Citat:
Ursprungligen postat av
Bdonk
https://www.sydsvenskan.se/2019-07-2...-han-gjort-fel
Busschauffören erkänner att han har gjort fel. Det är naturligtvis en omvändelse under galgen och han inser att han har för mycket att förlora på att hålla fast vid att han gjorde rätt när han kastade av Amanda från bussen.
Jag kan sätta en slant på att busschauffören egentligen tycker att han gjorde rätt och att han helst skulle kunna fortsätta att neka tjejer att få åka buss, som visar för mycket hud.
Artikeln är låst och om nån vänlig själ kan lägga upp den i sin helhet vore det tacksamt. Jag vet inte om den finns tidigare i tråden och jag bläddrade några sidor tillbaka men såg den inte.
Enligt Amanda Hansson bar hon ett par shorts och ett linne som visade lite av magen.
— Det var inte en provocerande outfit. Dessutom var det 28 grader ute, beskrev hon för Sydsvenskan.
Föraren erkänner nu att han behandlat Amanda på ett felaktigt sätt.
— Chauffören bekräftar att han har gjort fel, säger David Erixon, pressansvarig på bussföretaget Nobina.
Busschauffören är nu tagen ur tjänst och både Nobina och Skånetrafiken har framfört en offentlig ursäkt till Amanda efter det som inträffat.
Efter Sydsvenskans rapportering har flera andra medier berättat om händelsen och reaktionerna på sociala medier har varit massiv. Många har upprörts över händelsen.
Även kollektivtrafiknämndens ordförande Carina Zachau (M) har reagerat och skriver att nämnden nu ska följa upp ärendet.
— Jag tycker det är jättebra att nämnden tar upp det här. Vi tycker att frågan är viktig och är måna om att alla blir behandlade lika och med respekt, säger David Erixon.