Citat:
Ursprungligen postat av
a987
Problemet när du sätter en åldersgräns för sex, det är att det kommer finnas en massa barn som kommer passera den åldern, UTAN att ha någon förmåga att se konsekvenser eller ha förståelse för hur en sund relation ser ut.
Och därför anser jag att det är nödvändigt att man inför någon form av "vuxendiplom", och ett test som barn tex kan förbereda sig för i grundskolan, och som kan tas från en viss ålder, tex 15 år. Och föräldrarna kan ha rätt att stoppa vuxendiplomet fram till en viss ålder om de vill, tex 21 år, vilket troligen skulle passa många föräldrar.
Och nu är frågan om den 15-åriga tjejen i det här fallet hade klarat av att få ett sådant vuxendiplom?
Det vet vi INTE eftersom vi INTE har träffat henne. Men det finns 15-åriga tjejer som är väldigt intelligenta och mogna. Och han har haft kontakt med henne sen ett antal år tillbaka tydligen, så han kan ju ha gjort den bedömningen att hon är extremt mogen, kanske mer mogen än en del kvinnor i hans egen ålder tom.
Som sagt, vi känner INTE tjejen.
Han hade förstås kunnat sköta det hela snyggare, men det kan man säga om många och om mycket.
Och sen är han ju adopterad från Sydkorea, och vem vet hur han hade blivit om han hade fått stanna där, och om USA hade hållt sig utanför Korea?
Det finns många andra att skylla på menar jag.
Sen står det tydligen väldigt lite eller INGET i USA:s favoritbok Bibeln, om förbud mot sex mellan vuxna män och 15-åriga tjejer. Så jag kan tänka mig att det råder delade meningar om sådana här förhållanden i USA.
Och din favoritbok är koranen där man får sätta på väldigt unga flickor, din tanke om ett diplom kan du ju stoppa upp i arslet.
Oavsett om bibeln är jänkarnas favoritbok eller inte så är det giftermål som gäller enligt den boken innan man sätter på varandra.
Om lagen satt en åldersgräns så är det den som gäller oavsett eventuell mognadsgrad hos de unga, så det är bara anpassa sig eller skaka galler.