2019-07-24, 20:22
Avslutad
Vilka kan se att man har skänkt pengar?
Citera
2019-07-24, 20:38
Medlem
kalipp0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoSold
Produkten är väl snarare plattformen (detta genom servrar m.m) vilken tillhandahålls så användare möjliggörs att interagera och diskutera.
Nej, det är infrastrukturen. Det är inte produkten.

Jämför fabriken som behöver vägar o maskiner för att leverera produkter.

Folk kommer hit på grund av produkten. Inte för att det finns en hemsida att klicka på.
Citera
2019-07-24, 20:56
Medlem
1FFs avatar
Jag förutsätter att man nu tar bort informationen om att adblocking skadar forat, vilket aldrig varit sant, då den inte kommer att behövas längre.
Citera
2019-07-24, 21:15
Medlem
SWISH!
Är det sättet som jag föredrar att donera pengar på.
Citera
2019-07-24, 21:30
Medlem
SoSolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalipp0
Nej, det är infrastrukturen. Det är inte produkten.

Jämför fabriken som behöver vägar o maskiner för att leverera produkter.

Folk kommer hit på grund av produkten. Inte för att det finns en hemsida att klicka på.
Kalla det vad du vill om det känns bättre.

Infrastrukturen är väl snarare http eller internet som sådant, produkten är en websida. Denna websida (produkt) möjliggör att du och jag just nu kan diskutera. Vill du verkligen märka ord tillhandahåller Flashback möjligen snarre en tjänst än en produkt (vilket väl var ditt ordval?).

Vi använder sedan denna tjänst för att själva addera material vilket ses som intressant och därför befinner vi oss här, inte sant? - Dessutom helt gratis. Nu ges dock en möjlighet att donera ifall så önskas. Självklart skapas även samtidigt ett värde för dem som tillhandahåller tjänsten, tydligen ej i tillräckligt stor utsträckning av orsaker du kan läsa i första inlägget. Vill du ej så slipp, blir mest bara löjligt att sitta och ifrågasätta en gratis tjänst nämligen.
Senast redigerad av SoSold 2019-07-24 kl. 21:33.
Citera
2019-07-24, 21:38
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonn
Jag donerar gärna, men jag vet inte om jag vill se Flashback "utvecklas".
Jag är nöjd med Flashback som det är.
Jag vill inte ha en massa nya värdelösa funktioner och "coola layouts" som segar ner sajten, som man sett på andra ställen. Reddit har fått en ny "look", en cancerframkallande "modern look" som få vill använda, men som är svår att få bort permanent även om man väljer "Old Reddit".
Gör inte Flashback till en svensk Reddit!

En sten föll från mitt hjärta när jag läste detta. Så slapp jag skriva det själv!

Jag har donerat. Och vill gärna slippa se "verschlimmbesserungen". Klåfingriga utvecklares självförverkligande, nej tack.
Citera
2019-07-24, 22:01
Moderator
rancors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoSold
Kalla det vad du vill om det känns bättre.

Infrastrukturen är väl snarare http eller internet som sådant, produkten är en websida. Denna websida (produkt) möjliggör att du och jag just nu kan diskutera. Vill du verkligen märka ord tillhandahåller Flashback möjligen snarre en tjänst än en produkt (vilket väl var ditt ordval?).

Vi använder sedan denna tjänst för att själva addera material vilket ses som intressant och därför befinner vi oss här, inte sant? - Dessutom helt gratis. Nu ges dock en möjlighet att donera ifall så önskas. Självklart skapas även samtidigt ett värde för dem som tillhandahåller tjänsten, tydligen ej i tillräckligt stor utsträckning av orsaker du kan läsa i första inlägget. Vill du ej så slipp, blir mest bara löjligt att sitta och ifrågasätta en gratis tjänst nämligen.
Hej och hå! Snacka om naivitet.

Tror du på riktigt att vBulletin kan leverera antalet sidvisningar som Flashback har genom en vanlig webbhosting och samtidigt arbeta för att alla användare skall vara anonyma? Tror du att "Binero" och andra webbhotell kan hosta ett forum med 30 000 användare online samtidigt?

Det kostar mer än vad man tror när användarantalet ökar och ett vanligt webbhotell kan inte leverera en tjänst till mer än ett par hundra samtidiga användare.

Admin arbetar hårt med att hålla vanliga människor säkra så vi kan yttra oss fritt. Det har inte varit en enkel uppgift och den har ofta varit väldigt svåruppskattad.

Vi skall vara väldigt stolta över att vi har admin som har dedikerat sitt liv för yttrandefrihet!
Citera
2019-07-24, 22:15
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pyramida
SWISH!
Är det sättet som jag föredrar att donera pengar på.

Håller med. Skänker gärna några tjugor då och då.. Men bankgiro? Det är inte PRO vi snackar om.

Struntar om jag syns som donator, bidraget är ju inte kopplat till mitt konto ändå.
Citera
2019-07-24, 22:25
Medlem
Grillalites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Vilka kan se att man har skänkt pengar?

Din bank.

Att folk är så kåta på Swish fattar jag inte.
Citera
2019-07-24, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugminstorasalta
Tror du inte de som driver forumet vill ha någon form av lön för arbetet? Tror du de skulle fortsätta driva forumet om de inte fick några pengar för det?

Flashback får in X kronor från annonsörer och donationer och måste lägga Y kronor på omkostnader. Ägarna kan därefter stoppa X-Y kronor i fickan. Om denna summa är för låg upphör forumet att existera. Ganska enkelt va?
Ganska enkelt ja, men enligt admin införs donationer för att förbättra forumet, inte för att ge ekonomiskt stöd till Flashbacks ägare.
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Vi tror att vi skulle kunna bli så enormt mycket bättre. Men för att detta ska bli verklighet krävs större intäkter.
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Så när det blir mindre intäkter, så utvecklas inte forumet på samma sätt som det borde. Så har det varit under lång tid. Vilket är orsaken till att jag nu tagit beslutet att införa möjligheten till donationer. Inte bara för att forumet ska kunna bedrivas mera långsikt, utan också för att jag anser att det kan bli så enormt mycket bättre.

Om de verkligen vill ha pengar för att förbättra forumet, borde de då inte kunna ge några exempel på vilka förändringar de har planerat?

Jag är inte intresserad av att finasiera bilar, bostäder, resor eller annan lyxkonsumtion. Men om ni inte har råd att köpa mat åt er och inte har tillräckligt med pengar till hyran kan jag bidra med några kronor i månaden under förutsättning att ni är ärliga med vad pengarna används till.
Citera
2019-07-24, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grillalite
Din bank.

Att folk är så kåta på Swish fattar jag inte.

Fullbordad betalning, rekord-fort.
Citera
2019-07-24, 22:45
Medlem
ProfessorAnuss avatar
Så som FB är idag med skitnödiga Mod´s kommer jag inte lägga en spänn till detta forum.

Om det är så illa för FB kanske det är bättre att dra ut kontakterna till servrarna och låta forumet somna in i evigheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in