Citat:
Ursprungligen postat av
Moment22x22
Nej det hävdas inte ofta att män ska ta ansvar för alla våldtäkter. Det hävdas av en man eller annan feminist som fått utrymme att bjäbba i media. En sån åsikt är precis lika dum som den du precis radade upp ovan, nämligen att kvinnor ska ta ansvar för vad feminister tjabbar om.
Jag tar inte ansvar för vad någon annan säger eller gör. Det är inte kvinnor mot män i de flestas värld.
Har du någon gång hört den här:
En dikt av Martin Niemöller, en tysk präst och berömd Hitlermotståndare skrev den efter andra världskriget om hur detta kunde hända.
Först kom de för att hämta judarna
men jag höjde inte min röst
för jag var inte jude.
Sedan kom de för att hämta kommunisterna
för jag var inte kommunist.
Sedan kom de för att hämta socialdemokraterna
för jag var inte socialdemokrat.
Sedan kom de för att hämta fackföreningsfolket
för jag tillhörde inte någon fackförening.
Sedan kom de för att hämta mig
och då fanns det ingen kvar
som kunde tala för mig.
Med tanke på att feminismen hämtat sina metoder från exakt samma Frankfurtskola är även detta troligen en enkel tumregel de kan följa.
Du behöver bara byta ut vilka de kommer för.
Glöm inte att de redan nu jagar treåringar på dagis för deras toxicitet. Det finns ingen där som säger att det är okej att vara pojke.
Det är inte enskilda gaphalsar eller galningar vi talar om.
Det är den yttersta makten och den siste vi inte får kritisera. Kritisera Löfven kan du göra hur mycket du vill, ingen bryr sig.
Kritiserar du Zara Larsson när hon säger "jag hatar alla män", så åker du ut. Kritiserar du metoo, när de driver folk i döden, så åker du ut. Kritiserar du massinvandringen, så åker du ut och säger du något negativt om de som anlänt på t.ex Facebook, kommer polisen och hämtar dig hemma och sätter dig i häkte i tre dygn för förhör.
De fick frikort att sexuellt trakassera kvinnor (finns på film) och trakassera och svinga mot ASAP Rocky och hans livvakt samtidigt som ASAP Rocky sitter inlåst sen två veckor för att han stod upp för sig själv. Allt finns på film.
Det sista var med för att visa att det är viktigt att stå upp för sina rättigheter. Exemplet är med för att vänstern och de påtända afghanerna har frikort på att trakassera hur mycket och långt som helst i full vetskap om att vi inte kan eller får försvara oss.
Om du inte gör det, vem ska då göra det för dig när du behöver hjälp?
Eller inbillar du dig att "det händer aldrig mig"?
För du kan inte tala för de flesta.