2019-07-27, 22:14
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TasteMyGlock
Muslimska män borde ju egentligen bära Niqab för att inte störa allmänheten med sin bristfälliga uppsyn. Att se en musse i t-shirt bredvid sin heltäckta fru är ju för fan förargelseväckande beteende.

Ja det är sinnesjukt.

Den här undercover-racist är riktigt patetisk. Sitter här och skriver på svenska i svenskt forum när han skulle må så mycket bättre psykiskt av att åka hem till sitt land och göra lite nytta. I slutet av dagen är det alltid så att det är ändå hans land, hans folk, hans religion och hans kultur som har misslyckats med livsutrymme för honom och det klart att det är bittert för stackarn men det rättfärdigar ändå inte att sitta här och gnälla om klädsel.
Senast redigerad av bulletproofsoul 2019-07-27 kl. 22:22.
Citera
2019-07-27, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
Någon lite äldre som minns åttiotalet när brudarna kunde bada topless?
Nu kan dom inte åka buss påklädda ens.. fan vad fort det gick att islamiseras.

Jajamänsan! Den nya utvecklingen är skrämmande. Synd att inte tjejen Amanda stod på sig, vägrat kliva av o ringt polisen.

offT. hände en gång för ngr år sen att jag blev nekad tillträde till buss av en babbechaufför som hävdade att det var för fullt. Skulle på ett viktigt möte o vägrade gå av, passagerare makade på sig o viftade in mig. Chaffisen försökte aldrig lyfta av mig iallafall.
Citera
2019-07-27, 22:15
Medlem
TasteMyGlocks avatar
Klädseltips för bussresande kvinnor i Malmö i länk nedan:

https://barenakedislam.com/wp-conten.../12/212475.jpg
Citera
2019-07-27, 22:19
Moderator
Parongatans avatar
Om den utsatta tjejen inte ens vill diskutera varifrån mannen kommer, utan problematisera oss som undrar, kan hon gott ha det.

Det här är INTE en mansfråga. Utan en fråga om män från en medeltida skitkultur, en extremt patriarkal skitkultur från skitländer där nästan ingenting fungerar.

Där männen lämnar kvar sina kvinnor, föräldrar och barn, för att resa till Sverige, för att få en bättre ekonomi. Ofta på skattebetalarnas bekostnad. Alldeles för få män från dessa skitländer, arbetar.

Många av dem, alldeles för många, skapar bara friktion och problem här i Sverige. De kan lika gärna dra någon annanstans, än att stanna kvar i Sverige och skapa problem och friktion.

Jag talar absolut inte om de invandrare som är skötsamma och som respekterar sina medmänniskor som precis vem som helst. De ska inte känna sig träffade av mina hårda ord.
Citera
2019-07-27, 22:21
Medlem
dajevlars avatar
Integration v/s assimilation.

Svenskarna har valt det förstnämnda. Vi ska, som de kompisar vi är, anpassa oss lite efter dem... och de ska i sin tur anpassa sig lite efter oss... det är INTEGRATION. Vi har t.o.m röstat fram en myndighet för ändamålet. (Om ni inte fattar skillnaden så googla).

Alltså kanske vi bör vänja oss vid att såna här små "förändringar" uppstår. Det finns andra exempel förut och det kommer bättre exempel i framtiden.

Om man vill vara helt rövknullad (vilket jag av ironi låtsat vara nu), så kanske man ska tycka att det här med HBTQ och svenska flickors lätt-på-foten-varandes har gått lite för långt åt andra hållet. Sverige är lite för.... FÖR mycket... om man säger så. Pest eller kolera, typ. (Själv väljer jag 80-talet.... kom tillbaka 80-talet) ...

OK Off irony: (Tror det är dags att välja "vilket samhälle vi vill ha" som vänstern nu utstrålar.... Ja? Vilket samhälle vill vi ha? .... va? =)

Jag vet vad jag tycker - vet du?
Citera
2019-07-27, 22:29
Medlem
Islamiseringen har inga gränser och islamisterna finns redan i alla samhällets funktioner och de flesta partier. Sluta gnäll nu majoriteten har just röstat för mångkultur så kultur-krockar är oundvikligt :/
Citera
2019-07-27, 22:34
Medlem
dajevlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Dessa havererade HBTQ och transpersoner är lika sjuka i huvudet som muslimer. De kan ta varandra i handen. De förtjänar varandra. Då är jag ändå en väldig öppen och vidsynt snubbe men det finns gränser även för mig. En vanlig homosexuell man eller kvinna stör mig inte utan de är dessa pk pridemuppar som jag tycker genuint illa om.

Tyvärr är det dessa ytterligheter som polariserar vårt samhälle. Jag blir helt sjuk när jag försöker hitta orsakerna. Någon vill verkligen destabilisera och förstöra vårt samhälle. Varför? Vem? Är allt det som sker nu en slump eller finns det en beräkning bakom?

Hursomhelst så är det samhälle jag lever i nu mycket underlägset det jag levde i för 15 år sen.

(Wow - tro jag fixade en ny slogan där.... förut använde jag....

" Vi är den första generationen sen stenåldern som efterlämnar ett SÄMRE samhälle till våra barn än de vi själva föddes in i").

Den håller än.
Citera
2019-07-27, 22:34
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
det var ingen speciell uppseendeväckande klädsel för en sommarklädd tjej. I sydeuropa
är det här ju standardklädsel för kvinnor och tjejer under sommaren. svenska kvinnor går för mycket med fula byxor och klär ner sig ofta. Det som kan störa är estetiken. Om tjejen är för fet eller för gammal för att ha sådana kläder. En äldre kvinna kan inte ha samma kläder som en ung tjej tex det ser för djävligt ut. Gubbar som har för liten t-tröja så magen sticker ut är också för djävligt äckligt. Sedan har vi förstås dessa muslimska kvinnor som har en hel djävla presenning inlandad om sig och det ser ju så fruktansvärt hjärndött ut så det finns inga gränser.
Så en 70-åring i likadana kläder som Amanda hade på sig borde inte få åka buss menar du?
Citera
2019-07-27, 22:35
Medlem
Mekkanikers avatar
Chauffören gjorde helt rätt.

Genom att stoppa den lättklädda kvinnan räddades hon förmodligen från våldtäkt av muslimer längre bak i bussen.

Chauffören kände till vilka gynnare som var medpassagerare och förhindrade brottet. För folk som aldrig besökt Malmö kan det vara svårt att förstå hur många potentiella våldtäktsmän som sitter i en stadsbuss.

Medalj till chauffören.
Citera
2019-07-27, 22:37
Medlem
Jofs avatar
Om jag hade varit busschaufför hade jag nog VELAT avvisa personer i Burka, men inte gjort det eftersom jag inte jobbar i egenskap av privatperson.
Så borde chaffisen tänkt också.
Citera
2019-07-27, 22:38
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
Så en 70-åring i likadana kläder som Amanda hade på sig borde inte få åka buss menar du?

Jodå det klart hon skulle ha fått det men om jag vore med på bussen skulle jag personligen ha irriterat mig kraftigt på henne men självklart har hon rätt att åka buss som alla andra.
Citera
2019-07-27, 22:40
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Om jag hade varit busschaufför hade jag nog VELAT avvisa personer i Burka, men inte gjort det eftersom jag inte jobbar i egenskap av privatperson.
Så borde chaffisen tänkt också.

Så är det. Man måste hela tiden skilja på sin privata person och sin yrkesdito. Busschauffören representerar bussbolaget och på nåt sätt även indirekt samhället. Han måste förhålla sig opartiskt och lämna sina egna känslor hemma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in