2019-07-26, 22:28
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jag heter Regis
Varför kräver haveristerna att Luai ska....för att vara trovärdig nämna hur många % invandrare han tror det är som begår grova brott i sverige, vilket kommer ge ett negativt svar i förhållande till andelen inkommande såklart, varav man slipper diskutera kausalitet och korrelation man kan iaktta
bortom domar och ställa emot den den belagda överrepresentation, Luai är alltså medelmåttig i
debattens fräcka konst ..kanske lite över medel, men kommer inte upp i min kaliber (normen)

"Luai vet du vad ditt problem är, det är att du ska berätta steg för steg...det är ett misstag!"
varav Luai tystnar...så att härskaren Henko sedan kan steg för steg berätta hur Luai egentligen
beter sig, en drapa som innehåller fantastiska intellektuella överhopp som

Katarina Janoch är nazist-pack! och att normatisera västerländska värderingar är synonymt med inskränkande av yttrandefriheten
Varför ska man ens bemöda sig debattera med någon som hyser sådana avgrunds-värderingar?

Henko bottnar inte i sin arroganta persona...intervjun förtjänar inte att lyssnat klar på
med tanke på hur ohederligt haveristerna debatterar, det där med att ha 1 gäst
mot 3 polemik-sjuka intervjuare kanske inte var en panggrej

Lyssnat på avsnittet idag, är nästan klar med hela, fick stänga av ett par gånger när jag irriterade mig allt för mycket på deras idiotkommentarer...

Vi har religionsfrihet i Sverige och det är tydligen jättebra.. Så mitt förslag till NMR är att övergå från nazism till en religon med samma innehåll, då kommer Henko och Axel att stå upp som en man till NMR:s försvar

Himla tur att jag först lyssnade på ett annat avsnitt före detta, där diskuterade de annan vänster (kallar allt skit vänster i fortsättningen för typ kommunism, sossar MP feminism och annat dravel)
Höger är för dessa nazism och folkmord, vänster är för mig Stalin och Pol-Pot och staplade vita döskallar... Så jag försöker för det mesta att något nyansera detta.

Han de intervjuar är från Jemen (är SD:are) , och har varit här fyra år, talade väldigt bra svenska för att ha varit här så kort tid! Några saker, de argumenterade mot hans uppgift om att det är 30% med islamsk tro 2050, och motiverade det med undersökningar där mycket integrerade muslimer dragit ner på barnafödandet när de kommit till europa, så de tycks helt ha missat att integration sker i väldigt liten utsträckning hos de som kommer hit med tanke på att de bor segregerat osv... De mal och mal om att integrationen ska förbättras (och jag förstår att de väljer att inte sätta en siffra på hur långt integrationen kommit...) Det är ju bara att titta på hur många hucklen man ser ute på stan... integrationen går väl närmast i motsatt riktning...

Tyvärr hör jag inte skillnad på Axel och Henrik, vilket gör det lite svårt att namnge dem...

De verkar vara Nazifober och SDfober hela högen...

Edit: Ingrid har kanske varit skarp i ungdomen, men när jag lyssnade på henne i Ingrid och Conrad, så kändes det mest som en ointelligent gnällkärring...

Ska försöka börja lyssna till Svegot snart...

Axel är han adopterad? Han kände sig tydligen tvingad att nämna sitt hudhandikapp, då det inte går fram i radio så bra
Senast redigerad av Enydrion 2019-07-26 kl. 22:33.
Citera
2019-08-05, 18:01
Avslutad
En efterbliven dalmas med humörproblem, en kriminell våldsverkare och en narcissistisk bimbo. Grymt otrevliga människor alla tre.

Varför lyssnar folk på skiten egentligen? Vad har dom här tre gökarna att tillföra samhället egentligen?
Citera
2019-08-24, 02:52
Medlem
Luai-avsnittet var det bästa. Tycker det är fegt att gå 3 mot 1. Däremot hade "gänget" inte fel angående Luai och hans halmgubbar. Det är i princip det enda killen håller på med. Resten är anekdoter.

