2019-07-28, 19:14
Citat:
Ursprungligen postat av nyfikenskribent
Amanda själv tillhör denna gruppen, hon vägrar ju att berätta att det är en man från mellanöstern och pratar istället om "inga män". Som att det var ett stort problem med svenskar som gör liknande saker, jag är faktiskt provocerad av att som svensk man kastas in i gruppen islamister. Prata om gruppen som står för det istället för att kasta skiten på oskyldiga.
Ja, hon verkar inte helt knivskarp. Hon vill inte att ”det görs politik av detta”, men det är ju resultatet av just politik som kastat ut henne ur bussen. Hur ska vi ändra något till hennes fördel om vi inte får använda politik? Medborgargarden? Jättesöt tjej, men det rasslar från insidan som att något är sönder där inne?
Citera
2019-07-28, 19:15
Medlem
Bavaros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvo123
Har inte följt tråden från start, bara de tre sista sidorna. Dock läst om fallet i pressen. Visste inte det var ett troll, att de orkar.

Samma lika här! Man fattar att Sverige är på väg åt helvete när det finns folk som ifrågasätter när man tycker att chafförer varit en idiot mot tjejen. Man häpnar faktiskt.
Citera
2019-07-28, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
De sa till henne massor av gånger inför 300 passagerare. Och hon tyckte det var jättejobbigt. Så nej, inga 4 ögon där inte.

Nej, så därför hoppas jag att de fick en tillsägelse. Men tycker ändå att det är rätt att de sa ifrån, och att det finns regler. Dock tycker jag att hon hade ganska bra kläder. Amanda not so much.
Citera
2019-07-28, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Konstigt, på Mallorca får du böter om du är för lättklädd på resturang. Och någon tidigare i tråden sa att det satt skyltar om baddräktsförbud i kollektivtrafiken.
Precis, inga badkläder eller liknande någonstans utom på stranden. Det är en förordning som skall följas. Men det har vi inte här. Och ändå kommer en snubbe och kastar ut henne ur en buss, där han enbart är anställd och verkligen inte fått några direktiv om det. Dock säger han att arbetsgivaren har en klädpolicy. Han ljög på Skånetrafikens bekostnad. Så länge vi inte har restriktioner ang klädsel så får vi klä oss som vi vill, under förutsättning att vi döljer de privata delarna och i övrigt beter oss som folk.

Vem i helskotta vill ha en anställd som beter sig så mot kunderna? Antagligen nyanställd för i sommar. Vikarie. Annars hade detta hänt flera gånger i sommar.
Citera
2019-07-28, 19:17
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyfikenskribent
Amanda själv tillhör denna gruppen, hon vägrar ju att berätta att det är en man från mellanöstern och pratar istället om "inga män". Som att det var ett stort problem med svenskar som gör liknande saker, jag är faktiskt provocerad av att som svensk man kastas in i gruppen islamister. Prata om gruppen som står för det istället för att kasta skiten på oskyldiga.
Det är den förvirring som sker när man inte kan tala klarspråk om vilken gruppering som står för en viss värdegrund utan förminskar detta till ett manligt beteende. Jävla strutsbeteende.
Citera
2019-07-28, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GR82BSTR8
Ja, hon verkar inte helt knivskarp. Hon vill inte att ”det görs politik av detta”, men det är ju resultatet av just politik som kastat ut henne ur bussen. Hur ska vi ändra något till hennes fördel om vi inte får använda politik? Medborgargarden? Jättesöt tjej, men det rasslar från insidan som att något är sönder där inne?

När ska AFA skandera "inga islamister på våra gator" ? Jag hade kunnat gå på en sådan demonstration!

