2019-07-25, 00:44
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Precis Uven....jag har nyss fått lära mig ( via TV dokumentär om månlandningen) att där fanns tankar om att använda kvinnor istället , eftersom dessa är lättare och därför hade sparat en hel del bränsle ex. och därmed varit de smartaste och billigaste att sända upp.
Vidare till alla manliga raketexperters stora fasa...så klarade kvinnorna av alla tester de utsattes för lika bra som männen , vissa tom bättre än männen...och det gick ju helt emot den patriarkala idén om mäns överlägsenhet, dessutom sända upp dessa underlägsna kivnnor till månen? nääää
Så ja! patriarkatet gick före logiken... IGEN! kan väl tilläggas.

Haha älskar den passiv aggressiva formuleringen "vissa var t om bättre än männen", vet inte hur många ggr jag hört den, men den är lika rolig varje gång.

Men så här:
1. Du tror att USA/nasa hellre hade riskerat att misslyckas med att åka till månen och därmed förlorat det extremt prestigefyllda space race mot soviet, än att skicka kvinnor till månen?
2. "Dokumentär på tv". SvT eller? Uttrycket "man blir dum av att titta på tv" har aldrig stämt så bra som nu. Ren feministisk propaganda som du såklart helt okritiskt sväljer för det ligger precis i linje med vad du har lärt dig på dagis, förlåt universitetet. Trodde du på att kvinnor är kortare än män därför att män snodde kvinnors mat på stenåldern också? "Jag har fått lära mig"
3. Patriarkat är det enda som fungerar i praktiken. Titta på vad som hänt i Sverige sen vi monterade ner patriarkatet. Total kaos och dekadens. Den psykiska (och fysiska) hälsan är sämre än någonsin. Dagliga skjutningar och gruppvåldtäkter, sprängningar, rånmord etc, skolan är fullständigt feminiserad vilket lett till noll respekt och disciplin och istället totalt kaos. Stora delar unga män sitter hemma och spelar datorspel och röker på medan var och varannan ung kvinna klär sig som horor och viker ut sig i sociala medier. Relationen mellan könen är sämre än någonsin, hela civilisationen håller på att kollapsa och det svenska folket håller på att bytas ut. Ingenting talar just nu för att dina barnbarn kommer växa upp i ett svenskt Sverige. INGA av dessa problem fanns i Sverige innan 1968. Men då bestämde vi oss för ett kulturmarxistiskt styre istället för ett patriarkalt och resultatet ser vi idag.

Men det är klart, vad gör allt detta när vi har menskonst och abort.
Citera
2019-07-25, 01:10
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Fast det är män som suttit som ledare för dessa partier, så helt fria kan ni ju inte svära er. Män har helt klart haft en stor delaktighet i det hela.

Givetvis har männen haft lika stor del i detta som kvinnor. Makalöst hur man försöker slå ifrån sig allt ansvar. Å andra sidan så ser ju landets politik ut som den gör också.
Citera
2019-07-25, 01:12
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Givetvis har männen haft lika stor del i detta som kvinnor. Makalöst hur man försöker slå ifrån sig allt ansvar. Å andra sidan så ser ju landets politik ut som den gör också.

Självklart inte eftersom män och kvinnor röstar olika.
Citera
2019-07-25, 01:16
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Självklart inte eftersom män och kvinnor röstar olika.

Jo självklart. Hade de flesta män röstat så förnuftigt som du påstår hade det inte sett ut som det gör.
Du har alltså en man som leder både vänstern, såssarna, liberalerna och moderaterna. MP är män till 50%.
Och om det nu vore så fantastiskt om bara män styrde så undrar jag varför ni då inte kräver er upplevda rätt att få vara de enda som röstar? Tror du att någon ska leverera det till dig på silverfat? Tror du att nånting någonsin levererats på silverfat?
Om svenska män vore så otroligt bra på att styra landet hade vi inte suttit i den situationen vi sitter idag.