Tror Luai inte är smart nog att förstå vad en halmgubbe är, inte heller anekdoter eller ett bra sätt att argumentera på.

Sedan är han en otrolig edgelord som skriver att andra invandrare ska "åka hem" hela tiden.

Rätt så övertygad att Luai har vunnit över väldigt få med hans argument. De som är på hans sida var det från första början.

Min slutsats är att Luai Ahmed är fel kille för det jobb han försöker göra. Han borde hitta något som han är bra på och leva av det, inte tigga donationer.
Senast redigerad av KlinkersAerBra 2019-08-24 kl. 02:55.
Citera
2019-08-24, 14:13
Medlem
ChewBacca2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
Dom hotar att lägga ner podden nu om dom inte får fler patreons.

Trist om dom försvinner då det är en rätt populär podd.

Det ”roliga” med detta är att dom hatar på journalister som Lamotte, Kallar han tiggare, Swish tiggare mm för att han ber om donationer av folk som uppskattar hans arbete & för att han ska kunna producera nytt material, När dom i nästa sekund sitter å gråter ut & hotar lägga ner om inte fler donerar.

Patetiskt
Citera
2019-08-25, 14:13
Avslutad
Myra swishtigger ju ganska konstant på twitter, senast hade hon inte ens råd med en ny dator själv vilket på något sätt är som en snickare som inte har råd med en egen hammare. Det var bara en tidsfråga innan fettot färgade håret blått och blev den dryga skittråkiga SJW fjant hon innerst inne är.

De har en discordkanal för sina fans där man på vardagar vid lunchtid kan se den framgångsrike Axel sitta och spela WoW när deras tonårsfinniga fans inte försöker hävda sig mot andra gamers med diverse gymnasieintellektualism och på helger kan man ha riktig tur och höra Henko fyllesluddra i voice.

Kort sagt är det tre självgoda losers som försöker vara relevanta genom att plocka de lägst hängande frukterna i sociala mediesfären. Att de sitter och gapar på en homosexuell flyktingkille med fel åsikter är symptomatiskt för den Södermalmsvänster som de företräder. De umgås vitt (token-negern Axel hatar andra tokens), har ett vitt språk med edgy inslag av internet-lingo och wiggerism och har alla de neuroser som vita SJW bär på samt har anti-rasism som ett alibi för att ge sig på invandrare och feminister. Men framför allt att de växlar mellan detta och skriva högtravande och uppmanande kolumner i diverse tyckspalter är bortom cringe. Det är komedi.

Låt oss hoppas att Haveristerna fortsätter i många år till och att de aldrig slutar vara sig själva. De förtjänar det.
Citera
2019-09-01, 01:12
Medlem
Har nu genomlidit två avsnitt av denna embargerliga ursäkt till pod. Det handlar alltså om tre stycken 30+ (40?) barnlösa mobbare som betyder sig som tjejer på högstadiet.

Axel, neger med kraftigt mindervärdeskomplex som uppenbarligen spelar in samtal men meningsmotståndare i smyg och sedan hänger ut dem. Okej, niggers är ju inte kända för sin heder, men ändå. Har ännu inte kommit i målbrottet.

Henrik, tydligen nån funktion i IRM som jagar fritidspolitiker från SD. Imponerade! Kraftiga aggressionsproblem.

Myra, ADHD-blondin som är något slags alibi i poden vars uppgift är att repetera betasnubbarnas pratpunkter.

I de två avsnitt jag orkade med sparkade de in de in dörrar som inte ens finns, d.s.v. håna spektaklet Gardets framfart.
Citera
2019-09-18, 12:08
Medlem
moralhoras avatar
De sitter och beklagar sig om hur människor får skattepengar o_O

Medan de inte får skattepengar. OK. Kanske är ni värdelösa?
Citera
2019-10-11, 23:27
Medlem
postvagns avatar
Citat:
Jag är trollet? motivera gärna

Jaså,
hur skrev man då menar du?

Fan vet jag? Jag var full och/eller hög! Sluta skicka PM om det...jävla stalker! Men det är ju helt uppenbart att du inte behärskar varesig syntax el grammatik. Så låt det bara vara.

