2019-07-24, 11:51
Medlem
Verkisto2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Hoppas att donationerna går bra!

Jag slängde in en slant i alla fall. Tycker att FB ska fortfarande leva och frodas, inte minst för samhällsutvecklingen.

(Sedan "hatar jag" reklam, orkar inte med skiten, så kände mig moraliskt förpliktigad att kompensera att jag har reklamblockerare på..)

Hoppas att admin ger oss medlemmar feedback hur det går med "vår" ekonomi. I värsta fall får vi väl öppna plånkan en gång till.. "Crowdfunding" kanske är konceptet för Flashback!

Instämmer. Ser fram emot info om hur mycket som sätts in på bankgirot per månad. Nu i början vore det även intressant med hur mycket per vecka.
Citera
2019-07-24, 12:06
Medlem
fejsetnr1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verkisto2
Instämmer. Ser fram emot info om hur mycket som sätts in på bankgirot per månad. Nu i början vore det även intressant med hur mycket per vecka.
Ja om inte annat så för att se hur många som vill att sidan ska vara kvar. Man kan ju få ett hum om man ser hur mycket riksdaler det trillar in,,,
Citera
2019-07-24, 15:05
Medlem
kofotskentas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acton
Jättebra med donationer. Finna ju en uppsjö av FBare som plötsligt fått mkt pengar från ingenstans o vill ha tips på spendera dessa. Dock tror jag rasisterna och samhällsparasiterna kommer agera som vanligt. Noll bidrag från dom.
Fan snackar du om? Rasisterna är de enda som faktiskt använder och uppskattar yttrandefriheten. Allt annat är ju som ett vanligt kafferep hemma hos din morsa.
Vi om några kommer att donera pengar.
Citera
2019-07-24, 16:29
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verkisto2
Förstår inte varför så många förväntar sig att det här ska redovisas. Tycker du admin har en historik av att vara transparens med hur forumet drivs?
Citera
2019-07-24, 16:36
Medlem
kalipp0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
Förstår inte varför så många förväntar sig att det här ska redovisas. Tycker du admin har en historik av att vara transparens med hur forumet drivs?
Tycker du forumet har en historik av donationer?
Citera
2019-07-24, 17:15
Medlem
Saltkilles avatar
Jag funderar på att donera, men det tvivlet handlar mest om jag har råd eller inte just nu. Jag förväntar mig inte att det ska redovisas hur donationerna används, för jag bryr mig inte. Donerar jag så donerar jag för att jag uppskattar det jag just nu får gratis, och för att jag vill hjälpa till att säkra detta om jag kan.
Citera
2019-07-24, 17:48
Medlem
SoSolds avatar
Hade gärna velat köpt något, som en liten diskret pin hade vart skoj med t. ex katten Axl (?), antar dock det ej lär ske. Oavsett sänder jag ändå gärna en donation som tack för allt Flashback bidragit med i form av både nyttig och onyttig information. Många timmar har spenderats läsandes i detta forum. Stort plus också för hur lättladdad sidan vart då jag, av orsaker stundtals har mycket dålig mottagning. Hyffsat konsekvent gällande vad det står för och ett verkligt kulturarv!
Citera
2019-07-24, 19:06
Moderator
rancors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grillalite
Ingen dum ide'. Alltid retar det någon.

Jag hoppas Admin släpper lite memoria igen. Har 3 t-shirts hemma som jag inte vågar bära för jag är rädd dem blir förstörda.

Hur som helst, nu har jag en stående överföring på 100 kr den 27:e men det hade varit skoj att få lite fler FB-prylar =)

// rancor
Citera
2019-07-24, 19:06
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalipp0
Tycker du forumet har en historik av donationer?
Självklart inte. Men Flashback är knappast en ideell sida. Varenda människa fattar att admin tjänar pengar på sidan. Vad vore hans incitament att visa hur många donationer han får in?

Det bästa vore väl att visa totalen av hur mycket pengar sidan drar in, på alla olika sätt.
Citera
2019-07-24, 19:56
Medlem
DocMartens avatar
Jag har inte läst igenom tråden, men jag har ett förslag på hur Flashback kan stöttas.
Det finns ett projekt inom Cryptovärlden som heter "BAT" (Basic Attention Token).

Dessa har utvecklat en väldigt bra webbläsare, som heter "Brave Browser", med fokus på bland annat anonymitet och att just kunna donera pengar till sina favoritsidor på internet. När man tankar webbläsaren innehåller den en plånbok, där du kan sätta in valutan "BAT" anonymt för att sedan donera till din favoritsida/sidor.

Vet inte hur det är nu, men när jag tankade webbläsaren fick jag runt 130 gratis BAT, vilket idag har gått upp i värde till 300kr ungefär (projektet har fått mycket uppmärksamhet den sista tiden). Vad som krävs från Flashbacks sida exakt vet jag inte, men antagligen bara att koppla upp en plånbok på Brave nätverket. Detta gör man här; https://brave.com/creators/

(Standardinställning på browsern är att fördela pengarna på alla sidor man besöker, så folk som använder Brave och besöker Flashback skulle rent hypotetiskt donera till sidan utan att ens veta om det)

Bara ett tips från min sida! Kommer själv donera via BG så länge.
Har hängt här sen runt 2002, kan inte föreställa mig internet utan Flashback.
Citera
2019-07-24, 20:10
Medlem
kalipp0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
Självklart inte. Men Flashback är knappast en ideell sida. Varenda människa fattar att admin tjänar pengar på sidan. Vad vore hans incitament att visa hur många donationer han får in?

Det bästa vore väl att visa totalen av hur mycket pengar sidan drar in, på alla olika sätt.
Vad är produkten då?

Såvitt jag vet är produkten inläggen. Och dom produceras av användarna. Om användarna ska betala för sin egna produktion så är det mycket lite begärt att berätta vad pengarna konkret kommer gå till.
Citera
2019-07-24, 20:20
Medlem
SoSolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalipp0
Vad är produkten då?

Såvitt jag vet är produkten inläggen. Och dom produceras av användarna. Om användarna ska betala för sin egna produktion så är det mycket lite begärt att berätta vad pengarna konkret kommer gå till.
Produkten är väl snarare plattformen (detta genom servrar m.m) vilken tillhandahålls så användare möjliggörs att interagera och diskutera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in