2019-07-26, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mazedaze
Om du nu var inne på söndag eller måndag och kollade så får jag lita på dig.
För webarchive länken tidigare i tråden är från förra året så det visar inget eftersom han då fortfarande var med i en aktiv uppsättning.

Han har funnits där nyligen. Det har även kommenterats i tråden att han försvann därifrån när detta hände. Han har varit med i flera uppsättningar på Dramaten.
Senast redigerad av Ajara 2019-07-26 kl. 11:31.
Citera
2019-07-26, 11:28
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlosRex
Ja det gick till rättegång om jag minns rätt var det 2,5 års fängelse.

Nu vet inte jag om man får dra av häktningstiden i Florida.Men jag tror att skådisen får väl något liknande nu, plus portad på livstid till USA.
Citera
2019-07-26, 11:31
Medlem
BullensPilsners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Ett annat problem är ju att man kan komma att vilja göra ett exempel av honom, en främmande man från ett annat land som åker det för att bryta mot deras lagar med vilje.
Taskig timing nu då ASWRAP sitter häktad i Sverige. Trumpsen kanske vill visa Stefan hur en "riktig" ledare tar tag i och fixar kriminaliteten i landet.
Citera
2019-07-26, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BullensPilsner
Taskig timing nu då ASWRAP sitter häktad i Sverige. Trumpsen kanske vill visa Stefan hur en "riktig" ledare tar tag i och fixar kriminaliteten i landet.
Finns nog risk för det. Dessutom: andra svensken på kort tid som häktas för sexbrott.
Citera
2019-07-26, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BullensPilsner

Ja, vänta bara när den galningen börjar tjata om det här också.
Citera
2019-07-26, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajara
Han har funnits där nyligen. Det har även kommenterats i tråden att han försvann därifrån när detta hände. Han har varit med i flera uppsättningar på Dramaten.
Han var kvar när jag gick in och kikade häromdagen. Nu är han raderad. De var snabba
Citera
2019-07-26, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Enligt Romeo-och-Julia-lagen ska man "närma" sig 18- årsdagen och det får inte vara mer än 4 års skillnad. Lagen gäller inte en 16-åring såvitt jag kan tolka det. Även om Olsson varit 19 år hade det varit olagligt. Förutom att han fyller 45 om 2 veckor, så började han grooma henne när hon var 13-14. Hon var helt klart färdig att plockas i år. Osäkra tonåringar är ett lätt byte om man spelar på rätt strängar. Vilket svin...
Jag tolkar det som att 16 år är OK om det ett ungt par där den äldre är max 4 år äldre och det just är ett ungt kärlekspar som har något som ses som en riktig relation men att det inte är OK om det är två som på en fest träffas och har sex
Citera
2019-07-26, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Jag tolkar det som att 16 år är OK om det ett ungt par där den äldre är max 4 år äldre och det just är ett ungt kärlekspar som har något som ses som en riktig relation men att det inte är OK om det är två som på en fest träffas och har sex
Enligt det som beskrivs i lagen så skall man närma sig 18. Vid 16 gör man ju inte det. Snårigt att tolka. Det kanske avgörs från fall till fall?
Senast redigerad av Picasso2 2019-07-26 kl. 11:55.
Citera
2019-07-26, 12:07
Medlem
Citat:
Enligt det som beskrivs i lagen så skall man närma sig 18. Vid 16 gör man ju inte det. Snårigt att tolka. Det kanske avgörs från fall till fall?
Det jag läser mig till att den yngsta kan vara mellan 14-17 år och den äldre får vara max 4 år äldre
Citera
2019-07-26, 12:15
Medlem
junks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Det jag läser mig till att den yngsta kan vara mellan 14-17 år och den äldre får vara max 4 år äldre

Fel
Den yngsta måste vara 16 år eller äldre.
Citera
2019-07-26, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av junk
Fel
Den yngsta måste vara 16 år eller äldre.
Då står det fel här:
https://definitions.uslegal.com/r/romeo-and-juliet-law/

The Florida Romeo & Juliet Law passed in 2007 is designed to protect individuals from the sex offender list. The victim in the case must be between 14 and 17, a willing participant in the sexual activity and no more than four years younger than the offender. The offense must be the only sex crime on the offender's record.This law does not make it legal to have sexual relations with minors, but merely stops the accused from being held out as a sex offender in society.
Citera
2019-07-26, 12:29
Medlem
Citat:
Finns nog risk för det. Dessutom: andra svensken på kort tid som häktas för sexbrott.

Guvernören är iofs Rep. men jag tror inte han blir glad ändå om federal makt lägger sig i.

Jämför om Juncker började rya med svenska domstolar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in