Citat:

Märkte du att jag inte tog upp Pride ö.h i min troll?-post, för att jag inte tyckte att det var dom grövsta tankefel H står för, jag vill inte snuttifiera intervjun till det enda område du kan tänka dig att försöka möta Luai i en 2 timmars som handlar om invandring som huvudtemat om du notera detta?, mens du har tjatat om pride i denna tråd längre än dom 4 debattörerna snart

Ja jag håller med Luai i allt huruvida jag är för eller emot, däremot är mina ingångsvärden annorlunda & därmed argument, och man kan inte vänta sig att en SD'are ska säga hela sanningen, det krävs en AFS'are för hel-hets-grepp och avhugga gordiska knutar.
Och att du tycker att H inte höll hög klass, det handlar inte om att det kan vara fel på en dagsform eller en insats, utan om att dom har avslöjat sig inför fortsättningen hur dom egentligen är.

Noterade du Myras festligt genomskinliga PK-bibel?, jag tänker inte säga varesig ordet muslim eller islamist för säkerhets skull utan på mitt alltid korrekta språk..benämna dessa som ortodox religiösa för att pränta in i lyssnaren att alla religioner har samma potentiella problem, lika mycket!

Va?

Citat:
Förövrigt vore det skoj om henko blir riktigt kulturerikad någon gång, han skulle må gott av personrån tex

Ja, du ser ju. Vare sig stavning eller nåt annat verkar bli rätt här.
*För övrigt
*Henko
*kulturberikad
*t.ex,
Citera
2019-10-23, 08:39
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soyboy
Det är givetvis de här bråken Cissi refererar till.

https://nyheteridag.se/braket-mellan-politism-och-interasistmen-du-trakasserar-rasifierade-tjejer/ (underbar bild på Henko i Blackface)

https://vardagsrasismen.com/2014/04/23/nej-tack-irm-vi-behover-inte-er-antirasism/ (den sen barndomen våldtagna rasifierade och prostituerade Paula som hoppade av Gardet)

Att alla tre poddarna har alkoholproblem och Henko har humörproblem, Axel är en känd kvinnohatare samt att Myra talar i egen sak då hon försvarar horor är ingen hemlighet, det här handlar bara om att det kollektiva minnet är kort.

Att Cissi Wallin är psyksjuk i likhet med alla feminister är en annan sak. Hursomhelst är det bara olika former av uppmärksamhetssökande narcissister alla fyra och inget normala människor bör bry sig om.
Hur menar du att hon talar i egen sak? Menar du på att Myra är en hora? Alltså en prostituerad.
Citera
2019-10-27, 16:35
Medlem
Fladerlappens avatar
Ja jädrar vilket haveri det var från MrHenko i senaste avsnittet.
Jag har lyssnat på podden rätt ofta och stört mig på Henrik ganska så ofta för att han lätt börjar gapa och skrika.
Det gör visserligen Axel också ibland men tycker ofta att det finns någon typ av humor bakom.

Henrik bevisade ju verkligen det Cissi hävdade att han var enligt en del människor.
Nämligen en obehaglig och gapig människa som lätt låser sig på någon eller något.

Sen när Myra försvarade honom med att han var en ”buffel” trodde jag Cissi skulle nappa på det då det är lite så det har låtit när folk pratat om FV eller JCA.

Cissi var fan riktigt vass.
Citera
2019-10-28, 20:13
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fladerlappen
Ja jädrar vilket haveri det var från MrHenko i senaste avsnittet.
Jag har lyssnat på podden rätt ofta och stört mig på Henrik ganska så ofta för att han lätt börjar gapa och skrika.
Det gör visserligen Axel också ibland men tycker ofta att det finns någon typ av humor bakom.

Henrik bevisade ju verkligen det Cissi hävdade att han var enligt en del människor.
Nämligen en obehaglig och gapig människa som lätt låser sig på någon eller något.

Sen när Myra försvarade honom med att han var en ”buffel” trodde jag Cissi skulle nappa på det då det är lite så det har låtit när folk pratat om FV eller JCA.

Cissi var fan riktigt vass.

