2019-07-28, 16:04
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Fallen.Angel
Åkte till en av " no gone zone" en tjej i slöja påpekade mig att jag klippar mig för kort. At jag ser som en nazi. Trots att jag hade minst 5mm på huvud.

R.I.P. Sweden

Är du säker på att du åkte till en " no gone zone" ? Ditt språk antyder att du är född i en " no gone zone" att du bor i en " no gone zone" och att du aldrig lämnat din " no gone zone"
Citera
2019-07-28, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Bikini med en handduk hade varit mer täckande, och snudd på ok för mig.

Oj du var en pryd kille. Nu satt de i bikini och satt på handukarna som underlägg för sätet och ryggdynan de hade inte de runt sig.

Många i denna tråden har väldigt svårt för nakenhet.

Mångs av dessa unga tjejer från förr blev båda framgångsrika och flera gifte sig och är fortfarand gifta med samma man efter 40år.
Enligt många här hade de varit horor som är oanständiga.

Sånt sitter inte i hur man är klädd utan hur man är som person. Vet många som var konservativa på ytan men verkligen är korrupta i själen och vad gäller trohet mot partner.
Citera
2019-07-28, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Som vanligt ska ni börja tjata om invandrare. Hur vet ni att det inte var en vanlig svensk surgubbe som hade en dålig dag och tog ut sin ilska på den här tjejen?

Är ju inte det roligaste att köra omkring i en stekhet buss hela dagarna.

Med det sagt så är det ju uppenbart att busschauffören gjorde fel utifrån hennes berättelse. Oavsett vilket land han härstammar ifrån.

Hej fitthuvud!

Varför håller man på som du gör när alla vet att det till 99,9% säkerhet är just en invandrare det handlar om, och till 99,9% säkerhet handlar om en invandrare från MENA. Det är sådana som dig på alla positioner i samhället, sådana som vägrar att indentifiera problemen som har gjort att de som byggde världens bästa land sitter och äter puré nu och att etniska svenskar börjar tappa motivationen att slita och betala skatt.

Vad är det för fel på dig och dina gelikar?
Citera
2019-07-28, 16:06
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suppose
Nej jag tror inte vår biologiska natur släpper snabbt, eller bara handlar om ung ålder hos män. Det handlar om hur mannen lever. Om han sitter på ett kontor, aldrig tar några risker, och blir halvdeppig, kanske "fjången" avtar med åren. Men om han lever fysiskt, tar risker, har kul, så att ämnesomsättningen har bra fart, och hormonsystemet spinner på, förblir han vital.

Sen undrar jag om det verkligen är möjligt, eller eftersträvansvärt, att män inte attraheras av halvnakna kvinnor. Du nämner infödingar i djungeln. De kanske har levt nakna i så många generationer att de har en annan biologi. Västvärlden har burit kläder i minst tusen år, och under mindre än ett decennium ändrat vad som ses som acceptabel klädsel. Som jag alltså anser är präglat av film/media, och beror alltså på kapitalism. Precis som slit-och-släng-kulturen. Är detta alltså något som vi ska acceptera, och till och med kämpa för? Trots att det bara är skapat av giriga människor?

Jag tycker att det är bra om folk i samhället säger till när de tycker att någon passerat en gräns. Om familjen varit för feg för att ta upp de här lite känsliga ämnena med sin dotter, är det väl bra om någon i samhället vågar säga stopp. Så att hon i alla fall får höra ett annat perspektiv, om nu föräldrar, vänner eller skola inte förmedlat detta.

Jag var på stranden häromdan, och bar då endast ett par badshorts. På väg från stranden till parkeringen gick jag förbi en affär, och bestämde mig för att köpa en glass. Innan jag gick in i affären satte jag på mig en tröja, därför att jag inte anser det anständigt att gå nästan naken inne i en affär. Enligt liknande tänk skulle jag heller inte åka buss i bar överkropp.

