Citat:
Ursprungligen postat av
Paris24
Nej, ENSAMMA män klarar sig inte bättre än ENSAMMA kvinnor. Grejen är att kvinnor är sociala och inte egoistiska och då får de vänner. Som gör att de t.ex lever längre. En skild man lever 8 år kortare än en gift man. Egentligen chockerande hur mycket en man behöver en kvinna för att överleva.
I övrigt är män bättre än kvinnor på allt och om kvinnor fått bestämma skulle vi bo kvar i stengrottor. "Vad ska du hålla på och bygga det där trähuset för, vår grotta är jättefin". Se dig runt i rummet där du sitter, absolut varenda sak är skapad av en man.
Jo det är två olika saker ekonomi och mentala fenomen. Visst män fixar ekonomin oftast ,fast fler misslyckas med det mentala.
Hur misslyckas män mentalt:
- De blir djupare deprimerade än kvinnor ,mer självmord.
- De känner sig mer ensamma.
- De tar oftare till desperata metoder som att ta droger för att fixa mentala problem.
- De anser sig tvungna att köpa sex ,vilket kvinnor sällan gör.
Det tråkiga är att egentligen ingen analys görs varför det är så här myndigheterna myndigheterna verkar tro det är naturllgt. Ingen bryr sig även fast det kostar mycket pengar.
Om jag vore kvinna jag skulle vara betänksam över att föda en manlig individ eftersom misslyckande-nivån är så extremt hög ,speciellt om jag gör det som ensamstående.