter. Pricksäkert var det med. Schysst muskelavslappning måste jag säga.

Yeah
Eller jag kan få ångestlindring av Iktorivil men då krävs så onödigt höga doser, 6-8 mg. Ikto är en väldigt dospotent benso så det är väldigt höga doser. Dom som får ångestlindring av Iktorivil brukar klara sig fint på 0,5-1mg
Citera
2019-07-30, 18:22
Medlem
En annan akademisk fråga. Hur mycket solljus och luftexponering borde förstöra en original roche tablett. Har ibland förvarat dem utanför originalförpackning och där det är lite ljust och varmt. Är de extremt känsliga
Citera
2019-07-30, 18:28
Medlem
Citat:
En annan akademisk fråga. Hur mycket solljus och luftexponering borde förstöra en original roche tablett. Har ibland förvarat dem utanför originalförpackning och där det är lite ljust och varmt. Är de extremt känsliga
Nej. Jag hade varmt och ljust i 2år. Märke ingen skillnad alls när jag hämtade ut nya på apotek!
Citera
2019-07-31, 20:13
Medlem
Känns ju konstigt om ett stort läkemedelsbolag som roche underdoserar sina tabletter om det nu är själva klonazepamet som smakar mint. En av mina original x2 smakar ungefär som en 0.5 och då är de lagrade i rätt temperatur och vi snackar tabletter ur tre olika burkar som jag provsmakat ur. Mycket märkligt. Kan tillägga att senaste burken hämtades ut i Måndags så något speciellt kan den ju inte ha utsätts för på så kort tid
Senast redigerad av WhiskeyTango84 2019-07-31 kl. 20:35.
Citera
2019-08-01, 22:28
Medlem
Michael-ScarNs avatar
Vilka receptorer/signalsubstanserna Trixar ikto på exakt kan någon vara snäll och förklara detta
gaba,dompamin etc hur fungerar det ?
Citera
2019-08-01, 23:03
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Vilka receptorer/signalsubstanserna Trixar ikto på exakt kan någon vara snäll och förklara detta

Alla Bensodiazepiner går på/via GABAa receptorn och "bromsar" ner hjärnan kan man säga.
Citera
2019-08-01, 23:28
Medlem
Michael-ScarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Alla Bensodiazepiner går på/via GABAa receptorn och "bromsar" ner hjärnan kan man säga.

tack för ett snabbt svar
Citera
2019-08-02, 10:34
Medlem
ShouldBeFines avatar
Citat:
Är det bara jag eller smakar iktorivil annorlunda nu. Jag hämtat mina på svenskt apotek och märker till min fasa att de knappt smakar mint längre. Har två hela burkar med väldigt lite mintsmak i tabletterna. Någon mer än jag som stött på detta
Nej jag håller med dig! Skönt att se att det inte är någon fakeskit jag fått då (köpte plomberad), det är Rivotril dock men Roche som gjort dem så bör vara samma ämnen i.
Citera
2019-08-02, 10:37
Medlem
ShouldBeFines avatar
Citat:
https://en.wikipedia.org/wiki/Clonazepam

Det är en av de starkaste Benzona som finns nuförtiden, det påverkar minnet något enormt.
Jag har varit Benzotorsk länge, märker att minnet blir mkt sämre av Ikto än t.ex Xanor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in