Citat:
Ursprungligen postat av
Sugminstorasalta
Tycker du sammanfattar det bra, och jag tycker att det är ett lite märkligt förhållningssätt att man gärna donerar OM det går till förbättringar av forumet. Det är säkert 95% av kostnaderna som går till daglig drift, såsom hyra av serverhall, hålla mjukvaror uppdaterade och kontinuerligt täppa till säkerhetshål. Är inte detta jobbet värt någonting?
För min del handlar det inte om att jag gärna donerar OM pengarna går till förbättringar av forumet. Jag vet ju inte ens vilka förbättringar som det handlar om. Det handlar snarare om att admin har sagt att det krävs större intäkter för att kunna utföra olika ideer och förbättringar. Att annonsintäkterna inte är tillräckliga, så nu finns donationer. Då vill jag gärna veta vad det är för ideer och förbättringar som pengarna ska gå till, och ungefär när vi kan förvänta oss dem. Jag skulle inte uppskatta om det blir en massa donationer som är tänkt att gå till olika ideer och förbättringar, och om några år så är ingenting av det genomfört. Istället har pengarna gått till andra saker. Men det är ju jag det.
Om då exempelvis 95% av donationerna går till daglig drift (såsom hyra av serverhall, hålla mjukvaror uppdaterade och kontinuerligt täppa till säkerhetshål), och bara 5 % går till ideer och förbättringar, så skulle jag känna mig lurad. Då skulle det vara bättre om admin redan från början skulle vara ärlig och säga att det mesta av pengarna går till daglig drift. Klart att det är värt någonting, och jag kan tänka mig att donera till detta också. Jag vill ju att Flashback ska finnas kvar, så att det finns pengar till daglig drift etc är ju viktigt. Det enda jag vill är att ha lite mer information om vad det är tänkt att pengarna ska gå till. Men admin har ju sagt att det kommer mer information om detta senare.
Sedan kanske jag är en idiot som vill veta vad pengarna ska gå till, och sedan se att pengarna faktiskt går till detta. I den mån det nu går. Ska pengarna gå till specifika ideer och förbättringar exempelvis, så lär vi förhoppningsvis se detta i framtiden.