2019-07-27, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valkyriann
Oj oj oj, vilken tråd! Gick i parallellklass i Gullmarsskolan med GM, som kommer från fin familj av övre medelklass och gled igenom skolan som en proper grabb som jag minns det. Och så blev det så fel...
Hur reagerar du på det som hänt? Och vilka intentioner tror du denne 45-årige man hade med tjejen? Utnyttjande? Var han kär? Hur går DINA tankar. Våra tankar kan du ju läsa här ovan.
Citera
2019-07-27, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hmacy
Hur var han som person? Udda? Normal?

Relativt normal, har för mig att han kickboxades och bråkade en del med SD på 90-talet. Blev förvånad när jag upptäckte att han var dansare/skådespelare, kändes för macho för att ha valt den banan. Är nästan säker på att han fick nån sorts kulturpris av Lysekils kommun för en del år sedan. Lite lokal stolthet sådär över ”byns son som lyckats i den stora staden”. Föräldrar fortfarande gifta och bor kvar på samma adress.
Citera
2019-07-27, 20:42
Medlem
Citat:
Relativt normal, har för mig att han kickboxades och bråkade en del med SD på 90-talet. Blev förvånad när jag upptäckte att han var dansare/skådespelare, kändes för macho för att ha valt den banan. Är nästan säker på att han fick nån sorts kulturpris av Lysekils kommun för en del år sedan. Lite lokal stolthet sådär över ”byns son som lyckats i den stora staden”. Föräldrar fortfarande gifta och bor kvar på samma adress.
Har han syskon?
Citera
2019-07-27, 20:45
Medlem
Citat:

Och du kallar mordet på Lisa Holm för "olycksfall som spårade ur" i annan tråd. Vad är din teori om detta som din gamla kompis gjort? SD på nittiotalet? Nej han har väl snarare muckat med dem nyligen. Och Lysekil uppmärksammade honom i lokalradiointervju postad i denna tråd. Där det också spekulerats om kampsportande. Att han är dansare går att läsa sig till även. Och Ratsit kan du använda också, duktigt. Oh well...
Senast redigerad av Ajara 2019-07-27 kl. 20:56.
Citera
2019-07-27, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajara
Och du kallar mordet på Lisa Holm för "olycksfall som spårade ur" i annan tråd. Vad är din teori om detta som din gamla kompis gjort? SD på nittiotalet? Nej han har väl snarare muckat med dem nyligen. Och Lysekil uppmärksammade honom i lokalradiointervju postad i denna tråd. Där det också spekulerats om kampsportande. Att han är dansare går att läsa sig till även. Oh well...
Varför är du så aggressiv? Vi får hit en person som faktiskt känt killen. Och du börjar med att skälla ut skribenten och skrämma iväg. Ta och lugna ner dig. Tråden är inte din allena, även om du fått för dig att du är nån sorts moderator för tråden som alla skall hålla med.

Vi är intresserade av vem Joaquin Olsson är och var. Btw, stackars föräldrar. De måste vara förtvivlade.
Citera
2019-07-27, 20:59
Medlem
Intressant att få höra från någon som vet vem han är på det personliga planet, även om det var långt tillbaka.
Citera
2019-07-27, 21:01
Medlem
Citat:
Inte för en sekund. Har detta. Misogyna. Troll. Kännt skådisen. Han letar runt i trådar där unga tjejer råkat illa ut däremot!
Letar upp? I sex inlägg? Varav 2 st här? Ge folk en chans. Banka på bordet om du är arg, men sluta sprid etter i varenda inlägg. Olsson bör nagelfaras, och varenda ljus som kan riktas mot honom med lite info är bra.
Citera
2019-07-27, 21:45
Medlem
Citat:
Och du kallar mordet på Lisa Holm för "olycksfall som spårade ur" i annan tråd. Vad är din teori om detta som din gamla kompis gjort? SD på nittiotalet? Nej han har väl snarare muckat med dem nyligen. Och Lysekil uppmärksammade honom i lokalradiointervju postad i denna tråd. Där det också spekulerats om kampsportande. Att han är dansare går att läsa sig till även. Och Ratsit kan du använda också, duktigt. Oh well...