Sen det här angående att personer i samhället säger till, så blir det ju lite problematiskt i och med att vi har flera kulturer i sverige numera. Och det är väl så att invandrare är mer frispråkiga. Så om samhället utvecklas enligt de åsikter som ventileras ute på gator och torg, så kommer det bli mer likt de nya kulturerna. Svensken är ju så försiktig att åsikterna inte vädras. Och när de väl vädras är de ofta pk, dvs förändrar ingenting. Om svensken hade varit mer modig hade vi ju aldrig tillåtit folk att bära burka t.ex. Då hade ju folk sagt till direkt när de såg dessa kvinnor. Och så hade problemet varit löst. Antingen skulle de nya kulturerna anpassa sig, eller lämna Sverige. Samhället blir ju bara bra om folk vädrar sina åsikter i alla sammanhang. Vill du att alla svenskar ska hålla tyst med deras åsikter och vänta på att media eller politiker ska mata dem med "korrekta" åsikter eller?

Jo det där med tröjja på var ju rätt smart faktiskt ,vet att mina syrror alltid tar med sig något mer klätt om ifall att de får för sig att fika på stan eller så .Så då brukar de ha en fin uppknäppt (tvi våle.. ) blus över topen ,bikiniöverdelen ,det kan ju faktiskt vara just det som behövs ...hmm ..
Citera
2019-07-28, 16:06
Medlem
Att sitta och torgföra personliga åsikter och sen trycka på att det faktiskt är företagets policy är ju bara så korkat, och DESSUTOM vägra henne att åka med, är ju hejdlöst. Han skyller på arbetsgivaren här. Frågan är hur många han tvingat av bussen som INTE har anmält honom? Ser man en råtta i sin trädgård, så finns det garanterat 10 till. I det här fallet är nog mörkertalet stort.

– Han sa att jag visade för mycket hud och att Skånetrafiken hade en policy om att man inte fick vara så lättklädd på bussen. Han ville därför att jag skulle gå av, säger Amanda Hansson.

Den chauffören hade inte jag velat ha i mitt bussbolag, om jag hade något. Fan vet vad han kan ställa till med som man inte får höra talas om som arbetsgivare. Snacka dålig reklam.
Citera
2019-07-28, 16:09
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Att sitta och torgföra personliga åsikter och sen trycka på att det faktiskt är företagets policy är ju bara så korkat, och DESSUTOM vägra henne att åka med, är ju hejdlöst. Han skyller på arbetsgivaren här. Frågan är hur många han tvingat av bussen som INTE har anmält honom? Ser man en råtta i sin trädgård, så finns det garanterat 10 till. I det här fallet är nog mörkertalet stort.

– Han sa att jag visade för mycket hud och att Skånetrafiken hade en policy om att man inte fick vara så lättklädd på bussen. Han ville därför att jag skulle gå av, säger Amanda Hansson.

Den chauffören hade inte jag velat ha i mitt bussbolag, om jag hade något. Fan vet vad han kan ställa till med som man inte får höra talas om som arbetsgivare. Snacka dålig reklam.

Hoppas han råkar på en lättklädd tjej som har med sig en stor stark kille som påtalar för honom att han vet var hans brevlåda bor -skämt åsido ,en kille som påpekar att han vet telefonnumret till chefen hans och att han spelat in allt på mobilen och kommer förmedla detta till busschaffisens högre ämbetsmän .

Vi får inte tappa bort oss och gå med på vad som sägs ! Spelar ingen roll om koranen säger si eller så ,nu följer vi inte koranen i det här landet och det måste dessa kommunanställda muslimer förstå ! Annars får de bli bönemän i sin egen kyrka ,det enda som inte gör dem kränkta .
Senast redigerad av landbandy 2019-07-28 kl. 16:13.
Citera
2019-07-28, 16:10
Medlem
xlntds avatar
Mest skrämmande är att folk försvarar busschauffören. Förmodligen fler än dem som ger sig tillkänna irl.
Förhoppningsvis är det ett gäng äldre gubbar i 70 åldern som kommentar att tjejer är horor och nakna. Men rädd för att det inte är så.

Stackars tjejer som har er som föräldrar eller syskon. Ni som har snuskiga tankar och inte kan hålla snorren i styr. Och läskigt att de har såna känslor inför familjemedlem. Men det är nog incest känslorna som gör det...
Citera
2019-07-28, 16:11
Medlem
Fallen.Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Är du säker på att du åkte till en " no gone zone" ? Ditt språk antyder att du är född i en " no gone zone" att du bor i en " no gone zone" och att du aldrig lämnat din " no gone zone"

Vad är det för fel med mitt språk? Jag är autist med dyslexi..
Citera
2019-07-28, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Håller med. Men Emily var ändå ganska täckt, hade Amanda haft så mycket tyg på sig så hade jag hållt med henne. Nu har jag föraren som hjälten i dramat. Kan inte vara en rätt för alla medborgare att få visa upp sitt bara bröst för alla andra.

