Citat:
Ursprungligen postat av
cellplast
Varför borde vi veta det? Ser du det som att polis och/eller havkom har en lagstadgad skyldighet att skicka in någon att posta den informationen här på FB?
Gräv tag i informationen själv och publicera om du ser det som så uppenbart enkelt att uppbringa den.
Är det nu nån som nu förstår vad jag menade med att det finns folk i tråden som försöker stoppa diskussionen så fort den bränner till lite. Hallå vi är på FB och gör själva en låtsasutredning av vad som hänt. Alla bidrag är välkomna.
Viktfrågan har tidigare varit ganska klarlagd i tråden. Expertisen har varit saklig och jag har köpt det. Men börjar tvivla lite. Är det fakta att alla andra klubbar bara flyger med 7 hoppare och pilot ?
Sen verkar det vara så att man i pilotkretsar mest pratar om erfarenhet. Som Att fler timmar per automatik innebär en bättre pilot. Det är givetvis en ganska tydlig koppling mellan erfarenhet och kompetens, men inte självklar. I övrigt yrkesliv pratar man mer om kompetens, man väljer den mest kompetente medarbetaren för en tjänst eller man vill ha den mest kompetente läkaren.
Kompetens brukar då enkelt definieras som kunskap + förmåga.
Kunskapen har man genom utbildning och erfarenhet.
Förmåga är hur man i praktiken kan utnyttja sin kunskap.
Varför skrev jag detta?