2019-07-24, 11:09
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Det håller jag inte med om. De flesta bra ledare är män imo.

Behöver man säga mer än Annie Lööf, större idiot till ledare går väl inte att hitta, möjligen kan Sabuni börja konkurrera med henne om hon får lite tid på sig. Två narcissistiska idioter som tar sig själva på alldeles för stort allvar..
Citera
2019-07-24, 12:02
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Nej det hävdas inte ofta att män ska ta ansvar för alla våldtäkter. Det hävdas av en man eller annan feminist som fått utrymme att bjäbba i media. En sån åsikt är precis lika dum som den du precis radade upp ovan, nämligen att kvinnor ska ta ansvar för vad feminister tjabbar om.
Jag tar inte ansvar för vad någon annan säger eller gör. Det är inte kvinnor mot män i de flestas värld.
Har du någon gång hört den här:
En dikt av Martin Niemöller, en tysk präst och berömd Hitlermotståndare skrev den efter andra världskriget om hur detta kunde hända.

Först kom de för att hämta judarna
men jag höjde inte min röst
för jag var inte jude.

Sedan kom de för att hämta kommunisterna
för jag var inte kommunist.

Sedan kom de för att hämta socialdemokraterna
för jag var inte socialdemokrat.

Sedan kom de för att hämta fackföreningsfolket
för jag tillhörde inte någon fackförening.

Sedan kom de för att hämta mig
och då fanns det ingen kvar
som kunde tala för mig.

Med tanke på att feminismen hämtat sina metoder från exakt samma Frankfurtskola är även detta troligen en enkel tumregel de kan följa.

Du behöver bara byta ut vilka de kommer för.
Glöm inte att de redan nu jagar treåringar på dagis för deras toxicitet. Det finns ingen där som säger att det är okej att vara pojke.

Det är inte enskilda gaphalsar eller galningar vi talar om.
Det är den yttersta makten och den siste vi inte får kritisera. Kritisera Löfven kan du göra hur mycket du vill, ingen bryr sig.

Kritiserar du Zara Larsson när hon säger "jag hatar alla män", så åker du ut. Kritiserar du metoo, när de driver folk i döden, så åker du ut. Kritiserar du massinvandringen, så åker du ut och säger du något negativt om de som anlänt på t.ex Facebook, kommer polisen och hämtar dig hemma och sätter dig i häkte i tre dygn för förhör.
De fick frikort att sexuellt trakassera kvinnor (finns på film) och trakassera och svinga mot ASAP Rocky och hans livvakt samtidigt som ASAP Rocky sitter inlåst sen två veckor för att han stod upp för sig själv. Allt finns på film.

Det sista var med för att visa att det är viktigt att stå upp för sina rättigheter. Exemplet är med för att vänstern och de påtända afghanerna har frikort på att trakassera hur mycket och långt som helst i full vetskap om att vi inte kan eller får försvara oss.

Om du inte gör det, vem ska då göra det för dig när du behöver hjälp?
Eller inbillar du dig att "det händer aldrig mig"?

För du kan inte tala för de flesta.
Senast redigerad av GaylordYanker 2019-07-24 kl. 12:05.
Citera
2019-07-24, 12:30
Medlem
Citat:
Det blir att importera kvinnor från till exempel Thailand. Att sedan svensken som folkslag dör ut verkar inte bekomma dessa evolutionärt missanpassade män.
Det finns en del svenska män av god kaliber kvar, men dessa räcker dessvärre inte för att upprätthålla ordningen.

Fast då använder man sig ju fortfarande av kvinnor.
Citera
2019-07-24, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Har du någon gång hört den här:
En dikt av Martin Niemöller, en tysk präst och berömd Hitlermotståndare skrev den efter andra världskriget om hur detta kunde hända.

Först kom de för att hämta judarna
för jag var inte jude.

Sedan kom de för att hämta kommunisterna
för jag var inte kommunist.

Sedan kom de för att hämta socialdemokraterna
för jag var inte socialdemokrat.