Är du BÖG min vän, svenska tjejer är de som visar minst hud i hela Europa för sommaren brukar va skit för det mesta här uppe i norr. Hade svennar satt sina fötter utanför det här landet så hade de sett med egna ögon att tjejer i andra delar av Europa går runt hel nakna utan att nånn bryr sig. Var i paris för 3v sen och har aldrig sett så många nakna kvinnor bada i fontänerna. Inte en jäkel brydde sig om kvinnan visa köns håret eller bröstvårtorna.
Citera
2019-07-28, 16:16
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallen.Angel
Vad är det för fel med mitt språk? Jag är autist med dyslexi..

Jag förstod vad du skrev och det var intressant att höra hur det går till i de kvarter där no-go -zone existerar ,tycker att en frisyr på 5 mm är helt rätt i denna värme ,så den där slöjklädda tjejen tänkte ju helt fel tokigt nog .
Intressant hur det kan gå till ...
Synd att vi människor har så många egna uppfattningar om vad som är vad . Finns ju inga killar som ber en frisör klippa en nazistfrisyr ,utan det en kille vill på sommaren är ju att ha håret så kort som möjligt ,för att slippa ha det varmt . 5 mm är ju nästan i mesta laget ; 1-2 mm är ju skönare på sommaren tycker jag åtminstone .
Senast redigerad av landbandy 2019-07-28 kl. 16:19.
Citera
2019-07-28, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Hoppas han råkar på en lättklädd tjej som har med sig en stor stark kille som påtalar för honom att han vet var hans brevlåda bor -skämt åsido ,en kille som påpekar att han vet telefonnumret till chefen hans och att han spelat in allt på mobilen och kommer förmedla detta till busschaffisens högre ämbetsmän .

Vi får inte tappa bort oss och gå med på vad som sägs ! Spelar ingen roll om koranen säger si eller så ,nu följer vi inte koranen i det här landet och det måste dessa kommunanställda muslimer förstå ! Annars får de bli bönemän i sin egen kyrka ,det enda som inte gör dem kränkta .
Chaffisen hade inte öppnat munnen om Amanda haft en stor kille med sig. Inte en chans. Såna där går i grupp, ensamma vågar de inte ett skit. Nu var det enbart en kvinna - då gick det bra.
Citera
2019-07-28, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flippaas
Det är inte en bh.

Jag menar att du kan googla på vad du vill och få träffar på det. Om du googlar på ”jag tror jorden är platt” och får 1 miljon träffar, tror majoriteten att det är så då?

Jag är genuint intresserad av varför folk inte tycket det här är okej, men det är synd när man skriver osanna saker och så vidare.

Förutom de länkar jag letat reda på här, ser du ju även en ganska stor del inlägg som håller med mig om att det inte är helt okej med för lite tyg ute på stan eller i kollektivtrafiken. Har jag däremot gjort en opinionsundersökning om saken, nej, så jag kan kanske inte uttala mig om att det är en majoritet, även om jag själv är övertygad om den saken, men många är det som önskar täckta kroppar, även bland svenskar. Men egentligen tror jag att du redan har hört klagomål att det under sommaren är många som klär sig för lite i offentliga rummet, och mest ska vara rolig nu, därför orkar jag inte leta jättemycket mer källor till dig, jag anser det bevisat. Om du ändå inte tror mig, kan vi jättegärna träffas och göra en undersökning om saken, men då får du nog komma till mig, eller så träffas vi i Sundsvall under veckan och genomför den där, har nämligen lite ärenden i den staden kommande månader.

DN, mode om korta kjolar
Ribbing i nyhetsmorgon, lägg gärna märke till hur programledaren väljer att formulera frågan från början.
En till liten kortis i Metro, fortfarande med Ribbing dock.
En tråd om bikini i mataffären, kan inte se resultatet då jag inte är inloggad.
En text om hur man ska vara klädd i mataffären
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in