2019-06-27, 00:20
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Du fortsätter låtsas som att du har grav autism, alltså. Hjärndöd eller patologisk lögnare, välj själv vad vi ska kalla dig.

Till skillnad från dig så är jag läskunnig och förstår precis vad Moment menar. Du, däremot, är inte läskunnig och har därför fått för dig att jag någonstans hävdat att generell och genomsnitt skulle vara synonymer. Det har jag aldrig gjort. Vill du hävda annorlunda, var god citera. Annars bör du erkänna att du ljuger eller erkänna att du kraftigt brister i din läsförståelse.

Nu får du skärpa till dig pojk, det var moment22 som hävdade att jag hade skrivit "genomsnitt" och jag svarade att detta var en felaktig tolkning från hennes sida om vad jag hade skrivit eftersom jag hade skrivit generell som har en helt annan innebörd. Sedan kommer du som ett stolpskott och pratar ännu mer strunt. Ska du hoppa in i en pågående diskussion får du kolla vad den handlar om.
Citera
2019-06-27, 00:26
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Jaha du förstår alltså inte vad dessa ord betyder, jag borde inte ha förväntat mig mer av dig.

https://www.synonymer.se/sv-syn/generell
https://www.synonymer.se/sv-syn/genomsnitt

Nej, dessa ord är inte synonymer till varandra.

Jag pratade om detta sammanhanget och det skrev jag tydligt. Jag skrev inte att de är synonymer.
Sen kan du se till att svara på min fråga som var: Vad menar du med ordet generell i detta sammanhang, som du inte lika gärna kunnat tillämpa ordet genomsnittlig på?
Kan du inte förklara detta så har du som vanligt snurrat in dig i en diskussion du inte ens själv förstår vad den handlar om.
Citera
2019-06-27, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nihiliserad
Du är så hjärntvättad att du tror att det finns massa kvinnor som sitter på den ena superhiten efter den andra, men att massa vita feta medelålders män hindrar dem från att nå publiken? 😄
Nej det tror jag inte men jag tror att många människor som inte skriver musik skulle ha förmåga att skriva bra musik om det plötsligt blev ett intresse och en målsättning. Förväntningar påverkar också. För en musikalisk tjej som gillar att sjunga ses det som fullt naturligt att bara sjunga covers medan för en kille ses det nog mer som ett självklart steg att försöka sig på att skriva egen musik, det kanske till och med kan ses som lite fjolligt eller töntigt att bara spela och sjunga andras musik för en kille eftersom det är mer manligt att hävda sig och lämna sitt avtryck. Jag vet inte ens om det finns positiva associationer för en tjej att skriva egen musik, liksom om det finns något lyft i det gällande hur motsatta könet ser på en. Om det skulle uppfattas som att hon försöker hävda sig är det ju snarare minuspoäng, ungefär som en kille som bara sjunger covers och riskerar att uppfattas som tjejig. Om en tjej skrev musik som en väldigt privat och personlig syssla som hon knappt pratade om skulle nog smälta in bäst med omvärlden, minst risk att det uppfattades som stöddigt. Att skriva egen musik kan ses som att hävda sig i någon utsträckning, ja eller nej? Att hävda sig ses som manligt och därmed mer attraktivt hos män och mindre attraktivt hos kvinnor, ja eller nej?

Om det var så otroligt ovanligt att kvinnor hade potential och förmåga att skriva uppskattad musik borde chansen att artister som Britney Spears och Mariah Carey, som inte fått sina skivkontrakt baserade på sin låtskrivarförmåga, skulle ha förmåga att skriva hits vara extremt liten, ändå finns det flera sådana exempel på kvinnliga artister som fått kontrakt baserat på sångröst och image men som ändå skriver en del av sin musik själva, så som Britney Spears skrev Everytime. Men trots att Britney uppenbarligen kan skriva uppskattad musik tog det flera år som väletablerad artist inom musikindustrin med alla de rätta kontakterna innan hon ens försökte sig på att skriva en låt. Det är det som är grejen, man måste ju försöka sig på det för att veta. Och hon lyckades ju faktiskt väldigt bra med sin första egna låt, jag skulle tro att det är mer vanligt bland etablerade hitmakare till och med att de första låtarna man skriver inte är särskilt bra men om man fortsätter försöka så finns chansen att man utvecklas till något bra och intressant.
Senast redigerad av Emmy.Ha 2019-06-27 kl. 00:33.
Citera
2019-06-27, 00:30
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jag pratade om detta sammanhanget och det skrev jag tydligt. Jag skrev inte att de är synonymer.
Sen kan du se till att svara på min fråga som var: Vad menar du med ordet generell i detta sammanhang, som du inte lika gärna kunnat tillämpa ordet genomsnittlig på?
Kan du inte förklara detta så har du som vanligt snurrat in dig i en diskussion du inte ens själv förstår vad den handlar om.

