2019-04-26, 00:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PappaBoeg
Inte bara gjorde jag det, din jävla kromosommiljardär, jag erbjöd ju dessutom en lösning på problemet.

Ni tänker alltså fortsätta prata i mun på varandra eftersom det är osannolikt att Postvagn kommer att "dega Henkos" flytt.

Är amatörmässighet också er USP förutom att ni är värdelösa?

Off topic:

Spongebob text taunt är verkligen old, flera år gammalt. Copypastear du från de webbsidor som erbjuder detta eller är det ett specialarbete från din komvuxutbildning du stolt visar upp nu som den efterblivna neger du är?
Citera
2019-04-26, 21:09
Medlem
postvagns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p1x3l
Jag håller med dig om att osynkningen är ett oskick. När jag fortfarande klippte podden la jag en hel del tid på att rätta till det, men med tanke på hur lite vi nu betalar vår klippare känner jag inte riktigt att jag vill lägga samma arbetsbörda på honom. Får vänta tills vi blir poddmiljardärer eller Henrik flyttar bort från skogen till en riktig stad.

Nä, jag fattar att det är svårt. Har lyssnat in mig mer nu och det verkar handla om tillvänjning. Stör mig fortfarande, men det går lättare å lättare!

Citat:
Ursprungligen postat av PappaBoeg
Du är välkommen att dega för att Henrik ska flytta sitt bohag till Stockholm och för att vi ska ha en stuido att spela in i, om nu detta är ett svårt problem för dig.

Men hur UTTRYCKER du dig?????!?!?!

Men visst, jag kan ev tänka mig att dega upp så fort jag undersökt vad en "stuido" är!

https://www.youtube.com/watch?v=r0qBaBb1Y-U
Citera
2019-04-29, 15:05
Medlem
Det senaste avsnittet var riktigt bra. Sen vore det kul om ni hittade nya tyckonomer och influencers att roasta så det inte bara blir samma personer, typ Ann Heberlein, Linnea Claesson och Joakim Lamotte.

Den här självgoda Kd-mannen Johan Ingerö vore väl nåt att titta närmare på?
Citera
2019-04-30, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
Det senaste avsnittet var riktigt bra. Sen vore det kul om ni hittade nya tyckonomer och influencers att roasta så det inte bara blir samma personer, typ Ann Heberlein, Linnea Claesson och Joakim Lamotte.

Den här självgoda Kd-mannen Johan Ingerö vore väl nåt att titta närmare på?

Håller med om att det sista avsnittet var bra!
En annan person att undersöka närmare är Mia Skäringer.

En sak som förvånade mig med senaste avsnittet var den enorma avsky trion känner för kristendomen.
Citera
2019-05-08, 12:53
Avslutad
Den totala bristen på självinsikt hos Myra och Axel och Henrik manifesteras i Myras senaste krönika i tidningen Arbetet.
De har ägnat 50+ poddar till att göra exakt det hon skriver om.
Haveristerna är alltså numera reducerat till deras egna känsla av maktlöshet.

Det här är ju något som normala människor som inte skaffar sig domar för olaga hot på Twitter fattat för ganska länge sen eller då som i Myras fall ohjälpligt sitter fast i sitt beroende av att ha en åsikt om precis allting därför att det är den enda väg hon ser in i den tyckonomi hon desperat vill tillhöra då hon är oförmögen till att skapa sig ett liv utan lajks utanför sociala media.

De är på det hela taget passé liksom den vänster de valde att företräda helt enkelt därför att det har tagit dem flera år att förstå att det IRM sysslade med och de människor som ingick i svansen kring det projektet och tidigare nämda hatklubben är just de människor som Myra nu helt plötsligt fattar är ett problem.

Man kan inte anklaga den här trion för att vara speciellt snabba i huvudet.

https://arbetet.se/2019/05/08/billstroms-twittrande-visar-att-sociala-medier-behover-stadas/

Citat:
"Människor som mår dåligt vänder sig till internet för att hitta mening.
Bakom de mest hatiska, mest småaktiga inläggen står oftast personer som flyr från något i sitt liv, lägger sin tid online där de i sin tur sprider sin depression till andra.
Hur påverkar det vår känsla av maktlöshet att inse att all tid vi investerat i fejder i sociala medier bara skriks ut i en cyberrymd där du sedan länge reducerats till big dataunderlag?
Kan vi lära oss att förhålla oss till sociala medier som att de inte är på liv och död, så kommer de heller inte att vara det.
Det är ett monster vi skapat helt själva."
Senast redigerad av skilleras 2019-05-08 kl. 13:04.
Citera
2019-05-08, 15:29
Medlem
TacoKryddmixs avatar
Varför är det så låtsasargt? Det bankas i bord och skriks på ett sätt som bara osar "JVVF". Det känns och låter som de har övat in vissa svordomar och utbrott.

Emellanåt är podden lite underhållande, ska ge den ett par avsnitt till innan jag bestämmer om jag ska fortsätta följa. Men nivån på analyser måste bli lite djupare för att man ska orka två timmar.
Citera
2019-05-08, 17:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av skilleras
Den totala bristen på självinsikt hos Myra och Axel och Henrik manifesteras i Myras senaste krönika i tidningen Arbetet.
De har ägnat 50+ poddar till att göra exakt det hon skriver om.
Haveristerna är alltså numera reducerat till deras egna känsla av maktlöshet.

