2019-07-25, 00:30
Medlem
Kellywomans avatar
Har det framkommit i tråden om han haft relationer och i så fall med vem? Jag menar han är 44 år och det är normalt att vara gift, sambo, särbo samt ha barn i den åldern?
Istället är det uppenbart att han lägger ut bilder på hans systerdotter mellan hans uppdateringar av bilder på hans kropp, tatueringar och kukbilder. Detta anser jag är helt sick. Jag tycker det är märkligt att föräldrarna tillåtit att han lägger ut dessa bilder på barnet.

Men jag tycker att det framkommit väldigt knapphändig information om hans liv, vilket är märkligt när han säger sig vara skådis? Var bor han i Sverige?
Citera
2019-07-25, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Fast hur menar du egentligen? De kan inte kartlägga hans aktiviteter flera år tillbaka då jag misstänker att Sverige inte ger tillgång till exempel om han har en stationär dator eller andra datorer i hemmet?
De kan ju enbart försöka få fram när han tog första kontakten med flickan. Men det är klart vi vet ju inte hur många andra kontakter han försökt ta med minderåriga i USA. Gissningsvis massor.
men om jag förstår det rätt så kan de bara åtala honom för det han gjort när han varit i USA samt om han tagit kontakter där han medvetet förstått åldern, grooming.
Jag skulle tro att de svenska myndigheter som berörs, nog själva skulle kunna gå igenom datorerna för att vara amerikansk polis behjälplig. Vi vill ju inte ha ev sexbrottslingar här, eller skydda dom.
Citera
2019-07-25, 00:37
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanbak
Förstår inte riktigt? I Sverige är det lagligt för en 15- åring att ha sex. Har inget med pedofili att göra. Känns mer som en fråga om hur man ser på åldersskillnaden. Sen att det är olagligt i usa köper jag. Han borde tänkt på det. Men varför svenskar sitter och pratar om pedofili när våra unga har sex förstår jag inte.
Och i detta fallet är det ju inte riktigt en full gubbe som i skymundan ger sig på barn. I hans hjärna är det ju seriöst.
Olämpligt? Antagligen, men samtidigt sorgligt.

Suprised över att den stora massan fortsatt äger andra måttstockar?
Att unga har sex med varandra det är normalt och att man är enligt hävd som kvinna ett barn fram tills 21 år fyllda, därefter så finns inte mycket som förälder att göra åt hennes leverne men att lagen säger att 15 är lovlig, vilket är en önskan stipulerad av pedofiler och annat patrask typ bered en väg åt herran dvs att dom ska vara Nr1, i helvete att det fungerar så i normala hem.
Citera
2019-07-25, 00:38
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag skulle tro att de svenska myndigheter som berörs, nog själva skulle kunna gå igenom datorerna för att vara amerikansk polis behjälplig. Vi vill ju inte ha ev sexbrottslingar här, eller skydda dom.

Det är korrekt men jag har hört att det inte är lagligt för polisen att göra detta för att vara behjälpliga. Men kanske någon mera insatt kan berätta hur exakt det förhåller sig om vad svensk polis får göra och hjälpa till med
Citera
2019-07-25, 00:54
Medlem
Hoppas han får sitta resten av sitt liv där i USA.
Citera
2019-07-25, 01:02
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av julemand
Hoppas han får sitta resten av sitt liv där i USA.

Finns antagligen information on English att han är där för könsbyte ! Verkar så om man tittar på hans instagram

Hans "tjej" ser ut som en pojke-flicka , så detta e garanterat något könsbyte , könlös grej på g i staterna !
Citera
2019-07-25, 01:03
Medlem
Citat:
Det är korrekt men jag har hört att det inte är lagligt för polisen att göra detta för att vara behjälpliga. Men kanske någon mera insatt kan berätta hur exakt det förhåller sig om vad svensk polis får göra och hjälpa till med
Visst kan dom gå igenom hans datorer. Men då måste det finnas bevis på brottslig verksamhet på svensk mark. Om det skett en befarad grooming borde det inte vara något problem. Nu har han nekat till brottslig gärning, så det krävs att amerikansk åklagare har på fötterna innan han ber oss om hjälp.
Citera
2019-07-25, 01:06
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:

Att hålla sig väl undan när det amerikanska teamet anländer, det gäller flygledning tull, militär, polis och så har skett förr när vi rabblat lag och förordningar inför USA. USA kommer när dom tycker och att en svensk Tiger och gör bäst i att allt står framme i god ordning.
Citera
2019-07-25, 01:08
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Visst kan dom gå igenom hans datorer. Men då måste det finnas bevis på brottslig verksamhet på svensk mark. Om det skett en befarad grooming borde det inte vara något problem. Nu har han nekat till brottslig gärning, så det krävs att amerikansk åklagare har på fötterna innan han ber oss om hjälp.

tror vi får se fortsättning följer
Citera
2019-07-25, 01:16
Medlem
Det var väl något/några år sedan en kille i Sverige efter internetkontakt åkte över för att träffa en tjej som va 13? (Tror jag) finns en tråd om det. Han skulle väl åka på både kidnappning och våldtäkt (dock åkte hon med frivilligt) på grund av att under en viss ålder räknas typ inget som frivilligt. Tror att han friades och fick komma hem, och jag undrar om det inte va för att han va ”lite udda” och runt 20. Jag hoppas att denna otroligt klantiga gubbe i sammanhanget torskar rejält. Sitta med bar överkropp med flickan på instagram 🙈 ingen raketforskare direkt
Citera
2019-07-25, 01:24
Avstängd
Kyrkbackens avatar
Frugan är kulturarbetare så jag har träffat detta ufo, jag trodde han var gay dock men han var riktigt trevlig. se där så det kan bli.
Citera
2019-07-25, 01:46
Medlem
Citat:
Fast hur menar du egentligen? De kan inte kartlägga hans aktiviteter flera år tillbaka då jag misstänker att Sverige inte ger tillgång till exempel om han har en stationär dator eller andra datorer i hemmet?
De kan ju enbart försöka få fram när han tog första kontakten med flickan. Men det är klart vi vet ju inte hur många andra kontakter han försökt ta med minderåriga i USA. Gissningsvis massor.
men om jag förstår det rätt så kan de bara åtala honom för det han gjort när han varit i USA samt om han tagit kontakter där han medvetet förstått åldern, grooming.
Jag menar att dom kommer snoka fram detaljer i koreanens liv för att måla fram en så negativ bild det går. Jag har kollat så mycket på crime-dokumentärer från USA och utredarna är enormt skickliga. Nu är det förstås inget mord men dom vill nog gärna sätta dit honom och speciellt efter att Bo Hansson också sökte upp minderåriga. Bosse och koreanen bodde på liknande lågbudgethotell och det finns en röd tråd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in