2019-07-25, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wiljan
Ja precis! Helt rimligt att göra på detta sätt. Skapa jobbtillfällen, screena barn för sexuellmognad och bedöma BARNEN förmåga att uppskatta sexuella relationer med vuxna.

Vuxna som anser att detta är rimligt borde per automatik låsas in.

Okej att det i sällsynta undantagsfall kanske kan vara som a987 skriver om att hennes hjärna skulle kunna vara "lika" mogen som en 25-årings men han verkar inte ta in att den stora massan generellt följer vissa mognadsfaser och att lagarna är till för att skydda alla barnen..

Har inte orkat läsa igenom allt svammel ifrån den där killen heller men han verkar likställa en sexuell relation mellan vuxen/barn med en mellan barn/barn och vill även göra alla barn straffmyndiga så de kan låsas in ifall två 14-åringar skulle ha sex..
Citera
2019-07-25, 10:43
Medlem
Citat:
Hitta:

https://www.expressen.se/noje/skadis...-forhallanden/

Hon är 15 år och max 75 år för åtalspunkterna.
Japp. Advokaten sa i videon att hon är 15 år. Och det får vi ju tro på. Vår kille ligger risigt till. Jänkarna tar inte lätt på sånt här. Han lär få sitta de 1,5 åren det tar innan de tar upp det till rättegång. Och därefter ett antal år till. 8? 15? Fan vet. Men några 75 år tror jag inte på.
Citera
2019-07-25, 10:46
Medlem
Wiljans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Japp. Advokaten sa i videon att hon är 15 år. Och det får vi ju tro på. Vår kille ligger risigt till. Jänkarna tar inte lätt på sånt här. Han lär få sitta de 1,5 åren det tar innan de tar upp det till rättegång. Och därefter ett antal år till. 8? 15? Fan vet. Men några 75 år tror jag inte på.

Nä 75 år är ju enbart maxstraffet för allt. Han får inga 75 år för sitt äventyr!
Citera
2019-07-25, 10:51
Medlem
Witkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a987
Problemet när du sätter en åldersgräns för sex, det är att det kommer finnas en massa barn som kommer passera den åldern, UTAN att ha någon förmåga att se konsekvenser eller ha förståelse för hur en sund relation ser ut.
Och därför anser jag att det är nödvändigt att man inför någon form av "vuxendiplom", och ett test som barn tex kan förbereda sig för i grundskolan, och som kan tas från en viss ålder, tex 15 år. Och föräldrarna kan ha rätt att stoppa vuxendiplomet fram till en viss ålder om de vill, tex 21 år, vilket troligen skulle passa många föräldrar.

Och nu är frågan om den 15-åriga tjejen i det här fallet hade klarat av att få ett sådant vuxendiplom?
Det vet vi INTE eftersom vi INTE har träffat henne. Men det finns 15-åriga tjejer som är väldigt intelligenta och mogna. Och han har haft kontakt med henne sen ett antal år tillbaka tydligen, så han kan ju ha gjort den bedömningen att hon är extremt mogen, kanske mer mogen än en del kvinnor i hans egen ålder tom.
Som sagt, vi känner INTE tjejen.
Han hade förstås kunnat sköta det hela snyggare, men det kan man säga om många och om mycket.

Och sen är han ju adopterad från Sydkorea, och vem vet hur han hade blivit om han hade fått stanna där, och om USA hade hållt sig utanför Korea?
Det finns många andra att skylla på menar jag.

Sen står det tydligen väldigt lite eller INGET i USA:s favoritbok Bibeln, om förbud mot sex mellan vuxna män och 15-åriga tjejer. Så jag kan tänka mig att det råder delade meningar om sådana här förhållanden i USA.
Och din favoritbok är koranen där man får sätta på väldigt unga flickor, din tanke om ett diplom kan du ju stoppa upp i arslet.

Oavsett om bibeln är jänkarnas favoritbok eller inte så är det giftermål som gäller enligt den boken innan man sätter på varandra.

Om lagen satt en åldersgräns så är det den som gäller oavsett eventuell mognadsgrad hos de unga, så det är bara anpassa sig eller skaka galler.
Citera
2019-07-25, 10:53
Medlem
Wiljans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the-wanker
Okej att det i sällsynta undantagsfall kanske kan vara som a987 skriver om att hennes hjärna skulle kunna vara "lika" mogen som en 25-årings men han verkar inte ta in att den stora massan generellt följer vissa mognadsfaser och att lagarna är till för att skydda alla barnen...

Som tur är har vi lagar som reglerar detta. Även om barn/ungdomar utvecklas i olika takt så ska de aldrig bedömas för hur lämpliga de är att knulla.

Så lagen har svaret åt oss. I Sverige får du inte ligga med någon under 15 år om du är vuxen. Då är den lagen väldigt ”givmild” mot vuxna som inte klarar av att få sig ett lämpligt ligg.
Citera
2019-07-25, 10:59
Medlem
Citat:
Som tur är har vi lagar som reglerar detta. Även om barn/ungdomar utvecklas i olika takt så ska de aldrig bedömas för hur lämpliga de är att knulla.

