2019-07-29, 12:06
Medlem
kungarolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnyggBil
Det är du som kommer med vilda spekulationer. Att han anser att Amanda är en hora vet du inget om.

Hans agerande tyder STARKT på det. Det fattar alla som har en fungerande hjärna.
Han tyckte att hon var för lättklädd, blev kränkt, och kastade av henne. När han pratar med sina likasinnade vänner om denna händelse så är det väldigt enkelt att förstå hur det låter. Man måste ha en jävligt skev syn på kvinnor om man anser att den klädseln var opassande när det är 34 grader.
Senast redigerad av kungarolf 2019-07-29 kl. 12:10.
Citera
2019-07-29, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungarolf
Svettets uppgift är att rena huden från bakterier. Det finns ett enzym i svett som är bakteriedödande.

Snauzzer är:

A: Islamist
B: Runkgubbe
C: Helt tappad

A. Nix
B.Nix
C.Nix
Citera
2019-07-29, 12:12
Medlem
kungarolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
A. Nix
B.Nix
C.Nix

Jo då, du är minsann en pervers runkapa.

En runkare av rang

runk runk på dig
Senast redigerad av kungarolf 2019-07-29 kl. 12:18.
Citera
2019-07-29, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
för att vi kanske inte hade dessa problem för 20 år sen? vilka är det som dräller omkring på våra gator o håller på osv.. är det helsvenskar som jobbar osv? nä det är fan blattar o araber... fråga vilken polis som helst vilken grupp människor det är som håller på.. det är fan inte svenskar sist jag kollade.

I detta fall var det en kränkt babbe som inte kunde acceptera att man i värmen tjej eller kille går lite mer lättklädd..

Skitsnack, det har inte magiskt de sista 20 åren poppat upp ett samhälle som har normer över folks klädsel. Möjligtvis att det har minskat att folk uttalar sig om andras klädval de sista åren, men sociala normer över kläder har alltid och kommer antagligen alltid finnas. Allt annat är påhitt.
Citera
2019-07-29, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bongoman
Det verkar inte bättre. Den kan med enkelhet utgå från de lagar som fins om förargelseväckande beteende. Om man inte kan bli gripen av polisen får man åka buss. Det betyder i princip att allt är tillåtet utom möjligen kläder som inte täcker vissa kroppsdelar.

Mer önskvärt med no shirt no service policy, lättare att tolka.
Citera
2019-07-29, 12:17
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Mer önskvärt med no shirt no service policy, lättare att tolka.
Lättast att tolka är givetvis burka, ska vi köra den varianten så blir det inte så svårt att umgås med våra medmänniskor?
Citera
2019-07-29, 12:18
Medlem
Orgelnistens avatar
Namn på chauffören?

Kom igen, Flashback!
Citera
2019-07-29, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HanMedPinnen
En bussförare försökte vägra mig att kliva på en gång på grund av klädsel som inte var utmanande men okonventionell. Jag var barfota och han menade att det skulle vara lika olagligt att släppa på mig utan skor som det skulle varit att släppa på mig utan tröja...
/.../
Det är väldigt provocerande att nekas tillträde, och jag var arg så jag kokade.

I princip all kollektivtrafik i USA har regeln att passagerare måste ha tröja och skor. Jag skulle vilja se dig där, arg och kokandes varje dag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungarolf

Snauzzer är:

A: Islamist
B: Runkgubbe
C: Helt tappad

Eller en person med sunt förnuft.....

Har svårt att förstå alla här som inte tycker vi ska ha några ettiketssregler alls i det offentliga rummet.
Kanske låter "mossigt" att ha sådana men de finns där av en anledning. I vissa samhällen så är de "överdrivna", i andra förnuftiga och relevanta.

Vad dessa regler handlar om - lagstadgade eller oskrivna - är inte moralism utan hänsyn. Hänsyn och respekt till och för obekanta och okända människor. Utan dessa regler så uppstår provokationer och dålig stämning.

Chauffören kan ha varit en religiös fundamentalist eller en helt vanlig person som i värmen lackade ur på det liberala feminstiska Sverige där man har kastat vett, sans och förnuft ut genom förnstret.

Det är inga fel på Amanda - hon är ett barn av "dagens Sverige".
Senast redigerad av MrStreamer 2019-07-29 kl. 12:27.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orgelnisten
Namn på chauffören?

Kom igen, Flashback!
Det namnet kommer du inte få med mindre än att en kollega kommer in och släpper det. Och de klarar ju knappt svenska språket så risken är nog liten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GR82BSTR8
Nej, i så fall skulle Amanda gått hem och dragit på sig ett tält och lydigt tagit nästa buss. Vilket alltså inte hände.

Eller det lite mer rimliga valetz baserat på temperaturen, en tshirt. Eller om hon var smart en linne-skjorta så hon fick ner tempe lite. Men jag lovar, det finns mellanting mellan bh och tält.
Citera
2019-07-29, 12:23
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Eller det lite mer rimliga valetz baserat på temperaturen, en tshirt. Eller om hon var smart en linne-skjorta så hon fick ner tempe lite. Men jag lovar, det finns mellanting mellan bh och tält.
Ja, det finns mellanting. Du diskuterar detta mellanting som om det inte vore ett val.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in