Citat:
Precis Uven....jag har nyss fått lära mig ( via TV dokumentär om månlandningen) att där fanns tankar om att använda kvinnor istället , eftersom dessa är lättare och därför hade sparat en hel del bränsle ex. och därmed varit de smartaste och billigaste att sända upp.
Vidare till alla manliga raketexperters stora fasa...så klarade kvinnorna av alla tester de utsattes för lika bra som männen , vissa tom bättre än männen...och det gick ju helt emot den patriarkala idén om mäns överlägsenhet, dessutom sända upp dessa underlägsna kivnnor till månen? nääää
Så ja! patriarkatet gick före logiken... IGEN! kan väl tilläggas.
Vidare till alla manliga raketexperters stora fasa...så klarade kvinnorna av alla tester de utsattes för lika bra som männen , vissa tom bättre än männen...och det gick ju helt emot den patriarkala idén om mäns överlägsenhet, dessutom sända upp dessa underlägsna kivnnor till månen? nääää
Så ja! patriarkatet gick före logiken... IGEN! kan väl tilläggas.
Haha älskar den passiv aggressiva formuleringen "vissa var t om bättre än männen", vet inte hur många ggr jag hört den, men den är lika rolig varje gång.
Men så här:
1. Du tror att USA/nasa hellre hade riskerat att misslyckas med att åka till månen och därmed förlorat det extremt prestigefyllda space race mot soviet, än att skicka kvinnor till månen?
2. "Dokumentär på tv". SvT eller? Uttrycket "man blir dum av att titta på tv" har aldrig stämt så bra som nu. Ren feministisk propaganda som du såklart helt okritiskt sväljer för det ligger precis i linje med vad du har lärt dig på dagis, förlåt universitetet. Trodde du på att kvinnor är kortare än män därför att män snodde kvinnors mat på stenåldern också? "Jag har fått lära mig"
3. Patriarkat är det enda som fungerar i praktiken. Titta på vad som hänt i Sverige sen vi monterade ner patriarkatet. Total kaos och dekadens. Den psykiska (och fysiska) hälsan är sämre än någonsin. Dagliga skjutningar och gruppvåldtäkter, sprängningar, rånmord etc, skolan är fullständigt feminiserad vilket lett till noll respekt och disciplin och istället totalt kaos. Stora delar unga män sitter hemma och spelar datorspel och röker på medan var och varannan ung kvinna klär sig som horor och viker ut sig i sociala medier. Relationen mellan könen är sämre än någonsin, hela civilisationen håller på att kollapsa och det svenska folket håller på att bytas ut. Ingenting talar just nu för att dina barnbarn kommer växa upp i ett svenskt Sverige. INGA av dessa problem fanns i Sverige innan 1968. Men då bestämde vi oss för ett kulturmarxistiskt styre istället för ett patriarkalt och resultatet ser vi idag.
Men det är klart, vad gör allt detta när vi har menskonst och abort.