Sedan kom de för att hämta fackföreningsfolket
för jag tillhörde inte någon fackförening.

Sedan kom de för att hämta mig
och då fanns det ingen kvar
som kunde tala för mig.

Med tanke på att feminismen hämtat sina metoder från exakt samma Frankfurtskola är även detta troligen en enkel tumregel de kan följa.

Du behöver bara byta ut vilka de kommer för.
Glöm inte att de redan nu jagar treåringar på dagis för deras toxicitet. Det finns ingen där som säger att det är okej att vara pojke.

Det är inte enskilda gaphalsar eller galningar vi talar om.
Det är den yttersta makten och den siste vi inte får kritisera. Kritisera Löfven kan du göra hur mycket du vill, ingen bryr sig.

Kritiserar du Zara Larsson när hon säger "jag hatar alla män", så åker du ut. Kritiserar du metoo, när de driver folk i döden, så åker du ut. Kritiserar du massinvandringen, så åker du ut och säger du något negativt om de som anlänt på t.ex Facebook, kommer polisen och hämtar dig hemma och sätter dig i häkte i tre dygn för förhör.
De fick frikort att sexuellt trakassera kvinnor (finns på film) och trakassera och svinga mot ASAP Rocky och hans livvakt samtidigt som ASAP Rocky sitter inlåst sen två veckor för att han stod upp för sig själv. Allt finns på film.

Det sista var med för att visa att det är viktigt att stå upp för sina rättigheter. Exemplet är med för att vänstern och de påtända afghanerna har frikort på att trakassera hur mycket och långt som helst i full vetskap om att vi inte kan eller får försvara oss.

Om du inte gör det, vem ska då göra det för dig när du behöver hjälp?
Eller inbillar du dig att "det händer aldrig mig"?

För du kan inte tala för de flesta.

Ni kan ju sluta jobba och vara hemma med barnen tills de blir 18. Det alternativet finns ju.
Citera
2019-07-24, 12:55
Medlem
Citat:
Kvinnor är generellt sätt väldigt noggranna och bra på att organisera. Detta är en tillgång i så gott som alla branscher.

Däremot så underskattas de fördelar män generellt har rörande fysik, energi och sömnbehov.

Oavsett vad du vill bli är det en stor fördel om du har en halvtimme mindre sömnbehov per dygn som män har. Eller har den där extra fysiska styrkan. Ett jobb som exempelvis kock är väldigt fysiskt vilket lätt glöms bort. Det är en sak att laga god mat till en familj men en helt annan att få ut 100 tallrikar på några timmar på en restaurang.
Ja jag har aldrig påstått att det är samma sak. Vad är din poäng? Det är svårare att vara stjärnkock än att laga mat till sin familj så därför...?
Citera
2019-07-24, 12:57
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan

Nu framstår du som ytterst förvirrad, vilka fotspår går jag i?

Kvinnorna anser uppenbarligen inte att våldtäkter är så allvarligt eftersom de/ni röstar fram fler våldtäkter, så varför ska jag då tycka att det är allvarligt? Om de som drabbas säger att det är okej så är det väl okej.

Det är väl heller inte mycket att sörja över att den grenen dör ut när den är så sjuk. De svenska kvinnorna får väl förena sig med Sharia-män och bli en del av den kulturen och de svenska männen får välja andra kvinnor, vilka som helst är klart bättre. Win-win.

Ja fotspåren av den kapitulerande svenska mannen. Du har ju kapitulerat totalt vad det verkar.
Sluta med våldtäktstramset, det är svart och vitt idiottänkande i sitt esse. Det finns dessutom väldigt mycket annat i samhället som kommit med invandringen, som utgör ett lika stort problem som våldtäkt gör.
Citera
2019-07-24, 12:58
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Det håller jag inte med om. De flesta bra ledare är män imo.

Hur kan man inte hålla med om detta? Det är väl inte så mycket att diskutera egentligen utan alla vet väl att det är så?
Citera
2019-07-24, 12:59
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Räcker att titta på manssynen. Feministskadade har en generellt negativ syn på män och manlighet.