Cissi var som förväntat, en hal retorik där man inte tar ansvar för helheten. Som en flickvän som ertappas naken i sängen med en annan karl men förnekar att det var otrohet för att den rent tekniskt aldrig var inne. Hakar upp sig på ett ordval så att frågan istället handlar om det, påpekar att hon blir avbruten, ställer motfrågor istället för ger svar och så vidare. Defensiv, passivt aggressiv och offensiv i en mix som gör att jag förstår varför hennes samarbeten ofta går åt helvete vid meningsskiljaktigheter.

Trots tre mot en (eller på grund av?) lyckades de inte fälla henne utan föll på eget grepp genom att gapa, hånskratta och trampa i liknade fällor. De är mästare på att förlora på hemmaplan, hur lite sympati gästen än väcker så börjar jag skruva på mig för att de själva är så svåra att inte känna obehag för. Myras försök att medla fungerar inte utan varje minimalt medhåll flyttar diskussionen snävare in i ett hörn och eskalerar tonläget istället för lyfta sakfrågan. Good cop/bad cop fast på det sätt så den som förhörs garanterat inte försäger sig utan spelar ut poliserna mot varandra.

Som podcast är behållningen en studie i gruppdynamik när 1+1+1 blir mindre än 3, de förstärker ofta det sämsta hos varandra.
Citera
2019-11-05, 01:03
Medlem
wowvadintressants avatar
Jag började nyligen lyssna på Haveristerna och har bränt av kanske tjugo avsnitt nu. Jag har plockat russinen ur kakan och mestadels lyssnat på avsnitt där det behandlas folk som jag själv är "lite nyfiken" på, men även några av de tidigaste för att få lite mer bakgrund och kontext.

Vanligtvis är det ganska tråkigt att lyssna på podcasts där två eller flera personer sitter och håller med varandra om i princip allting. Så är även fallet med Haveristerna. Jag hade aldrig hört talas om Myra eller Axel innan, dock kände jag igen Henriks röst från när jag för flera år sedan försökte lyssna in mig på IRM:s podcast. (Jag slutade snart lyssna på IRM just på grund av att det aldrig blev någon egentlig diskussion, utan bara medhållande.) Det som gör bra radio är när folk generöst ger varandra utrymme att utveckla sina resonemang och utmana dem när det skapas ett naturligt utrymme för det. Det gäller allt från Joe Rogan till saker som Rix MorronZoo. Det måste finnas lagom mycket skav, annars blir det i ena änden tråkigt eller i andra änden tröttsamt att lyssna på.

Men emellanåt blir det trots detta intressanta avsnitt där det förs någonting som kan liknas vid debatt. Jag säger "liknas vid", eftersom det brukar spåra ur ganska fort på grund av att någon eller några inte lyckas hålla sig i skinnet, blir kränkta, arga, upprörda. Henrik blev jättearg när exempelvis Luai Ahmed påpekade att ingen av de tre har en aning om hur muslimer i islamska länder tänker. De försökte på riktigt utmåla honom som en lika god kålsupare som Jemens islamister, vilket faller platt då Luai har flytt från faktiska islamister och därigenom bevisade de sin egen inkompetens i ämnet med jämförelsen.

Ingen av medlemmarna i Haveristerna har särskilt mycket likeability. Den enda man skulle kunna tänka sig ta en bärs med är ju Myra. Hon verkar kapabel till att diskutera sakfrågor utan att sväva iväg på sina egna sidospår. Killarna har dock uselt ölsinne och verkar inte heller hymla med att de dricker alkohol i excess. Henrik sov sig igenom ett helt avsnitt och jag tror inte jag hört ett enda avsnitt där Axel inte känner behov av att kontinuerligt hävda sig.

Och det ordentliga bottennappet är ju just Axel. Han framstår som en pubertal och uppmärksamhetstörstande datornörd med JVVF-syndrom. I något eller några av de första avsnitten sitter han och skrävlar om att han minsann publicerade sin hemadress och personnummer på Passagens gamla forum när någon sa att han skulle "passa sig". Axel var beredd på fajt to the däth och skulle sätta en mejsel i huvudet på honom. Märk väl att han var närmare 40 än 30 när detta spelades in.

