2019-07-06, 14:21
Medlem
DotOnions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serblovinhimself
Du säfer att man inte känner mer än muskelavslappning men kan det vara så att man är undermedbetet påverkad?
Vet du om effekten håller såsom halveringstiden enligt FASS är?

Mvh

Rustiden är väl ca 5-6h. Man kan känna sig lite groggig dagen efter vid hög dosering. Men ruset varar såklart inte lika länge som halveringstiden som är mellan 18h-50h
Citera
2019-07-07, 00:34
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serblovinhimself
Du säfer att man inte känner mer än muskelavslappning men kan det vara så att man är undermedbetet påverkad?
Vet du om effekten håller såsom halveringstiden enligt FASS är?

Mvh

Det kan mycket möjligt vara så att vissa blir undermedvetet påverkade. Men då jag haft alla bensopreparat som funnits i Sverige de senaste 10 åren på recept och jag känt en tydlig effekt av alla i mycket lägre doser än vad jag gör på just Klona så har jag mycket svårt att tro att det är så för mig. På alla andra bensopreparat så har jag känt en tydlig ångestlindring, eller "sömnhjälp" när det handlat om tex Flunitrazepam eller Triazolam.
Och gällande den muskelavslappnande effekten jag får av Klona så tycker jag att den håller i sig ett bra tag.

/Mvh
Citera
2019-07-26, 15:25
Medlem
caecos avatar
Har aldrig testat ikto förr, någon erfaren som vill göra en jämförelse med alprazolam eller diazepam?
Citera
2019-07-27, 10:55
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caeco
Har aldrig testat ikto förr, någon erfaren som vill göra en jämförelse med alprazolam eller diazepam?
Planen var att landa på det efter en helg med kokain och sprit. Har lite ikto hemma och hoppades på att det skulle räcka. Inte särskilt sugen på att införskaffa mig alprazolam enbart för en helg. Har en tendens att bli riktigt dålig när det är kokain från morgon till kväll tillsammans med alkohol i mer än en dag.

Tror ni ikto duger för en person som alltid landat på alprazolam tidigare?
Citera
2019-07-28, 01:08
Medlem
Michael-ScarNs avatar
Citat:
Planen var att landa på det efter en helg med kokain och sprit. Har lite ikto hemma och hoppades på att det skulle räcka. Inte särskilt sugen på att införskaffa mig alprazolam enbart för en helg. Har en tendens att bli riktigt dålig när det är kokain från morgon till kväll tillsammans med alkohol i mer än en dag.

Svårt att svara på väldigt olika preparat, men ikto kmr helt klart göra din "söndag" trevligare, några
folk-öl på det och du är golden...
Citera
2019-07-28, 06:48
Medlem
Citat:

Citat:

Alprazolam = Snabb, hård effekt som även avtar fort.
Diazepam = Långsam, mjuk som tar av udden, avtar långsamt.
Klonazepam = Långsam, medelintensiv, avtar långsamt.

Klonazepamen och diazepamen är dock något man ska hålla sig borta ifrån i större mängder om man planerar att göra något de kommande dagarna då de har så pass lång halveringstid och du kommer behöva ganska höga doser. Smidigare att bara ta en alprazolam innan du lägger dig, 1-2mg under tungan, sedan ytterligare en när du vaknar. Med tanke på halveringstiden så bör alprazolamen vara ur kroppen inom några dagar bara.

Klonazepam hade jag bara brukat om jag haft ett långvarigt tillstånd som jag ville vara i av något skäl, typ självmedicinering. Samma sak med diazepamen, tar bort udden.

Alprazolamen är mer att flumma på, ta bort AT och sova på.

Kort sagt så är ikto fel, hade hellre tagit xanor vid två tillfällen istället (innan jag skulle sova och efter jag vaknade).
Citera
2019-07-28, 09:06
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smagsgala
Alprazolam = Snabb, hård effekt som även avtar fort.
Diazepam = Långsam, mjuk som tar av udden, avtar långsamt.
Klonazepam = Långsam, medelintensiv, avtar långsamt.

Klonazepamen och diazepamen är dock något man ska hålla sig borta ifrån i större mängder om man planerar att göra något de kommande dagarna då de har så pass lång halveringstid och du kommer behöva ganska höga doser. Smidigare att bara ta en alprazolam innan du lägger dig, 1-2mg under tungan, sedan ytterligare en när du vaknar. Med tanke på halveringstiden så bör alprazolamen vara ur kroppen inom några dagar bara.

Klonazepam hade jag bara brukat om jag haft ett långvarigt tillstånd som jag ville vara i av något skäl, typ självmedicinering. Samma sak med diazepamen, tar bort udden.

Alprazolamen är mer att flumma på, ta bort AT och sova på.

Kort sagt så är ikto fel, hade hellre tagit xanor vid två tillfällen istället (innan jag skulle sova och efter jag vaknade).
Tack för svar! Jag är medveten om den långa halveringstiden vilket har påverkat mig förr. Det jag avskyr med alprazolam efter CS är att jag ofta vaknar upp 2-4 timmar efter.

Valium och ikto brukar få mig att sova hela natten. Hade utekvällar med centralstimulantia skett mer frekvent än någon enstaka gång om året hade jag valt alprazolam. Det jag saknar med det är muskelavslappningen från ikto eller diazepam som kan vara skönt efter ett längre race.
Citera
2019-07-28, 15:57
Medlem
KringExs avatar
Citat:

Vid ångestlindring skulle jag ta Diazepam alla dagar i veckan.
Iktorivil är mer bara mysigt för kroppen

Detta är min åsikt. Det finns många som får bra ångestlindring av Iktorivil, men inte jag.
Citera
2019-07-28, 21:37
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Vid ångestlindring skulle jag ta Diazepam alla dagar i veckan.
Iktorivil är mer bara mysigt för kroppen

Detta är min åsikt. Det finns många som får bra ångestlindring av Iktorivil, men inte jag.
Detta var svaret jag sökte efter. Pricksäkert var det med. Schysst muskelavslappning måste jag säga.
Citera
2019-07-29, 07:12
Medlem
Monkeysuits avatar
Bara jag som blir lös i magen av iktro?
Luktar som ett dött kadaver gör det också!
Citera
2019-07-29, 11:03
Medlem
Är det bara jag eller smakar iktorivil annorlunda nu. Jag hämtat mina på svenskt apotek och märker till min fasa att de knappt smakar mint längre. Har två hela burkar med väldigt lite mintsmak i tabletterna. Någon mer än jag som stött på detta
Citera
2019-07-29, 11:17
Medlem
Monkeysuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Är det bara jag eller smakar iktorivil annorlunda nu. Jag hämtat mina på svenskt apotek och märker till min fasa att de knappt smakar mint längre. Har två hela burkar med väldigt lite mintsmak i tabletterna. Någon mer än jag som stött på detta

För mig smakar de iprincip 0. Lite mjölaktigt när man smälter de munnen, men när jag andras ur munnen efteråt så känner jag en subtil, mintigt kylande effekt.
Jag äter iof Rivotril 2mg som är införskaffat utanför apotek.

Blir du också smått kass i magen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in