Du vet att vänstern i Iran var dumma nog att alliera sig med islamisterna, då Irans sekulära kungadöme föll så krossade islamisterna vänstern, som hjälpt dom att krossa kungadömet, de sattes i fängelse, de torterades och dödades! Vänstern i Sverige verkar lika efterbliven som vänstern i Iran var.
Citera
2019-07-28, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
vem avgör vilka kläder man ska ha på sig?

blir ju jobbigt om varje resenär ska fråga chaffisen om kläderna duger för att åka buss?

stackars kvinnor

"Vilket övergrepp är värst? Att tvingas ha mer täckande kläder än man vill, eller att tvingas strippa och visa mer hud än man vill? Det går inte att säga. Men om man verkligen bryr sig om kvinnors frihet ska man framför allt se till att ingen jävel försöker bestämma hur de klär sig. Inte politiker. Inte civilsamhället. Inte män på gatan. Eller aldrig så välmenande kvinnor, för den delen. Ingen."

https://www.metro.se/asikt/ingen-jav...ngen-Cty8uK2hi

Givetvis är det värre att tvingas visa mer hud än man vill.

Går jag på fin restaurang kommer jag bli ombedd ta på mig långbyxor då de ej accepterar blottade ben. Inga problem. Däremot är det helt oacceptabelt om de menade att jag måste visa min bara överkropp.
Citera
2019-07-28, 19:19
Medlem
Citat:

blir ju jobbigt om varje resenär ska fråga chaffisen om kläderna duger för att åka buss?

stackars kvinnor

"Vilket övergrepp är värst? Att tvingas ha mer täckande kläder än man vill, eller att tvingas strippa och visa mer hud än man vill? Det går inte att säga. Men om man verkligen bryr sig om kvinnors frihet ska man framför allt se till att ingen jävel försöker bestämma hur de klär sig. Inte politiker. Inte civilsamhället. Inte män på gatan. Eller aldrig så välmenande kvinnor, för den delen. Ingen."

På vilket sätt kan det vara ett problem, har man en tröja eller linne är det funkis. Har man inte det gör man fel. Och hur kan det vara ett övergrepp mot tjejer om tjejer och killar tvingas ha tröja på sig i offentlig miljö??
Citera
2019-07-28, 19:20
Medlem
Bavaros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Dessutom i sitt eget land. Det hade varit en helt annan sak om händelsen ägde rum i nått mena-land.

Ja man tar seden dit man kommer, plättlätt! Men vi ska ändra våra seder för de som kommit hit, det tycker ju tom regeringsfolk, sådet blir tufft framöver, speciellt för kvinnor, att de flesta kvinnor inte begripit det än är en gåta.
Citera
2019-07-28, 19:22
Medlem
Citat:

stackars kvinnor

Som man är klädd, blir man hädd.

Fast här handlar det kanske inte om vad man har på sig, utan hur lite hon hade på sig. Eftersom jag inte har sett några bilder så finns det inget att diskutera i det specifika fallet. Rent legalt kan t ex nakenhet i det offentliga rummet klassas som förargelseväckande beteende, har jag för mig.

Än en gång, hur var hon klädd på bussen?
Citera
2019-07-28, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Givetvis sänder din klädstil ut signaler, något annat skulle vara korkat att tro, vilket du inte gett sken av att vara. Sedan är frågan hur långt man kan dra det. Ska jag kunna säga att en tjej hade så lite kläder att jag trodde det var fritt fram. Nej. Men givetvis är det lättare för mig att sälja ett företag för 3 miljoner om jag har kostym än om jag står där i mjukisbyxor och trasig tshirt. Det här förstår alla normalt fungerande.
Snurrpelle, självklart klär man upp sig om man jobbar och ska sälja saker. Tjejen det handlar om skulle åka buss. Har sett på stranden, gubben i badbyxor, käringen hans har huckle fullt påklädd med kappa barnen badar med kläderna på. Ok i deras religion i Sverige får vi lätta lite på kläderna. Är du svensk man tycker jag du kan ta på dig en Helly Hansen i värmen.
Citera
2019-07-28, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
skilj på badkläder och sexiga kläder. Jag blev tillsagd på ett hotel i Barcelona för att jag gick med bar övis i hotelkorridoren. Skulle hämta en handduk efter att ha badat i takpoolen. Jag kan tycka det är överspänt men samtidigt accepterade jag hotellets regler såklart. Hade inte hänt på ett hotell på solkusten utan är väl beroende på var man är.

För mig är det egentligen bara hur mycket kläderna täcker som är en fråga. Jag skiter i om det är sexigt eller badkläder, så länge det täcker mer än en vanlig bikini. För mig är det nakenheten jag vill ha bort. Man behöver ju inte se ut som en amish för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in