2019-07-27, 12:59
Medlem
marcus90_kungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vidarquintar
Vad om någon klottrar i erat hem ni skulle inte gilla det eller hur.
Det beror på kvalitèn. Har inte råd att tapetsera om, så om någon vill måla en vägg eller två så skulle det uppskattas!

Det här kanske låter helt sinnesjukt i dina öron, men alla har inte samma preferenser gällande konst som du har. Vissa tycker faktiskt olika mot vad du tycker. Tänka sig!
Citera
2019-07-27, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marcus90_kung
Det beror på kvalitèn. Har inte råd att tapetsera om, så om någon vill måla en vägg eller två så skulle det uppskattas!

Det här kanske låter helt sinnesjukt i dina öron, men alla har inte samma preferenser gällande konst som du har. Vissa tycker faktiskt olika mot vad du tycker. Tänka sig!
Så du lägger dina pengar på gräss och sprejburkar?
Bara att spara köp ett ritblock.

Graffiti och klotter kostar miljoner att ta bort finns inget själ till ni måste hålla på?
Citera
2019-07-27, 14:35
Medlem
marcus90_kungs avatar
Citat:
Så du lägger dina pengar på gräss och sprejburkar?
Bara att spara köp ett ritblock.
Lägger man pengarna på gräss så har man investerat väl!
Citat:
Graffiti och klotter kostar miljoner att ta bort finns inget själ till ni måste hålla på?
Jo!
Varför vill du spendera miljoner av mina pengar på att ta bort någonting som jag föredrar framför den fula betongen? Kunde du inte frågat innan? Personligen så hade jag föredragit att dessa resurser skjuts till polisen istället. Eller kriminalvården. Där de faktiskt gör nytta!

edit: stavvvfel
Senast redigerad av marcus90_kung 2019-07-27 kl. 14:39.
Citera
2019-07-27, 15:03
Medlem
Citat:
Lägger man pengarna på gräss så har man investerat väl!

Jo!
Varför vill du spendera miljoner av mina pengar på att ta bort någonting som jag föredrar framför den fula betongen? Kunde du inte frågat innan? Personligen så hade jag föredragit att dessa resurser skjuts till polisen istället. Eller kriminalvården. Där de faktiskt gör nytta!

edit: stavvvfel

Se du hade inte föredragit vad som helst på din vägg. En av 100 är av kvalitet resten har gjorts i all hast.

För det är ni som föder slummen går ni och bombar jämt med taggar som man inte ser vad det är vad är poängen? Så slutar kommunen att städa upp
Och ser ännu trashigare ut droger börjar säljas och barn med automatvapen springer runt.
Är det så du vill leva i ett trash samhälle med droger fritt öppet?
Nedskräpning,vapen,taggar överallt
Citera
2019-07-27, 15:10
Medlem
marcus90_kungs avatar
Citat:
Se du hade inte föredragit vad som helst på din vägg. En av 100 är av kvalitet resten har gjorts i all hast.

För det är ni som föder slummen går ni och bombar jämt med taggar som man inte ser vad det är vad är poängen? Så slutar kommunen att städa upp
Och ser ännu trashigare ut droger börjar säljas och barn med automatvapen springer runt.
Är det så du vill leva i ett trash samhälle med droger fritt öppet?
Nedskräpning,vapen,taggar överallt
Fast jag älskar ju nedsdkräpning. Brukar hoppa i containtrar bara för att rulla runt i skit. Och min automatvapenförsäljning levererar ju som aldrig förr!
Citera
2019-07-27, 17:25
Medlem
Citat:
Fast jag älskar ju nedsdkräpning. Brukar hoppa i containtrar bara för att rulla runt i skit. Och min automatvapenförsäljning levererar ju som aldrig förr!
Varför säger du att resurserna ska gå till polis då?

"föredragit att dessa resurser skjuts till polisen istället. Eller kriminalvården"

Med välmening tror det inte är så bra att röka på?

Finns inget själ till graffiti bara en minoritet tycker det ser fint ut majoriteten vill inte ha det.
Citera
2019-07-27, 17:31
Medlem
Kan tänka mig att ni inte mår så bra men måste uttrycka er ilska mot samhället eller så?
Men förstör man sin omgivning skadar man sig själv på samma sätt en ond spiral.
Citera
2019-07-27, 17:40
Medlem
marcus90_kungs avatar
Citat:
Varför säger du att resurserna ska gå till polis då?

"föredragit att dessa resurser skjuts till polisen istället. Eller kriminalvården"

Med välmening tror det inte är så bra att röka på?

Finns inget själ till graffiti bara en minoritet tycker det ser fint ut majoriteten vill inte ha det.
Fast om jag tillhör den minoritet som mår bra av lite street-art, drogförsäljning och minderåriga som innehar automatvapen så ligger det väl i allra högsta grad i mitt intresse att den utveckling du talar om fortskrider i oförminskad styrka?

Jag vill att polisen ska få mer resurser till att fängsla folk som går mot röd gubbe och andra samhällsomstörtande verksamheter. Man måste ju göra prioriteringar här i livet!
Citera
2019-07-27, 22:48
Medlem
Citat:
Fast om jag tillhör den minoritet som mår bra av lite street-art, drogförsäljning och minderåriga som innehar automatvapen så ligger det väl i allra högsta grad i mitt intresse att den utveckling du talar om fortskrider i oförminskad styrka?

Jag vill att polisen ska få mer resurser till att fängsla folk som går mot röd gubbe och andra samhällsomstörtande verksamheter. Man måste ju göra prioriteringar här i livet!
Nu är du självisk bara för du gillar droger och graffiti vill inte familjer och barn att det säljs knark vid skolgårdar.
Citera
2019-07-27, 23:13
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Du skrev du hade blivit knivhuggen "Allt från knivhugg"

Vet inte vad din crew är förnågot och bryr mig inte.
Vilket skit folk.
Graffitin har orsakat att jag fått knivhugg emot mig, ja - det stämmer. Jag har även blivit skjuten på i samband med att jag målat. Är det inte dem som hatar som är problemet, snarare än att man byter färg på ett material?

Crew på engelska betyder ung. sällskap, besättning. Kan inte vara lätt att föra argument om man inte ens kan engelska.
Citera
2019-07-28, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Graffitin har orsakat att jag fått knivhugg emot mig, ja - det stämmer. Jag har även blivit skjuten på i samband med att jag målat. Är det inte dem som hatar som är problemet, snarare än att man byter färg på ett material?

Crew på engelska betyder ung. sällskap, besättning. Kan inte vara lätt att föra argument om man inte ens kan engelska.
Dom hatar ju vad ni gör.
Citera
2019-07-28, 02:34
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Dom hatar ju vad ni gör.
Fast skulle det inte ha varit graffitin dem avskydde så skulle det vara en annan subkultur, det bara är så - det kommer aldrig att finnas någon perfekt värld hos en okvädesutövande. Ditt argument är således illegitimt. Dessutom så generaliserar du något så briljant att jag inte vet om nätet orkar med mer av det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in