Det är så väldigt bekvämt att bortse från det man vill bortse från va?
Citera
2019-07-25, 01:19
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Jo självklart. Hade de flesta män röstat så förnuftigt som du påstår hade det inte sett ut som det gör.
Du har alltså en man som leder både vänstern, såssarna, liberalerna och moderaterna. MP är män till 50%.
Och om det nu vore så fantastiskt om bara män styrde så undrar jag varför ni då inte kräver er upplevda rätt att få vara de enda som röstar?

Det är ingen invändning mot att kvinnor har röstat fram denna skadliga politik.
Citera
2019-07-25, 01:31
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Det är ingen invändning mot att kvinnor har röstat fram denna skadliga politik.

Jo eftersom män också har röstat fram den och även om de nu inte skulle ha varit delaktiga i röstningen så har de inte gjort ett skit för att stävja utvecklingen, alltså sitter man inte i läge att skylla ifrån sig. Vara tuff på Flashback, det går bra däremot.
Och du, du argumenterar som en imbecill. Godnatt.
Citera
2019-07-25, 01:33
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Jo eftersom män också har röstat fram den och även om de nu inte skulle ha varit delaktiga i röstningen så har de inte gjort ett skit för att stävja utvecklingen, alltså sitter man inte i läge att skylla ifrån sig. Vara tuff på Flashback, det går bra däremot.
Och du, du argumenterar som en imbecill. Godnatt.

Män och kvinnor har röstat olika som jag skrev, har du svårt att acceptera det?
Citera
2019-07-25, 09:34
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:

Självklart. Män lät detta hända. Jag hyser det djupaste förakt för de män som var med och monterade ned patriarkatet.

Detta hade inte behövt hända om de styrande männen på 60-talet och efterföljande generationer inte vikit sig för kvinnorna, feminismen och kulturmarxismen.
Citera
2019-07-25, 11:30
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Även om SD var största parti bland män i valet 2018 så går det inte att förneka att en majoritet av män röstade på sjuklövern, och därmed för att byta ut sitt eget folk.

Valet 2018 var en surrealitisk upplevelse. Svenskar är kollektivt som ett emo med självskadebeteende.
Citera
2019-07-25, 12:15
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Även om SD var största parti bland män i valet 2018 så går det inte att förneka att en majoritet av män röstade på sjuklövern, och därmed för att byta ut sitt eget folk.

Valet 2018 var en surrealitisk upplevelse. Svenskar är kollektivt som ett emo med självskadebeteende.

Ja det stämmer men männens röster skulle ha lett till en regering där SD hade inflytande istället för en vänsterregering med de värsta massinvandringsförespråkarna som idag.
Citera
2019-07-25, 12:41
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ja det stämmer men männens röster skulle ha lett till en regering där SD hade inflytande istället för en vänsterregering med de värsta massinvandringsförespråkarna som idag.

Om du kan ordna fram en lista eller någon sammanställd statistik på att tillräckligt många svenska män röstade på SD för att de skulle blivit regerande parti om inte kvinnor hade röstat överhuvudtaget så slutar jag att argumentera emot. Jag orkar bara inte ordna det själv.
Finns många norrlänningar som röstar på såssarna till exempel.

Jag röstade själv på moderaterna och kommer i nästa val rösta på SD eftersom moderaterna inte samarbetade med SD efter valet. Jag argumenterar inte för egen del om detta, jag är bara osäker på att du har rätt i det du skriver.
Citera
2019-07-25, 12:44
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Om du kan ordna fram en lista eller någon sammanställd statistik på att tillräckligt många svenska män röstade på SD för att de skulle blivit regerande parti om inte kvinnor hade röstat överhuvudtaget så slutar jag att argumentera emot. Jag orkar bara inte ordna det själv.
Finns många norrlänningar som röstar på såssarna till exempel.

Nej det är som vanligt, kvinnor orkar inte och presterar därför sämre. Men du borde inte ha missat alla undersökningar om hur män och kvinnor röstar, då är du inte bara lat utan även en struts som stoppar huvudet i sanden för verkligheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in