Det här är ju något som normala människor som inte skaffar sig domar för olaga hot på Twitter fattat för ganska länge sen eller då som i Myras fall ohjälpligt sitter fast i sitt beroende av att ha en åsikt om precis allting därför att det är den enda väg hon ser in i den tyckonomi hon desperat vill tillhöra då hon är oförmögen till att skapa sig ett liv utan lajks utanför sociala media.

De är på det hela taget passé liksom den vänster de valde att företräda helt enkelt därför att det har tagit dem flera år att förstå att det IRM sysslade med och de människor som ingick i svansen kring det projektet och tidigare nämda hatklubben är just de människor som Myra nu helt plötsligt fattar är ett problem.

Man kan inte anklaga den här trion för att vara speciellt snabba i huvudet.

https://arbetet.se/2019/05/08/billstroms-twittrande-visar-att-sociala-medier-behover-stadas/

Väldigt träffsäkert.

Jag gillar Myra, men det där var ändå lite småabsurt. Speciellt när de fortfarande sitter leker Hatklubben i podden.

Det ska sägas att mitt eget näthat är inte ett dugg bättre, men jag sitter inte och skriver såna där krönikor heller.
Citera
2019-05-08, 18:04
Medlem
C-3POs avatar
Ot raderat.

/Mod
Citera
2019-05-22, 07:25
Medlem
Har följt några avsnitt nu och det är en rätt schysst podd tycker jag. Grundidén är fin, sen kunde det varit ännu mer research och struktur men, tja, denna görs väl på deltagarnas lediga tid så det blir väl vad det blir.

Följetongen kring vårdnadstvisten är rätt kul, antagligen finns det väl mer snaskiga detaljer att gräva i, vet inte riktigt om jag ska vara besviken eller tycka att det hedrar podden att man t ex inte i detalj går igenom de påstådda sexövergreppen, det hade väl blivit lite väl mycket kvällstidning över det på gott och ont.

Den där Henning Witte är definitivt en person som bör följas upp, kombinationen av tysk brytning och vansinniga konspirationsteorier är kittlande. Marksaftspolisen är självklart också underbar.
Citera
2019-05-22, 07:30
Medlem
För övrigt tycker jag inte podden är särskilt hatisk. Den arbetar väl snarare i samma anda som de gamla mondofilmerna som producerades på 80/90-talet, dvs man visar upp helt absurda företeelser, skrattar åt dem, hånar dem och fördömer dem. Folks dumhet är roande, helt enkelt. Visst, det är ett enkelt trick som ligger ganska nära lyteskonmiken men det kräver ju lite research. Iaf jag ser det som att podden görs med fnissningar och en knappt bibehållen allvarlig min när man diskuterar alla idioter som finns därute, inte med ett genuint hat mot de företeelser/personer som diskuteras. De kan liksom inte ta sig själva på 100% allvar om dom samtidigt sitter och granskar/skrattar åt personer som tar sig själva på 100% allvar.
Citera
2019-05-26, 14:16
Medlem
p1x3ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Väldigt träffsäkert.

Jag gillar Myra, men det där var ändå lite småabsurt. Speciellt när de fortfarande sitter leker Hatklubben i podden.

Det ska sägas att mitt eget näthat är inte ett dugg bättre, men jag sitter inte och skriver såna där krönikor heller.

Jag är verkligen inte emot näthat. Däremot tycker jag att sociala medier, typ Facebook, har blivit en del av människors vardag på ett sätt som skiljer dem lite från internet i stort. På samma sätt som du inte har samma diskussioner med din mormor som du har med dina kollegor eller dina ölpolare, är de flesta som hänger i sociala medier inte särskilt intresserade av Flashback-diskussioner.

Hatklubben var ett stängt forum man valde att delta i. Podden kan man välja att inte lyssna på. Men sociala medier blir på ett annat sätt en del av det offentliga rummet, och ofta en nödvändighet för sociala kontakter osv. Då bör de kanske behandlas som andra offentliga platser.

Den andra poängen, att vi lägger för stor vikt vid vad som är viktigt online, är så klart relevant för mig/oss däremot. Jag har alltid tillbringat mer tid online än offline, och därför tycker jag att vad som händer där är mer intressant. Men det är inte riktigt det jag kritiserar - folk bör ju engagera sig i det de tycker är kul. Bråk på internet är min hobby. Det jag menar är mer när man börjar tro att det man ser online motsvarar ett tvärsnitt av befolkningen, och låter det forma sin syn på verkligheten. Ta sådana som var övertygade om valfusk för att de levt i en filterbubbla där alla röstar SD, eller politiker som tror att likes på twitter motsvarar den allmänna opinionen.
Citera
2019-05-27, 22:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av p1x3l
Jag är verkligen inte emot näthat.
...
Bråk på internet är min hobby.

Det blir inte tydligare än när du själv beskriver vad ditt engagemang i sociala media egentligen består av och det är därför Haveristerna heller inte är seriös politisk diskurs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in