Citat:
Ursprungligen postat av
ALZ112
Vilken extremt död häst och meta-diskussion. 0.03.
Håller inte med om att det är meta.
Är rimligt de som tycker att tråden till 90% ska handla om påståenden om att Haveristerna har en stalker, utan att presentera bevis för det, får berätta varför det är relevant. Då måste moderatorerna på forumet köpa den vinkeln - att en diskussion som i mina ögon inte platsar som meta, utan är rent förtal och OT, är okej huvudämne för att hålla tråden öppen.
För att jag ska hålla med om att huvudämnet i tråden är meta så hade jag som minst önskat saker som att stalkningen underbyggts med bevis, att den utpekade stalkern fått utrymme i podden och varit en publik kändis.
Att huvudämnet är som att spöa en död häst: Ja. Typ. Men nja. Mer än något hade hästen aldrig en roll.
Att påstå att Haveristernas fanatiska svans är en progressiv gräsrotsrörelse med högt i tak när mer pekar på en inskränkt sekt, passar bättre in på det talesättet. Detta då ingen som mött kulten online utifrån köper bilden av ett gäng individualister som bara råkar dyka upp som Bill och Bull och tro att man vinner en diskussion med "Din mamma är ful" och "Ful mamma du har" och utslitningsskador på like-tummen.
Men för att återknyta till hästtemat är tråden en diskussion om köttet i Dafgårds lasagne i en tråd som har som rubrik att den gäller designen på PS5 och hur ful konsoll det är. Och bör låsas.