2019-07-26, 15:41
Medlem
Nu har jeg sendt en mønt væk. Hvordan er Flashbacks økonomi nu? Kan du se det? Jeg vil ikke narre, hvis du forstår mig lige nu?
Citera
2019-07-26, 15:50
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saganshus
Jag har blivit avstängd på grund av "trams och off-topic" det är petitesser hur man än vrider och vänder på det. Nåväl, det blir inga pengar ifrån mig i så fall.

Reglerna är fullständigt obegripliga, för inlägg som är "Trams och off-topik" är otaliga! Och ändå får många av dem som inte skriver annat än trams fortfarande skriva. Det är extremt godtyckligt.
Poängen är att man ska ändra beteende efter en varning. Gör man inte det händer det igen och igen såklart. Du finns i 6 avsnitt där --> https://www.flashback.org/sok/saganshus?f=123 och det verkar vara samma typ av fenomen nästan alltihop sedan 2016: Du använder delforum Telefoner som ett community.

För att forumet ska vara meningsfullt är det nog viktigare att du inte stör ut sakdiskussioner än att du donerar pengar. Lägg band på pladdret, här och i Telefoni.
Citera
2019-07-26, 16:08
Medlem
Citat:
Jag blir avstängd för "Trams och Off-topik" samtidigt som många andra skriver helt hemska saker och är långt ifrån topik och fortfarande kvar. Enligt min uppfattning är det godtyckligt och om jag ska donera pengar så kräver jag mer än så. Jag har pengar över, det är inte problemet. Jag är dock inte villig att donera till någon som behandlar mig godtyckligt.

Jag startade en ny tråd och den blev borttagen! Jag hänvisades till en annan tråd! Godtyckligt.

Fast att ens tråd blir borttagen när det finns en annan tråd redan är ju motsatsen till godtyckligt eftersom det faktiskt finns en orsak.
Citera
2019-07-26, 16:23
Medlem
saganshuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L-P-I
Fast att ens tråd blir borttagen när det finns en annan tråd redan är ju motsatsen till godtyckligt eftersom det faktiskt finns en orsak.
Orsaken sades vara att det redan fanns in tråd i ämnet, men det stämde inte alls. Min tråd handlade om en specifik mobilmodell och den andra tråden som jag hänvisades till handlade om olika OS. två väldigt olika ämnen. Godtyckligt.
Citera
2019-07-26, 16:24
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Jag har blivit avstängd på grund av "trams och off-topic" det är petitesser hur man än vrider och vänder på det. Nåväl, det blir inga pengar ifrån mig i så fall.

Reglerna är fullständigt obegripliga, för inlägg som är "Trams och off-topik" är otaliga! Och ändå får många av dem som inte skriver annat än trams fortfarande skriva. Det är extremt godtyckligt.

Nej, reglerna är på intet sätt obegripliga, tvärtom.

Jag har varit medlem med det här kontot i snart 15 år. Närmar mig 20 000 inlägg. Aldrig avstängd. Är det jag som inte förstår reglerna eller är det du?

Självklart har du inget krav på dig att donera, det har ingen, inte jag heller, men att skylla dina egna tillkortakommanden på adekvat fakta du bara kan påverka genom att anpassa dig till dem är tragiskt.

Egentligen hör inte den diskussionen ens hemma här. Det här är ingen klagotråd. Vill du klaga så får du gå igenom de sedvanliga rutinerna.
Citera
2019-07-26, 16:28
Medlem
Jag skulle kunna skänka en slant mer än gärna. Men så länge det finns folk som vill sätta stopp för åsikter på detta forum (läs mods ) . Tyvärr , jag stödjer tanken bakom forumet 100% . Men inte i dagsläget .
Senast redigerad av GatuSoparen 2019-07-26 kl. 16:34.
Citera
2019-07-26, 16:32
Administrator
admins avatar
Citat:
Varför skulle jag betala in pengar till någon som kan stänga av mig godtyckligt när som helst? Det faller på sin egna orimlighet. Jag kan stödja FB utan tvekan, men då ska jag ha garantier för att jag inte blir avstängd på grund av petitesser.

Om ni vill diskutera modereringen, så finns det bättre trådar för detta.

(FB) ♦·♦·♦·♦·♦·♦ Jag vill klaga på en moderator/ett beslut av en moderator♦·♦·♦·♦·♦·♦

Jag anser att ditt inlägg ovan är on-topic, då du berättar att du inte tänker betala pga den enligt dig undermåliga modereringen. Så ditt inlägg ovan är OK. Däremot så finns det mängder av inlägg som enbart diskutera enskilda fall, och dessa är OT i denna tråd. Så kommer rensa bort dessa inlägg, och radera kommande som handlar om specifik moderering.

Ni får gärna diskutera modereringen, men gör det i rätt tråd.

admin
Citera
2019-07-26, 17:02
Medlem
WhyAreYouBrainDeads avatar
Kan man inte placera denna gula logga, längst ned istället så att man slipper se detta högst upp, tiggeriet börjar bli lite väl synligt, eller om man kunde ändra färg på loggan högst upp istället, från pippigult till svart istället?
Citera
2019-07-26, 17:47
Medlem
Onehandclappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Varför inte swisch? Då hade ni redan fått pengar av mig. Med banköverföring blir man latare och skjuter på det

Latare? Men du har tid att skriva över 7000 inlägg? Du är bara girig och otacksam!

Givetvis kastar jag in en slant. Funnits i krokarna sedan papperstidningen, så 50 spänn i månaden för alla garv och för informationen som inhämtats här under åren, är det minsta jag kan ge tillbaka.

Edit: Tog drygt 40 sekunder att logga in på banken, lägga till ny mottagare och göra en överföring.
Senast redigerad av Onehandclapping 2019-07-26 kl. 17:58.
Citera
2019-07-26, 17:48
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanskMand
Nu har jeg sendt en mønt væk. Hvordan er Flashbacks økonomi nu? Kan du se det? Jeg vil ikke narre, hvis du forstår mig lige nu?
Hej danske ven! Svar på dit spørgsmål kan findes et sted i tråden. Samt Admin skrev i et eller andet indlæg, at han vil vende tilbage om et par dage med store forklaringer. På deres planer, hvad pengene skal bruges til
Citera
2019-07-26, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sitkin
Smart drag admin.
Jag kommer dock inte donera eftersom jag anser att ni själva ska se till att bli konkurrenskraftiga i marknaden. Det är inte användarna som ska göra det. Ni användare måste förstå att admin har sett att det ekonomiska har dalat de senaste åren. Trenden har vänt. Folk använder facebook, instagram och andra sociala medier för att diskutera olika ämnen. Folk har slutat annonsera vilket man tydligen kan se att det är samma annons uppe hela tiden. Den spalten längst till höger när du läser en tråd är egentligen ämnad för annonser. Dock ser man endast två annonser. Flashback håller på att falla. Admin är sugen på en högre årslön men tyvärr börjar verkligheten komma ifatt.
Säg rakt ut att du är en snåljåp istället för att försöka krysta till någon ideologi kring det hela.
Citera
2019-07-26, 18:26
Medlem
Kanske frågan har besvarats redan men eftersom jag inte sett något svar ännu frågar jag igen, kan man donera med kontanter? Kan jag lägga pengar i ett kuvert och skicka det åt er? Vart ska man skicka pengarna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in