Citat:
Ursprungligen postat av
adina
Då tolkar du helt annorlunda än vad jag gör för det står inte ett enda ord om att närma sig 18 år utan bara att offret ska vara mellan 14-17 år
Jag ska se om jag hittar den riktiga engelska originaltexten, men här är enligt vår media:
Beroende på situationen kan personer
som närmar sig 18 år och har sexuellt umgänge med en person som inte är över 23 år ses som ett undantag. Lagen som medför undantaget kallas ”Romeo och Julia” och är framtagen för att undvika åtal när ungdomar ingår i en sexuell relation.
Edit: Den text du hänvisar till är för att skydda minderåriga från att bli registrerade på "sex offender list". Men det är fortfarande olagligt. Men det är lagligt enligt den text jag hänvisat till ovan. Dvs du måste närma dig 18 och den äldre får INTE vara mer än max fyra år äldre. DÅ är det lagligt.
The Florida Romeo & Juliet Law passed in 2007 is designed to protect individuals from the sex offender list. The victim in the case must be between 14 and 17, a willing participant in the sexual activity and no more than four years younger than the offender. The offense must be the only sex crime on the offender's record.This law does not make it legal to have sexual relations with minors, but merely stops the accused from being held out as a sex offender in society.