Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Precis Uven....jag har nyss fått lära mig ( via TV dokumentär om månlandningen) att där fanns tankar om att använda kvinnor istället , eftersom dessa är lättare och därför hade sparat en hel del bränsle ex. och därmed varit de smartaste och billigaste att sända upp.
Vidare till alla manliga raketexperters stora fasa...så klarade kvinnorna av alla tester de utsattes för lika bra som männen , vissa tom bättre än männen...och det gick ju helt emot den patriarkala idén om mäns överlägsenhet, dessutom sända upp dessa underlägsna kivnnor till månen? nääää
Så ja! patriarkatet gick före logiken... IGEN! kan väl tilläggas.
Natuligtvis är det så. (Antar du refererar till Netflix?) Eftersom det onda patriarkatet hellre låter sig utmanövreras i luftrummet och bli bombade tillbaka till stenåldern än att sätta de överlägsna svarta kvinnorna bakom spakarna så får man återigen inse hur de sociala konstruktionerna hämnar utvecklingen
Du är så jävla rolig i din verklighetsfrånvända syn att jag faktiskt mest skulle vilja ge dig en kram, rufsa om dig lite i håret och kunna säga att allt kommer ordna sig.
Tyvärr är dock dogmatiska hitlertyper som dig bortom allt hopp när det gäller att skapa samförstånd individer emellan, ondskan ni ser hos andra finns till största delen hos er själva när ni i era försök att skapa utopia med glädje dödar barn för den heliga sakens skull.