2019-05-29, 13:10
Medlem
Dom hotar att lägga ner podden nu om dom inte får fler patreons.

Trist om dom försvinner då det är en rätt populär podd.
Citera
2019-06-12, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
Dom hotar att lägga ner podden nu om dom inte får fler patreons.

Trist om dom försvinner då det är en rätt populär podd.

Lite synd skulle det vara, jag tycker de utgör en frisk fläkt på flera sätt. Samtidigt är det en lite för spretig produkt för att jag skulle betala för den. För mig funkar det som slölyssnande när jag lyssnat ikapp mig på allt annat jag vill lyssna på. Jag gissar att ambitionen är att få in en smula passiv inkomst när man ändå sitter och ventilerar med polare, men samtidigt blir det en del jobb med redigering, publicering etc. som tar tid man kan använda till annat.
Citera
2019-07-01, 19:46
Medlem
postvagns avatar
Vill bara nämna att jag tar tillbaka del av kritiken om 3 pers på länk och lagg, nu efter senaste avsnittet. Vet ej om det klippts in absurdum, men tycker det höll oerhört hög klass! Synd att de kanske lägger ner efter det då...

Finns ju nåt med att sluta på topp också!
Citera
2019-07-04, 18:24
Medlem
Senaste programmet var riktigt bra och dessutom var det Henrik som höll hög klass då han ifrågasatte Myras uthängningar kontra Joakim Lamottes dito. Extra kul var det när Myra kallade Joakim Lamotte för offerkofta efter att hon offerkoftat sig i runda slängar en timme...
Citera
2019-07-16, 22:16
Medlem
postvagns avatar
Nytt avsnitt ute!

Intervju med Luai Ahmed. Vetefan om det gav så mycket. Har sympati för bägge sidor, men det gick inte så mkt framåt. Extra poäng till den som kan räkna hur många gånger "dansar med dildos...framför barn" nämns. Jag gissar på 40 000 ggr.

TL;DR - det bästa i hela avsnittet händer 04.30. Skrattade så jag kissade lite...
Citera
2019-07-19, 22:58
Medlem
postvagns avatar
Ja, jag vet att jag skriver för ofta i den här tråden. Men såg nyss BodTV-avsnittet och skrattade gott. Finns massor av saker att diskutera kring det, som jag tvivlar på kommer göras. Men älskar verkligen Axel!!! Sååå mkt självförtroende, så lite verkstad. Men jag är verkligen ett fan! Om han startar en gnäll-podd i egen regi, blir jag patreon direkt!

"Jag väger 117 kg senast. Här är mitt Amex, här är mitt företagskort, här är mitt privata kort".

Great success, mayne! Men ingen med riktiga pengar bor vid Gullmarsplan!!!
Citera
2019-07-20, 03:22
Medlem
Jag heter Regiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av postvagn
Nytt avsnitt ute!

Intervju med Luai Ahmed. Vetefan om det gav så mycket. Har sympati för bägge sidor, men det gick inte så mkt framåt. Extra poäng till den som kan räkna hur många gånger "dansar med dildos...framför barn" nämns. Jag gissar på 40 000 ggr.

TL;DR - det bästa i hela avsnittet händer 04.30. Skrattade så jag kissade lite...
Hur kan du ha sympati för bägge sidor?, nu förstår ju jag för att få innehåll måste intervjuarna spela lite bakom flötet
(även om jag tror att Henko är bakom flötet) och låtas missförstå Luais svar, själv förstår jag direkt vad han menar och inte menar med vad han säger....dom konstruerade hindren dom sätter upp tankemässigt sådana måste upp när man är ideologisk avvikande...ska göra dom mindre begåvade lyssnarna tillfredsställda och bjussa på alternativa (tillkortakommande) svar
Senast redigerad av Jag heter Regis 2019-07-20 kl. 03:33.
Citera
2019-07-20, 19:19
Medlem
Jag heter Regiss avatar
Varför kräver haveristerna att Luai ska....för att vara trovärdig nämna hur många % invandrare han tror det är som begår grova brott i sverige, vilket kommer ge ett negativt svar i förhållande till andelen inkommande såklart, varav man slipper diskutera kausalitet och korrelation man kan iaktta
bortom domar och ställa emot den den belagda överrepresentation, Luai är alltså medelmåttig i
debattens fräcka konst ..kanske lite över medel, men kommer inte upp i min kaliber (normen)

"Luai vet du vad ditt problem är, det är att du ska berätta steg för steg...det är ett misstag!"
varav Luai tystnar...så att härskaren Henko sedan kan steg för steg berätta hur Luai egentligen
beter sig, en drapa som innehåller fantastiska intellektuella överhopp som

Katarina Janoch är nazist-pack! och att normatisera västerländska värderingar är synonymt med inskränkande av yttrandefriheten
Varför ska man ens bemöda sig debattera med någon som hyser sådana avgrunds-värderingar?