Så lagen har svaret åt oss. I Sverige får du inte ligga med någon under 15 år om du är vuxen. Då är den lagen väldigt ”givmild” mot vuxna som inte klarar av att få sig ett lämpligt ligg.
Den vuxne kan lätt leta rätt på en 16-åring som är betydligt omognare än andra 16-åringar under förutsättning att omognaden inte beror på en kognitiv funktionsnedsättning
Citera
2019-07-25, 11:00
Medlem
Gizurs avatar
I första polisförhöret erkänner han allt, att han haft kontakt med henne i videosamtal etc och åkte till Florida för att ha sex med henne trots att han visste att det var olagligt, han säger att han haft sex med henne vid flera tillfällen och umgåtts med henne. Polisen har säkrat spår i form av använda kondomer och besudlade handdukar. Sedan, efter att ha talat med sin advokat, förklarar han sig oskyldig!? Helt galet.

Kanske försökte han få sympati från polismannen i det första förhöret, eller vad?
Citera
2019-07-25, 11:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ouzuo
Det finns en video där han filmar henne då hon äter en hamburgare. Först skrattar dom men sen har han redigerat filmen på ett obehagligt psykotiskt sätt. Det står att filmen är för 1 år sen. I så fall måste de ju träffats tidigare. Tänker inte länka dock, vill inte outa mer en redan gjorts.

Jag får ta tillbaka det här om videon och det. Trodde det var hans Youtubekanal, men det verkar inte vara det.
Citera
2019-07-25, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a987
Problemet när du sätter en åldersgräns för sex, det är att det kommer finnas en massa barn som kommer passera den åldern, UTAN att ha någon förmåga att se konsekvenser eller ha förståelse för hur en sund relation ser ut.
Och därför anser jag att det är nödvändigt att man inför någon form av "vuxendiplom", och ett test som barn tex kan förbereda sig för i grundskolan, och som kan tas från en viss ålder, tex 15 år. Och föräldrarna kan ha rätt att stoppa vuxendiplomet fram till en viss ålder om de vill, tex 21 år, vilket troligen skulle passa många föräldrar.

Och nu är frågan om den 15-åriga tjejen i det här fallet hade klarat av att få ett sådant vuxendiplom?
Det vet vi INTE eftersom vi INTE har träffat henne. Men det finns 15-åriga tjejer som är väldigt intelligenta och mogna. Och han har haft kontakt med henne sen ett antal år tillbaka tydligen, så han kan ju ha gjort den bedömningen att hon är extremt mogen, kanske mer mogen än en del kvinnor i hans egen ålder tom.
Som sagt, vi känner INTE tjejen.
Han hade förstås kunnat sköta det hela snyggare, men det kan man säga om många och om mycket.

Och sen är han ju adopterad från Sydkorea, och vem vet hur han hade blivit om han hade fått stanna där, och om USA hade hållt sig utanför Korea?
Det finns många andra att skylla på menar jag.

Sen står det tydligen väldigt lite eller INGET i USA:s favoritbok Bibeln, om förbud mot sex mellan vuxna män och 15-åriga tjejer. Så jag kan tänka mig att det råder delade meningar om sådana här förhållanden i USA.
Hade tjejen varit "intelligent och mogen" så hade hon inte gett sig i lag med denne 44-åring. Där faller ditt resonemang. En intelligent och mogen 14-15 åring hade du inte kunnat manipulera till att förlora din oskuld. I hennes ögon borde han varit en gammal gubbe. När jag var 15 var t o m 30-åringar gamla. För att inte tala om när jag var nyss fyllda 14, vilket var hennes ålder när han började grooma henne.
Citera
2019-07-25, 11:04
Medlem
Wiljans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Den vuxne kan lätt leta rätt på en 16-åring som är betydligt omognare än andra 16-åringar under förutsättning att omognaden inte beror på en kognitiv funktionsnedsättning

Absolut inte svårt alls! Fri marknad. Bara att hämta.

MEN bör också tilläggas att många i denna ålder har fått sin kompass att peka åt rätt håll och fäktar bort förslag från äldre! 👍🏻
Tyvärr kan inte alla det!
Citera
2019-07-25, 11:06
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Sedan, efter att ha talat med sin advokat, förklarar han sig oskyldig!? Helt galet.

För att det ska gå till rättegång över huvud taget så måste han hävda sig "not guilty", annars så går det direkt till domslut. Man ska notera att "not guilty" inte är samma sak som "innocent".
Citera
2019-07-25, 11:11
Medlem
junks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
I första polisförhöret erkänner han allt, att han haft kontakt med henne i videosamtal etc och åkte till Florida för att ha sex med henne trots att han visste att det var olagligt, han säger att han haft sex med henne vid flera tillfällen och umgåtts med henne. Polisen har säkrat spår i form av använda kondomer och besudlade handdukar. Sedan, efter att ha talat med sin advokat, förklarar han sig oskyldig!? Helt galet.

Kanske försökte han få sympati från polismannen i det första förhöret, eller vad?

Polisen var smart och fick honom att prata skulle inte bli förvånad om han trodde att får han berätta sin historia så kommer han snart vara frisläppt och fortsätta sitt förhållande med en minderårig för han "älskar" ju henne. Makalöst dum i huvudet för sin ålder, han borde såklart krävt både tolk och advokat på så vis nyktrat till från gräset han rökt eller pillren han knaprat på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in