Det gäller att ha förutfattade meningar!!!
Vad gäller LH-mordet spekulerade jag lika friskt som alla andra i den tråden vid den tidpunkten, var ett spännande fall som behövde många infallsvinklar. Är tillräckligt många insnöade här som vare sig tolererar andras åsikter eller ställer sig ödmjuka inför sanningen ser jag.
Vad gäller Joakim Olsson, som han hette på den tiden, så är jag lite chockad att han visat sig vara personen det här fallet rör sig om. Man tror att man har koll på personerna i en sådan här liten stad (ja, jag bor här igen efter 15 år i London), baserat på ordnade familjeförhållande och vilket umgänge man har, men något verkar ha gått fel i det här fallet. Jättesynd om föräldrarna. Pappan har fram till pension haft en hög chefsposition på en av kommunens största företag och är idag med i styrelsen för stor förening. Förekommer en del i lokalpress, och är hyfsat känd i lokala sammanhang. Men fortsätt gärna döma ut mig som det troll du tror jag är, rör mig inte i ryggen. Säger mer om dig än om mig. Och underbart att du förutsätter att jag är av maskulint kön. Nolla!
Citera
2019-07-27, 21:49
Medlem
Citat:
Vad gäller LH-mordet spekulerade jag lika friskt som alla andra i den tråden vid den tidpunkten, var ett spännande fall som behövde många infallsvinklar. Är tillräckligt många insnöade här som vare sig tolererar andras åsikter eller ställer sig ödmjuka inför sanningen ser jag.
Vad gäller Joakim Olsson, som han hette på den tiden, så är jag lite chockad att han visat sig vara personen det här fallet rör sig om. Man tror att man har koll på personerna i en sådan här liten stad (ja, jag bor här igen efter 15 år i London), baserat på ordnade familjeförhållande och vilket umgänge man har, men något verkar ha gått fel i det här fallet. Jättesynd om föräldrarna. Pappan har fram till pension haft en hög chefsposition på en av kommunens största företag och är idag med i styrelsen för stor förening. Förekommer en del i lokalpress, och är hyfsat känd i lokala sammanhang. Men fortsätt gärna döma ut mig som det troll du tror jag är, rör mig inte i ryggen. Säger mer om dig än om mig. Och underbart att du förutsätter att jag är av maskulint kön. Nolla!
Fruktansvärt för föräldrarna. Är man dessutom känd på orten måste det vara ett snäpp värre. Det går inte att "gömma" sig. Finns några syskon med i bilden?
Citera
2019-07-27, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Fruktansvärt för föräldrarna. Är man dessutom känd på orten måste det vara ett snäpp värre. Det går inte att "gömma" sig. Finns några syskon med i bilden?
Riktigt jäkla synd om familjen. Undrar om de tar honom i försvar på något sätt, föräldrar brukar göra det, finner ursäkter för beteendet.
Citera
2019-07-27, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hmacy
Riktigt jäkla synd om familjen. Undrar om de tar honom i försvar på något sätt, föräldrar brukar göra det, finner ursäkter för beteendet.
Hade det varit min son, så hade jag självklart försökt hitta nån förklaring. Men jag hade fördömt gärningen. Dock aldrig ursäktat. Olssons föräldrar är nog inte annorlunda.
Senast redigerad av Picasso2 2019-07-27 kl. 22:01.
Citera
2019-07-27, 22:00
Medlem
Citat:

Ja, du har faktiskt endast kommenterat i trådar där kvinnor farit illa. Och med långt mellanrum däremellan dessutom. Ett tips bara. Du droppar precis att du bott 15 år i London, och ska vara från en mindre ort där denne numera kände medborgare växte upp. Stämmer detta så outar du dig nu för de därifrån i samma nätverk. Inte otroligt tänka sig de läser här.
Senast redigerad av Ajara 2019-07-27 kl. 22:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in