Du påstod att jag hade skrivit genomsnitt trots att jag inte hade gjort det. Du ska undvika att påstå vad andra har sagt när du inte kan redogöra för detta korrekt. Ge riktiga citat och bemöt det istället för att göra felaktiga tolkningar. så blir det bättre tjejen. Det är dags att sluta detta tramsande och diskutera topic nu. Men sluta ljug om vad andra har sagt!

Generell betyder som sagt var allmängiltig, det bör alltså omfatta de flesta. Ett genomsnitt behöver inte alls omfatta de flesta, kanske inte ens någon alls. Det är en väsentlig skillnad.
Citera
2019-06-27, 00:31
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Om du menar Förälder så har det diskuterats flera gånger i tråden, och det finns inga belägg för det. Värsting-ungdomar är t.ex oftast uppväxta med bara en mamma, som inte kan sätta gränser som en pappa. Jag tror båda är lika bra, och båda behövs.

Har du något belägg för att värstingungdomar OFTAST är uppväxta med enbart en mamma?
Det är absolut inte min erfarenhet av verkligheten i skolan. I princip samtliga värstingar där har haft både mamma och pappa inblandade i uppväxten, oftast i samma hem.
Så, lite källor på ditt antagande här vore på sin plats om du ska kunna tas på allvar.
Senast redigerad av Moment22x22 2019-06-27 kl. 00:35.
Citera
2019-06-27, 00:40
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Du förstår mycket väl vad som menas så sluta svamla. Och du behöver själv hålla dig till topic vilket du inte gjort överhuvudtaget här eftersom du enbart pratar om det du anser män är bättre på. Det är inte topic.

Jag förstår exakt vad jag skrev men du återgav det felaktigt. Dvs. du kör med halmgubbar och försöker tillskriva andra något som du har fantiserat ihop. Antingen omedvetet eftersom du inte förstår bättre eller medvetet för att tillskriva andra åsikter de inte har. Sluta med det.
Citera
2019-06-27, 00:59
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Du påstod att jag hade skrivit genomsnitt trots att jag inte hade gjort det. Du ska undvika att påstå vad andra har sagt när du inte kan redogöra för detta korrekt. Ge riktiga citat och bemöt det istället för att göra felaktiga tolkningar. så blir det bättre tjejen. Det är dags att sluta detta tramsande och diskutera topic nu. Men sluta ljug om vad andra har sagt!

Generell betyder som sagt var allmängiltig, det bör alltså omfatta de flesta. Ett genomsnitt behöver inte alls omfatta de flesta, kanske inte ens någon alls. Det är en väsentlig skillnad.

Ok, tillbaks till topic då.

Du ville tidigare använda en enskild kvinna i tråden som exempel på gruppen kvinnors underlägsenhet (utan att specificera inom vilket område kvinnor är underlägsna samt länka till vetenskapliga källor som bevisar nämnda underlägsenhet), utan då att ta hänsyn till det faktum att en grupps egenskaper inte på något sätt nödvändigtvis innebär att en enskild individ uppvisar en grupps egenskaper av samma anledning som gruppen som helhet.

Citat:
Hehe, du visar verkligen kvinnors underlägsenhet så visst bidrar du till tråden.

Min fråga blir då, när du inte klarar av att svara på enkla frågor, exempelvis denna:

Citat:
Låt höra: Vill du hävda att jag påstått att orden "genomsnitt" och "generell" skulle vara synonymer? Om inte, vänligen erkänn att du ljög eller att du kraftigt brister i din läsförståelse.

Är det då en indikator på gruppen mäns överlägsenhet eller underlägsenhet? Eller är det bara du som individ som har problem?
Citera
2019-06-27, 01:01
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:

Du ville tidigare använda en enskild kvinna i tråden som exempel på gruppen kvinnors underlägsenhet (utan att specificera inom vilket område kvinnor är underlägsna samt länka till vetenskapliga källor som bevisar nämnda underlägsenhet), utan då att ta hänsyn till det faktum att en grupps egenskaper inte på något sätt nödvändigtvis innebär att en enskild individ uppvisar en grupps egenskaper av samma anledning som gruppen som helhet.