Han passar även på att påpeka att om någon försöker ta sig an honom på hela 183 cm och 110 kg så kommer de slås i backen eller få en mejsel i huvudet. Når 183 cm ens upp till medellängd i Sverige undrar jag? Och de som har sett hur han ser ut räknar ganska snabbt ut att de 110 kg han bär runt på inte direkt är 110 kg muskler utan kroppshyddan liknar mer ett resultat av alkohol och chips. De minimala mängderna testosteron som denna bjässe lyckats alstra i sitt liv verkar ha gått rakt på hårsäckarna på den numera kala hjässan och struntat i omvägen via ansiktet för att ge honom en värdig skäggväxt att balansera upp det hela med.

Axel gillar gärna att framställa sig som en skillad IT-konsult med eget företag och nämner återkommande att han jobbar med "datta" eller "IT" och att han har "marknadsförbara skills". Detta för ju lätt tankarna till en IT-konsult som kan ta ut dyra timpriser på löpande band. Han pressades dock vid ett tillfälle (Bod TV) på detaljer och formulerade sitt arbete som: "Jag jobbar framförallt med support. Jag jobbar också med processer, rutiner. Jag jobbar med kunskapsöverföring." Han är alltså typ tech support som kan lite PowerShell? Jag vet inte hur han tror att detta framstår, kanske är attityden bara på skämt?

I ett relativt nytt avsnitt snackade Axel om att han funderade på att köpa en Rolex, apropå ingenting. I nästa avsnitt berättade han glatt att han hade köpt en Rolex. Ingen brydde sig någon av gångerna och det saknade helt sammanhang. Man får lov att vara glad över att ha köpt en fin klocka, men det är just i såna här lägen som osäkerheten lyser igenom.

Oavsett så är det en jargong som snabbt blir tröttsam, kombinerat med hans ständiga vredesutbrott över i princip ingenting. Han erkänner själv att han ofta väljer att bli arg. Folk är horungar, apor, Nacka-morsor, ska köpa rep, ska malas ner till gödsel, etc. Jag vet inte om veganerna på Carmen och Kellys blir imponerade över hur rättfram och skrupelfri han verkar, men vuxna människor som lever liv fria från personlighetsstörningar tackar nog för sig. Det är tydligt att han är en väldigt osäker person.

Här är ett citat som jag visar hur Axel ser på världen och varför han inte verkar vara särskilt framgångsrik på något värdefullt plan: "Det som är så fantastiskt med verkligheten och andra människor är ju att det finns idioter precis överallt. Och de värsta idioterna är ju de som man tycker lika som, för de förstör för en. Sen finns det ju idiot-idioterna som inte tycker som en själv och har fel om allt annat också." Han hatar alltså alla. Fattas bara emo-lugg.

Det blev väldigt mycket om just Axel nu och det är ingen slump. Han förstör podcasten för både Myra och Henrik med sin attityd och retorik. Lättkränkt är bara förnamnet. Det hade varit jätteintressant om han kunde bytas ut mot någon annan.

Jag gillar dock att Haveristerna försöker ställa folk mot väggen i de avsnitt där de har en gäst som de anser vara "klandervärd". Det tråkiga är att de förbereder sig sämre än vad de själva inser och i fallet Axel och Henrik sällan lyckas föra diskussionen i en produktiv riktning. Alltför ofta märker man att de förlitar sig på att skjuta från höften när de får ett svar som de inte hade räknat med. De är inte så intelligenta som de själva verkar tro. Det finns en anledning till att exempelvis Navid Modiri är långt mycket mer framgångsrik än vad någon av de här tre är. Därför blir det extra kul när de spyr galla över just Modiri, när de i själva verket har mycket att lära av hans tillvägagångssätt.

Det vore jätteintressant om Navid Modiri fick vara med i något avsnitt, men ännu mer intressant om Navid bjöd in exempelvis Axel till sin egen podcast. Någonting säger mig att Axel inte hade kört samma taktik i det sammanhanget och det vore nog ögonöppnande för honom själv om inte annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in