2019-07-23, 23:08
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donald.Trams
[...]

Det jag reagerade på är dem som kräver att Admin ska blotta sin plan för produktutveckling för att donera. Har aldrig sett liknande krav på andra aktörer som erhåller ersättning för sina produkter (varor/tjänster).

Typ (överdrivet med vilje):
- Nej du Kjell & Co, ska jag köpa en rakapparat av er vill jag att ni ska vara transparenta; jag vill se affärsplanen först.
- Jag vill inte betala för den här kostymen för jag tycker era städare har gjort ett dåligt jobb.
- Jag skulle köpa den här jackan om ni inte sålde vita skjortor till NMR.

[...]

Inte riktigt den nivån jag menade. Hört talas om årsredovisningar? https://www.allabolag.se/5564005378/kjell-co-elektronik-ab

Medlemmarnas inlägg är Flashbacks produkter, ledningen är väl att jämföra med en styrelse?
Citera
2019-07-23, 23:21
Medlem
Grillalites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Hoppas att donationerna går bra!

Det lär vi aldrig få veta, men nån spänn har det nog trillat in.

Vart tog "anti-tråden" vägen? Gick den upp i rök? Han som skrev den måste ju ha lagt ner en timme på det inlägget.
Citera
2019-07-23, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SlowCooker
Kommer inte att donera en spänn så länge det finns en kraftig övervikt av högervridna moderatorer.

Sen verkar det inte finnas någon transparens vart pengarna går. Rakt i ägarens ficka gissar jag.
Tror du inte de som driver forumet vill ha någon form av lön för arbetet? Tror du de skulle fortsätta driva forumet om de inte fick några pengar för det?

Flashback får in X kronor från annonsörer och donationer och måste lägga Y kronor på omkostnader. Ägarna kan därefter stoppa X-Y kronor i fickan. Om denna summa är för låg upphör forumet att existera. Ganska enkelt va?
Citera
2019-07-23, 23:25
Medlem
Tryckkokarens avatar
Märkligt att detta med donationer inte kommit till stånd förens nu.

Kommer intäkterna att redovisas för medlemmarna?
Citera
2019-07-23, 23:57
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grillalite
Det lär vi aldrig få veta, men nån spänn har det nog trillat in.

Vart tog "anti-tråden" vägen? Gick den upp i rök? Han som skrev den måste ju ha lagt ner en timme på det inlägget.

Det fetade:
I alla fall får vi veta minst/senast/sist den dag då FB slocknar...
-Slängde iväg en slant i alla fall/för "säkerhets skull"..
Citera
2019-07-24, 00:03
Medlem
Rastapunxs avatar
Jag stödde Flashback genom att köpa tidningarna... men det var ju ett tag sen så kan skicka ett frivilligt bidrag i gammal punkanda 🤗
Citera
2019-07-24, 00:20
Medlem
Butty-Boyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sugminstorasalta
Det har admin svarat på.

Hjälp mig och my fellow crypto-anarkister genom att länka. Tack på förhand!
Citera
2019-07-24, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Butty-Boys
Nej, jag orkar faktiskt inte leta rätt på det. Hade jag haft länken framför mig hade jag postat den. Det är inte så svårt att hitta, men jag ser inte varför jag ska göra det jobbet.
Citera
2019-07-24, 03:13
Medlem
Neolitikums avatar
Kommer bidragen att skattas av USA? Med tanke på:
Citat:
Flashback International Inc
1461 First Avenue, New York, NY 10075-2201, USA
Citera
2019-07-24, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugminstorasalta
Tycker du sammanfattar det bra, och jag tycker att det är ett lite märkligt förhållningssätt att man gärna donerar OM det går till förbättringar av forumet. Det är säkert 95% av kostnaderna som går till daglig drift, såsom hyra av serverhall, hålla mjukvaror uppdaterade och kontinuerligt täppa till säkerhetshål. Är inte detta jobbet värt någonting?

För min del handlar det inte om att jag gärna donerar OM pengarna går till förbättringar av forumet. Jag vet ju inte ens vilka förbättringar som det handlar om. Det handlar snarare om att admin har sagt att det krävs större intäkter för att kunna utföra olika ideer och förbättringar. Att annonsintäkterna inte är tillräckliga, så nu finns donationer. Då vill jag gärna veta vad det är för ideer och förbättringar som pengarna ska gå till, och ungefär när vi kan förvänta oss dem. Jag skulle inte uppskatta om det blir en massa donationer som är tänkt att gå till olika ideer och förbättringar, och om några år så är ingenting av det genomfört. Istället har pengarna gått till andra saker. Men det är ju jag det.

Om då exempelvis 95% av donationerna går till daglig drift (såsom hyra av serverhall, hålla mjukvaror uppdaterade och kontinuerligt täppa till säkerhetshål), och bara 5 % går till ideer och förbättringar, så skulle jag känna mig lurad. Då skulle det vara bättre om admin redan från början skulle vara ärlig och säga att det mesta av pengarna går till daglig drift. Klart att det är värt någonting, och jag kan tänka mig att donera till detta också. Jag vill ju att Flashback ska finnas kvar, så att det finns pengar till daglig drift etc är ju viktigt. Det enda jag vill är att ha lite mer information om vad det är tänkt att pengarna ska gå till. Men admin har ju sagt att det kommer mer information om detta senare.

Sedan kanske jag är en idiot som vill veta vad pengarna ska gå till, och sedan se att pengarna faktiskt går till detta. I den mån det nu går. Ska pengarna gå till specifika ideer och förbättringar exempelvis, så lär vi förhoppningsvis se detta i framtiden.
Citera
2019-07-24, 08:42
Medlem
Utmärkt idé.
Har donerat en slant, och mer blir det framledes.
Må miljonerna trilla in!
🤘🏻😎👍
Citera
2019-07-24, 09:11
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butty-Boys

Här är alla inlägg admin haft i tråden:

https://www.flashback.org/find_posts_by_user.php?userid=1&threadid=3060559

Här är inlägget du söker angående bitcoin:

Citat:
Ursprungligen postat av admin
Vi har tittat på denna möjlighet, och det är inte uteslutet av vi erbjuder detta senare.
Det finns inga juridiska eller skattemässiga problem. Dessa har vi redan granskat.
Vi är dock rekommenderade, av skattejurister, att informera skattemyndigheter och motsvarande innan vi börjar erbjuda detta, om detta skulle bli aktuellt. Inte för att det är ett krav, men för att ifall man bedriver saker som ser misstänksamma ut, så är det klokt att informera innan. Att ha en bra dialog med de myndigheter som har till uppgift att granska verksamheten.
Jag vet inte ifall vi kommer erbjuda bitcoin. Är inte helt nöjd med de upplägg som finns gällande bitcoin-plånbok. Men ifall vi hittar en bra samarbetspartner, och intresse finns bland medlemmarna, så är det möjligt att vi ti tittar närmare på detta.

admin
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in