2019-07-22, 09:39
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ompiliompi
Är donationerna anonyma? Eller kan dom länkas till något konto, bankkonto och/eller medlemskonto?

Kommer donerande troll få större svängrum? Kommer man kunna "köpa sig fri" från t ex 1.01?
Någon (bankväsendet) kommer kunna se att personen du och ditt bankkonto har skickat ett visst belopp med tillhörande (valfria) meddelande till ett bankgiro tillhörande FB. Jag vet inte hur mycket av den informationen som kan ses av mottagaren, alltså FB.
Citera
2019-07-22, 09:42
Medlem
torrenttobbes avatar
Varför inte swisch? Då hade ni redan fått pengar av mig. Med banköverföring blir man latare och skjuter på det
Citera
2019-07-22, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Bankgiro: 211-4106 (flashback.org)

Tror det krävs att ni lägger upp exempelvis BTC-donationer för att tillfredsställa anonymiteten här.

Själv har jag inga problem med att exempelvis swisha då jag är en naiv jävel som tror att bankernas register är säkra.

Många här kommer dock inte vilja skänka med anledning av det motsatta.

Bra initiativ. Ni kan vänta er en slant från mig.
Citera
2019-07-22, 09:56
Medlem
moralhoras avatar
Gött, men för att göra en stående överföring varje månad så kräver Handelsbanken ett clearingnr.
Citera
2019-07-22, 09:57
Medlem
Dofternas avatar
Fattar inte riktigt vad som är problemet med om någon får reda på att jag skänkt en slant till FB. Vad ska man göra med den informationen?

Och ja, Swish vore ännu bättre.
Citera
2019-07-22, 09:58
Medlem
Godseyes avatar
Ja, Swish vore ju att föredra!
Citera
2019-07-22, 09:59
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Donerat.

Kom ihåg att man kan lägga in månadsvisa betalningar för månader framöver om man vill stödja regelbundet!
Citera
2019-07-22, 10:00
Medlem
Demetrioss avatar
Hur kunde man göra det från utlandet?
De som inte har något svenskt bankkonto?
Citera
2019-07-22, 10:05
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Kom ihåg att man kan lägga in månadsvisa betalningar för månader framöver om man vill stödja regelbundet!

Handelsbanken kräver, som sagt, clearingnr.

Men gött mos i övrigt. 50:- spänn i månaden kan man väl klara av.
Citera
2019-07-22, 10:08
Medlem
FarbrorAgges avatar
Jag upprepar vad flera redan har sagt:

Fixa snarast så att överföring kan göras via Swish.
Citera
2019-07-22, 10:14
Avslutad
Bra med bankgiro för oss bakåtsträvare som vägrar smarta telefoner och inte har Swish.
Vill behålla min njure och skänkte det lilla kassan tyade idag, får bli mer framöver.
Tack FB, för att "du" finns.
Citera
2019-07-22, 10:25
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wazzobazzo
Jag frågar igen hur vi kan vara säkra på att Flashback inte redan är infiltrerat (se signatur)? Admin skriver om hatgrupper och moderatorer agerar på så sätt att jag inte längre vet om de är infiltratörer eller "bara" fullständigt dumma i huvudet.

Detta är ju numera rent skitsnack?

Har moderatorer/admin5 insyn i det här?

Vad spelar det för roll? Hur ska man kunna koppla bankkonto till ett specifikt användarnamn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in