2019-07-28, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tror säkert chaffisen i det här fallet får behålla jobbet. Men han lär få sig en liten föreläsning vad som gäller. Sina privata åsikter har inte i ens arbete att göra. Han var oprofessionell.

För hundra år sen vädrade folk sin åsikter, och gav signaler till sina medmänniskor här, oavsett yrke. Då var människor människor, och inte "professionella robotar". Man hade mer personliga relationer till varandra. Och om målaren eller bankarbetaren fick syn på en spoling som gjorde ett rackartyg så tag man honom i nacken och berättade att sådär får man inte göra, så att spolingen lärde sig något. Man kände ett kollektivt ansvar för att uppfostra de kommande generationerna. Idag går man förbi och sköter bara sitt. Men det är inte svenskt. Det är att svika "spolingen". Och att svika generationer av fin uppfostran. På grund av amerikanska influenser och annan skräpkultur som tagit sig in i landet och börjat förstöra de svenska kärnvärderingarna.
Citera
2019-07-28, 17:36
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Klädkod på buss vore nåt! Men då får de först och främst se till att fräscha upp fordonsparken, utöka turlistorna och ha trevliga chaufförer. Där jag bor känns det dom att bussarna är skrangliga och malätna till tusen utan fungerande ventilation. Att då kräva nån jävla klädkod av stackarna som åker med är ett hån.

Klädkoden borde vara att ju mer hud tjejerna visade, desto billigare biljett. Som en slags uppmuntran, Svettiga gubbar skulle ha det motsatta.
Citera
2019-07-28, 17:38
Bannlyst
Citat:
Är du på riktigt? Våldtäkt har inte något med kläder att göra. Det handlar om förakt, aggresion och makt hos utövarna. Pucko.
Du är hjärndöd. Hon bjuder ju fan in våldtäktsmännen med den där klädseln.
Citera
2019-07-28, 17:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av suppose
För hundra år sen vädrade folk sin åsikter, och gav signaler till sina medmänniskor här, oavsett yrke. Då var människor människor, och inte "professionella robotar". Man hade mer personliga relationer till varandra. Och om målaren eller bankarbetaren fick syn på en spoling som gjorde ett rackartyg så tag man honom i nacken och berättade att sådär får man inte göra, så att spolingen lärde sig något. Man kände ett kollektivt ansvar för att uppfostra de kommande generationerna. Idag går man förbi och sköter bara sitt. Men det är inte svenskt. Det är att svika "spolingen". Och att svika generationer av fin uppfostran. På grund av amerikanska influenser och annan skräpkultur som tagit sig in i landet och börjat förstöra de svenska kärnvärderingarna.
Svensken är totalt morallös. Sen undrar de varför samhälletr på väg åt helvete.
Citera
2019-07-28, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av suppose
Det krävs en by att fostra ett barn. Men om vuxna beter sig lämpligt, men i dina ögon olämpligt, så har du ingen som helst rätt att i din profession påtala det och hänvisa till din arbetsgivares policy och dessutom ljuga.

De flesta föräldrar säger till sina tonårsdöttrar att klä sig "som folk". Men mitt på dagen i 28 gr värme får tjejer klä sig så tunt de bara kan så länge de inte är nakna. Vi är i Sverige. Inte Syrien.
Citera
2019-07-28, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GTvsProjectC
Du är hjärndöd. Hon bjuder ju fan in våldtäktsmännen med den där klädseln.

Men nu får du ge dig. Det finns inga kläder som man skulle få ”skylla sig själv” för att ha på sig.
Citera
2019-07-28, 17:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flippaas
Men nu får du ge dig. Det finns inga kläder som man skulle få ”skylla sig själv” för att ha på sig.
Jag lever bara i verkligheten. Klä sig som en hora, bli behandlad som en hora. Ganska simpelt. Vill hon ha respekt i samhälket borde hon klä sig värdigt.
Citera
2019-07-28, 17:46
Bannlyst
Citat:
Det krävs en by att fostra ett barn. Men om vuxna beter sig lämpligt, men i dina ögon olämpligt, så har du ingen som helst rätt att i din profession påtala det och hänvisa till din arbetsgivares policy och dessutom ljuga.

De flesta föräldrar säger till sina tonårsdöttrar att klä sig "som folk". Men mitt på dagen i 28 gr värme får tjejer klä sig så tunt de bara kan så länge de inte är nakna. Vi är i Sverige. Inte Syrien.
Typisk rasistkommentar. Sverige inte Syrien....Vakna, det är inte Sverige längre. Det Sverige din hjärna lever i är långt borta. Sen så vad har islam med din morallösa syn på världen att göra?
Citera
2019-07-28, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Förutom de länkar jag letat reda på här, ser du ju även en ganska stor del inlägg som håller med mig om att det inte är helt okej med för lite tyg ute på stan eller i kollektivtrafiken. Har jag däremot gjort en opinionsundersökning om saken, nej, så jag kan kanske inte uttala mig om att det är en majoritet, även om jag själv är övertygad om den saken, men många är det som önskar täckta kroppar, även bland svenskar. Men egentligen tror jag att du redan har hört klagomål att det under sommaren är många som klär sig för lite i offentliga rummet, och mest ska vara rolig nu, därför orkar jag inte leta jättemycket mer källor till dig, jag anser det bevisat. Om du ändå inte tror mig, kan vi jättegärna träffas och göra en undersökning om saken, men då får du nog komma till mig, eller så träffas vi i Sundsvall under veckan och genomför den där, har nämligen lite ärenden i den staden kommande månader.

Jag har aldrig fått ett ”klagomål” när jag har klätt mig somrigt. Jag ser det du länkar, det betyder att vissa klagar på det. Man är bara en googling ifrån en artikel om vilken åsikt som helst!

Vågar nog inte träffa dig, du kanske tycker att min klädsel är provocerande.
Citera
2019-07-28, 17:47
Medlem
Citat:
Jag lever bara i verkligheten. Klä sig som en hora, bli behandlad som en hora. Ganska simpelt. Vill hon ha respekt i samhälket borde hon klä sig värdigt.
I helvete. DU avgör inte vad som är lämpligt, det är upp till individen. Att DU behandlar lättklädda tjejer som horor visar bara hur DU fungerar. Det säger inget alls om tjejen ifråga. DU har taskiga värderingar. Du påstår alltså att chauffören i Amandas fall agerade rätt? Själv hoppas jag han får sparken. Hans värderingar hör inte hemma här. Framförallt inte om han är i ett serviceyrke, där han skall serva västerländskt klientel.
Citera
2019-07-28, 17:49
Medlem
Citat:

Jag och vem som helst annan person klär sig som den vill. Sen får du tycka vad du vill men om man blir behandlad utan respekt så är det fel av den personen, inte av mig.
Citera
2019-07-28, 17:50
Medlem
Detta är fanimej den bästa tråden på länge, Flashback levererar som förr. Engagemang och diskussion, det är grejor det.

Chauffören har avvisat en kvinna/flicka trots att hon har giltigt färdbevis, chauffören har utan stöd vare sig i lagrum eller från transportörens regelverk gjort detta. Hans/hennes beslut grundar sig på någon diffus moraluppfattning. Vet vi om chauffören var en man eller kvinna förresten?

Chauffören får inte avvisa på eget bevåg och ska därmed tillrättavisas och få reprimand.
Senast redigerad av Mister-Serioso 2019-07-28 kl. 17:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in