Antifeminister verkar ha en generell negativ syn på kvinnor och kvinnlighet?
Har väl alltid funnits människor som väljer att hata istället för att arbeta tillsammans.
Citera
2019-07-24, 13:04
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ja fotspåren av den kapitulerande svenska mannen. Du har ju kapitulerat totalt vad det verkar.
Sluta med våldtäktstramset, det är svart och vitt idiottänkande i sitt esse. Det finns dessutom väldigt mycket annat i samhället som kommit med invandringen, som utgör ett lika stort problem som våldtäkt gör.

Det är inte värt att ödsla energi på den svenska kvinnan när det finns så många bättre alternativ. Det du skriver här visar att även du inte tycker våldtäkterna är så mycket att bry sig om så varför ska jag bry mig om det? Jag låter er få det ni rösta fram.

Att det sedan finns en massa andra negativa saker som kvinnorna också bär skuld till stärker bara budskapet att kvinnorna har en mycket sämre förmåga att förstå konsekvenserna av sina handlingar. Kanske borde ni omyndigförklaras men så länge det inte skett får ni gilla det läge ni har skapat.
Citera
2019-07-24, 13:05
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Behöver man säga mer än Annie Lööf, större idiot till ledare går väl inte att hitta, möjligen kan Sabuni börja konkurrera med henne om hon får lite tid på sig. Två narcissistiska idioter som tar sig själva på alldeles för stort allvar..

Jag avskyr Annie Lööf, men hur tyckte du det gick för Fridolin? För att ta ett exempel.
Det finns gott om manliga ledare som inte varit annat än ett stort fiasko.
Citera
2019-07-24, 13:08
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Det är inte värt att ödsla energi på den svenska kvinnan när det finns så många bättre alternativ. Det du skriver här visar att även du inte tycker våldtäkterna är så mycket att bry sig om så varför ska jag bry mig om det? Jag låter er få det ni rösta fram.

Att det sedan finns en massa andra negativa saker som kvinnorna också bär skuld till stärker bara budskapet att kvinnorna har en mycket sämre förmåga att förstå konsekvenserna av sina handlingar. Kanske borde ni omyndigförklaras men så länge det inte skett får ni gilla det läge ni har skapat.

Fattar du inte att männen har skapat detta precis lika mycket? Herregösses vilken enkelspårig hjärna du måste ha.
Tycker du att våldtäkt är det enda jag ska bry mig om?
Du får ursäkta men jag tycker det är rätt allvarligt att det knivhuggs unga män, att gängkriminella skjuter med automatvapen på stan. Våldtäkter är ett fullständigt vidrigt brott, det är väl ställt utom allt tvivel. Det är dock inte det enda som dagens samhälle har problem med. Och ditt bjäbb om kvinnans skuld är så patetiskt. Vad är de svenska männen då? Små offer för sin omgivning?
Citera
2019-07-24, 13:12
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Jag avskyr Annie Lööf, men hur tyckte du det gick för Fridolin? För att ta ett exempel.
Det finns gott om manliga ledare som inte varit annat än ett stort fiasko.

Fridolin är en idiot men i jämförelse med Annie Lööf är han inte mycket att yvas över.

Citat:
Fattar du inte att männen har skapat detta precis lika mycket? Herregösses vilken enkelspårig hjärna du måste ha.
Tycker du att våldtäkt är det enda jag ska bry mig om?
Du får ursäkta men jag tycker det är rätt allvarligt att det knivhuggs unga män, att gängkriminella skjuter med automatvapen på stan. Våldtäkter är ett fullständigt vidrigt brott, det är väl ställt utom allt tvivel. Det är dock inte det enda som dagens samhälle har problem med. Och ditt bjäbb om kvinnans skuld är så patetiskt. Vad är de svenska männen då? Små offer för sin omgivning?

Nej just detta är helt felaktigt, det är långt högre andel kvinnor som röstat fram detta. Om inte kvinnorna hade haft rösträtt hade detta redan stoppats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in