Citat:
Ursprungligen postat av
caeco
Har aldrig testat ikto förr, någon erfaren som vill göra en jämförelse med alprazolam eller diazepam?
Citat:
Ursprungligen postat av
caeco
Planen var att landa på det efter en helg med kokain och sprit. Har lite ikto hemma och hoppades på att det skulle räcka. Inte särskilt sugen på att införskaffa mig alprazolam enbart för en helg. Har en tendens att bli riktigt dålig när det är kokain från morgon till kväll tillsammans med alkohol i mer än en dag.
Tror ni ikto duger för en person som alltid landat på alprazolam tidigare?
Alprazolam = Snabb, hård effekt som även avtar fort.
Diazepam = Långsam, mjuk som tar av udden, avtar långsamt.
Klonazepam = Långsam, medelintensiv, avtar långsamt.
Klonazepamen och diazepamen är dock något man ska hålla sig borta ifrån i större mängder om man planerar att göra något de kommande dagarna då de har så pass lång halveringstid och du kommer behöva ganska höga doser. Smidigare att bara ta en alprazolam innan du lägger dig, 1-2mg under tungan, sedan ytterligare en när du vaknar. Med tanke på halveringstiden så bör alprazolamen vara ur kroppen inom några dagar bara.
Klonazepam hade jag bara brukat om jag haft ett långvarigt tillstånd som jag ville vara i av något skäl, typ självmedicinering. Samma sak med diazepamen, tar bort udden.
Alprazolamen är mer att flumma på, ta bort AT och sova på.
Kort sagt så är ikto fel, hade hellre tagit xanor vid två tillfällen istället (innan jag skulle sova och efter jag vaknade).