2019-07-25, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Har det framkommit i tråden om han haft relationer och i så fall med vem? Jag menar han är 44 år och det är normalt att vara gift, sambo, särbo samt ha barn i den åldern?
Istället är det uppenbart att han lägger ut bilder på hans systerdotter mellan hans uppdateringar av bilder på hans kropp, tatueringar och kukbilder. Detta anser jag är helt sick. Jag tycker det är märkligt att föräldrarna tillåtit att han lägger ut dessa bilder på barnet.

Men jag tycker att det framkommit väldigt knapphändig information om hans liv, vilket är märkligt när han säger sig vara skådis? Var bor han i Sverige?

Han bor väldigt centralt nära Birger Jarlsgatan i Sthlm (Tulegatan).

Citat:
Ursprungligen postat av bjornebarn
Fast han har ju krävt att få en jury, så hans plan är väl kanske att vinna sympatipoäng hos vanliga lekmän och på så sätt få en ordentlig strafflindring? Möjlighet till en uppgörelse med åklagaren finns ju dessutom även om en rättegång har påbörjats, eller har jag missuppfattat något?
Jag tror inte man kan ändra sig när väl en rättegång påbörjats. Däremot innan. Om advokaten anser att en jury kommer straffa honom mycket hårt, så kan han råda honom att ta en uppgörelse och därmed erkänna sig skyldig mot ett förmodat lägre straff. Problemet när man gör så, är ju att man inte vet hur en jury hade dömt. Svårt det där..
Citera
2019-07-25, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Jag tror det är hans offentliga försvarare som begärt en "jury trial". Tror man gör detta per automatik. Det finns gott om tid att förhandla om en uppgörelse fram till rättegången.
När vår kille begärde juryrättegång hade advokaten inte ens snackat med honom överhuvudtaget. Och den stackars advokaten slet sitt hår, och begrep inte ens att han hade PRATAT med polisen eftersom det är det första en advokat avråder från. Enligt advokaten själv.
Citera
2019-07-25, 19:48
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
När vår kille begärde juryrättegång hade advokaten inte ens snackat med honom överhuvudtaget. Och den stackars advokaten slet sitt hår, och begrep inte ens att han hade PRATAT med polisen eftersom det är det första en advokat avråder från. Enligt advokaten själv.

Var kommer uppgiften från att det är just skådisen som begärt juryrättegång? Jag har bara sett inlagan från advokaten som begär detta av rätten, får för mig att det är en copy/paste-historia han alltid kör med?
Citera
2019-07-25, 19:51
Medlem
Pantone297Cs avatar
Har vi sådan tur att de behåller honom?
Eller hur funkar det?
Citera
2019-07-25, 19:58
Medlem
Citat:
Var kommer uppgiften från att det är just skådisen som begärt juryrättegång? Jag har bara sett inlagan från advokaten som begär detta av rätten, får för mig att det är en copy/paste-historia han alltid kör med?
Från media. Detta kom fram ganska tidigt, och advokaten har i sin inlaga också vidarebefordrat det:

Skådespelarens nästa framträdande i rätten skulle ha varit den 15 augusti. Eftersom han redan nu meddelat sin formella inställning till anklagelserna ställs den förhandlingen in.
Blaise Trettis skriver också att skådespelaren kräver en rättegång med jury.
Senast redigerad av Picasso2 2019-07-25 kl. 20:00.
Citera
2019-07-25, 20:00
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Från media.

Om advokaten på helt egen hand lämnade in begäran så har jag inga problem att tro att Aftonbladet skriver "skådisen begär jury-rättegång".

Finns det nåt direkt citat?
Citera
2019-07-25, 20:05
Medlem
Har studerat hans bilder på instagram och det är slående hur få personer som är i hans sällskap. Det finns bara passerande människor och den koreanska(?) kvinnan med dotter samt flickvännen från staterna. Känns som en väldigt ensam individ, det lär väl bara vara förnamnet om/när han återvänder till Sverige igen.
Citera
2019-07-25, 20:07
Medlem
Citat:
Om advokaten på helt egen hand lämnade in begäran så har jag inga problem att tro att Aftonbladet skriver "skådisen begär jury-rättegång".

Finns det nåt direkt citat?
En advokat FÅR inte "helt på egen hand" göra så. Han är killens juridiska ombud och kan inte (får inte) agera utan sin klients vetskap.

Den svenske skådespelare som sitter häktad i USA kräver att rättegången hålls inför en jury och att han får 90 dagar på sig att ta fram bevis för sin oskuld. Det visar dokument som har skickats in till domstolen, skriver Expressen.

---

Jag vet inte varför han pratade med polisen. Alla försvarsadvokater skulle ge rådet att inte prata med polisen, och utnyttja rättigheten att vara tyst, säger chefen till den försvarsadvokat som företräder svensken.
Senast redigerad av Picasso2 2019-07-25 kl. 20:10.
Citera
2019-07-25, 20:14
Medlem
carminaburanas avatar
vem är det? orkar inte leta genom hela tråden,
Citera
2019-07-25, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hanspippi
Har studerat hans bilder på instagram och det är slående hur få personer som är i hans sällskap. Det finns bara passerande människor och den koreanska(?) kvinnan med dotter samt flickvännen från staterna. Känns som en väldigt ensam individ, det lär väl bara vara förnamnet om/när han återvänder till Sverige igen.

Är nog inte så lätt ha göra med, på fejjan finns vänliga kommentarer under bilder på honom som han fullständigt missförstår och börjar mucka om. Självkänslan verkar inte vara på topp.

Det är ju oroväckande att han hamnat där han hamnat nu i ett mycket hårt fängelse i det skick han uppenbart är psykiskt. Risken finns ju att han börjar provocera andra fångar så de ger sig på honom eller att han tar livet av sig. Hans brott är inget vidare men det hela är ändå tragiskt.
Citera
2019-07-25, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
vem är det? orkar inte leta genom hela tråden,

Nästan helt okänd skådespelare som haft biroller i någon film och gjort några pjäser på Dramaten. Skulle varit med i turnerande föreställning, men det lär inte bli något med det. Född i Korea adopterad, tidigare dansare. Kompisarna trodde han var bög men han är peddo istället.
Citera
2019-07-25, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajara
Är nog inte så lätt ha göra med, på fejjan finns vänliga kommentarer under bilder på honom som han fullständigt missförstår och börjar mucka om. Självkänslan verkar inte vara på topp.

Det är ju oroväckande att han hamnat där han hamnat nu i ett mycket hårt fängelse i det skick han uppenbart är psykiskt. Risken finns ju att han börjar provocera andra fångar så de ger sig på honom eller att han tar livet av sig. Hans brott är inget vidare men det hela är ändå tragiskt.
Han sitter i häkte. Där sitter 1700 andra som ännu inte varit uppe i nån sorts förhandling eller fått någon dom. Det tuffaste som kan hända är slagsmål. Och som jag förstår är han även kampsportare så han kan nog freda sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in