Henko bottnar inte i sin arroganta persona...intervjun förtjänar inte att lyssnat klar på
med tanke på hur ohederligt haveristerna debatterar, det där med att ha 1 gäst
mot 3 polemik-sjuka intervjuare kanske inte var en panggrej
Senast redigerad av Jag heter Regis 2019-07-20 kl. 19:58.
Citera
2019-07-20, 23:12
Medlem
postvagns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jag heter Regis
Hur kan du ha sympati för bägge sidor?, nu förstår ju jag för att få innehåll måste intervjuarna spela lite bakom flötet
(även om jag tror att Henko är bakom flötet) och låtas missförstå Luais svar, själv förstår jag direkt vad han menar och inte menar med vad han säger....dom konstruerade hindren dom sätter upp tankemässigt sådana måste upp när man är ideologisk avvikande...ska göra dom mindre begåvade lyssnarna tillfredsställda och bjussa på alternativa (tillkortakommande) svar

1. Obvious troll is obvious.
2. Hur skriver du? Från en dator i 70-talet?
3. Real talk: Om du följer Luai och helt är på hans sida, fattar jag att du inte ser H's poänger. Jag tycker inte att H höll särskilt hög klass (främst Henrik) i denna intervju. Men det är ju så det blir när 4 pers sitter på länk. Jag fattar Luai's poäng med att inga homos i stenålderskulturer gynnas av att regimer och religiösa puckon får en bild av homosexuella från tex pride-parader. Dock måste man ju inse att dessa parader är utlopp för år av förtryck. T.ex vet jag personer som bor i små städer där det inte är ok att vara homosexuell (fortfarande, 2019), som kommer till PRIDE i t.ex Sthlm och får vara sig själva i typ 1-2v av 52 per år. Då är det lixom helt jävla rimligt att man freakar ut lite. Hence - "dansar med dildos...framför barn". Även om jag personligen inte tror det är ett riktigt issue.
Citera
2019-07-21, 01:50
Medlem
Jag heter Regiss avatar
Citat:
1. Obvious troll is obvious.
Jag är trollet? motivera gärna

Citat:
2. Hur skriver du? Från en dator i 70-talet?
Jaså,
hur skrev man då menar du?

Citat:
3. Real talk: Om du följer Luai och helt är på hans sida, fattar jag att du inte ser H's poänger. Jag tycker inte att H höll särskilt hög klass (främst Henrik) i denna intervju. Men det är ju så det blir när 4 pers sitter på länk. Jag fattar Luai's poäng med att inga homos i stenålderskulturer gynnas av att regimer och religiösa puckon får en bild av homosexuella från tex pride-parader. Dock måste man ju inse att dessa parader är utlopp för år av förtryck. T.ex vet jag personer som bor i små städer där det inte är ok att vara homosexuell (fortfarande, 2019), som kommer till PRIDE i t.ex Sthlm och får vara sig själva i typ 1-2v av 52 per år. Då är det lixom helt jävla rimligt att man freakar ut lite. Hence - "dansar med dildos...framför barn". Även om jag personligen inte tror det är ett riktigt issue.
Märkte du att jag inte tog upp Pride ö.h i min troll?-post, för att jag inte tyckte att det var dom grövsta tankefel H står för, jag vill inte snuttifiera intervjun till det enda område du kan tänka dig att försöka möta Luai i en 2 timmars som handlar om invandring som huvudtemat om du notera detta?, mens du har tjatat om pride i denna tråd längre än dom 4 debattörerna snart

Ja jag håller med Luai i allt huruvida jag är för eller emot, däremot är mina ingångsvärden annorlunda & därmed argument, och man kan inte vänta sig att en SD'are ska säga hela sanningen, det krävs en AFS'are för hel-hets-grepp och avhugga gordiska knutar.
Och att du tycker att H inte höll hög klass, det handlar inte om att det kan vara fel på en dagsform eller en insats, utan om att dom har avslöjat sig inför fortsättningen hur dom egentligen är.

Noterade du Myras festligt genomskinliga PK-bibel?, jag tänker inte säga varesig ordet muslim eller islamist för säkerhets skull utan på mitt alltid korrekta språk..benämna dessa som ortodox religiösa för att pränta in i lyssnaren att alla religioner har samma potentiella problem, lika mycket!

Förövrigt vore det skoj om henko blir riktigt kulturerikad någon gång, han skulle må gott av personrån tex
Senast redigerad av Jag heter Regis 2019-07-21 kl. 02:45.
Citera
2019-07-21, 19:22
Medlem
Jag heter Regiss avatar
Luai skojar till det genom att i videon inringande inzoomad på Henkos ironiska nidbild av
sig själv utan natt förstå att den verkligen beskriver honom på riktigt
https://www.youtube.com/watch?v=Lxhb9bOiYZU
Citera
2019-07-25, 22:14
Medlem
Enydrions avatar
Har äntligen lyssnat på mitt första avsnitt... Det handlade till stor del om barnporrfilter och var nån kvinnlig forskare som pratade om det... Man sablade ner Nina Roung med anhang, så ni var bra mycket vettigare än jag förväntat mig. Nån nämnde allas lika värde, och är osäker på vem det var (undrar vem det var, för det är något som typ bara en idiot kan säga och verkligen mena)

Har börjat lyssna på ett till, förmodligen avsnittet innan det ovan...

Är det mer än en person som heter Henrik?

Hade ganska roligt åt den som nämnde snabbtåg som kör 400km i timmen typ, jag har lite svårt att få ihop det med hur det kommer att se ut här i landet pga invandringen, det kommer nog att bli lite värre än uppgrävda kopparledningar längs järnvägarna... Vore trevligt med lite mer verklighetsförankrad vänster typ Markus och Malcolm...
Senast redigerad av Enydrion 2019-07-25 kl. 22:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in