Min fråga blir då, när du inte klarar av att svara på enkla frågor, exempelvis denna:

Är det då en indikator på gruppen mäns överlägsenhet eller underlägsenhet? Eller är det bara du som individ som har problem?

Det är inte en enskild kvinna, det gäller samtliga kvinnor i denna tråd och generellt i varje tråd där feminister debatterar.
Citera
2019-06-27, 08:08
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Det är inte en enskild kvinna, det gäller samtliga kvinnor i denna tråd och generellt i varje tråd där feminister debatterar.

Jaha, det gäller alla kvinnor i tråden. Du kan alltså avgöra könet på varje anonym användare? Har du några bevis för denna egenskap?

Du specificerar fortfarande inte på vilket sätt alla kvinnor i tråden är underlägsna, och länkar ej heller till vetenskapliga källor som belägger denna underlägsenhet. Tänk på att vi inte pratar om allmän underlägsenhet, eller någon slumpmässig underlägsenhet, utan specifikt den underlägsenhet du ansåg att denna enskilda kvinna visade i tråden. Vilket allvar ska vi lägga in i ditt vaga påstående?

En annan sak, du har ju i tråden kommit ut ur garderoben och erkänt dina homosexuella böjelser. Det kan inte vara så att din sexuella läggning färgar din syn på kvinnor? Det är bevisat att bögar har en mer kvinnlig hjärnstruktur än vad män har, är det därför ett utslag av kvinnlig underlägsenhet när du inte kan svara på en enkel fråga?

Citat:
Låt höra: Vill du hävda att jag påstått att orden "genomsnitt" och "generell" skulle vara synonymer? Om inte, vänligen erkänn att du ljög eller att du kraftigt brister i din läsförståelse.
Citera
2019-06-27, 08:14
Moderator
pewpews avatar
Såja! Städat och skickat varningar. Keep it coming! Samma användare som om och om igen visar att de inte läser moderator inlägg eller tar åt sig av varningar.

Ge fan i personangrepp och skräp oneliners och att gå utanför ämnet!

/mod
Citera
2019-06-27, 08:16
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Jag ljuger inte. Kan du sluta tjäbbla nu så tråden inte blir konstant förstörd?
Vill du diskutera huruvida jag ljuger eller inte kan du skicka ett PM så tar vi det där. Tack på förhand.

Vi har redan rett ut att du påstod att jag sagt "genomsnitt" när jag i själva verket skrev "generellt", förstår du fortfarande inte att dessa ord har olika innebörd?

Citat:
Jaha, det gäller alla kvinnor i tråden. Du kan alltså avgöra könet på varje anonym användare? Har du några bevis för denna egenskap?

Du specificerar fortfarande inte på vilket sätt alla kvinnor i tråden är underlägsna, och länkar ej heller till vetenskapliga källor som belägger denna underlägsenhet. Tänk på att vi inte pratar om allmän underlägsenhet, eller någon slumpmässig underlägsenhet, utan specifikt den underlägsenhet du ansåg att denna enskilda kvinna visade i tråden. Vilket allvar ska vi lägga in i ditt vaga påstående?

En annan sak, du har ju i tråden kommit ut ur garderoben och erkänt dina homosexuella böjelser. Det kan inte vara så att din sexuella läggning färgar din syn på kvinnor? Det är bevisat att bögar har en mer kvinnlig hjärnstruktur än vad män har, är det därför ett utslag av kvinnlig underlägsenhet när du inte kan svara på en enkel fråga?

Jo som jag sagt kan de inte föra ett rationellt resonemang, dra logiska slutsatser eller helt enkelt att bara hålla sig till fakta. Det är då inte så konstigt att de inte lyckas lika bra som män oavsett om det gäller affärsverksamhet eller sport t.ex.
Citera
2019-06-27, 09:20
Medlem
Citat:

Nu orkar jag inte l'sa genom allt ert tjafs, men visst är kvinnor generellt underlägsna. Det beror inte på kunskap, utan det är en sexuell egenskap för fortplantningen. Detta är ingen hemlighet, och du kan läsa om det i vilken biologibok eller psykologibok som helst som handlar om evolution. Detta beteende speglar av sig i det vardagliga livet genom att kvinnor är generellt sett sämre på förhandlingar där man ska ställa krav, t.ex. löneförhandlingar.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/P3jLd0/kvinnor-samre-pa-att-loneforhandla
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in