2019-07-15, 19:42
Medlem
Det är små marginaler , spanjoren spelade ju lysande fram till 6-4 4-2 , där slarvade han bort en breakboll till 5-2,där vände det lite , verkligheten kom ikapp när han skulle serva hem det, mycket nerver, sen spelade ju Micke rätt bra i sista.
Men den där spanjoren lär man höra mer av snart.
Citera
2019-07-15, 19:52
Medlem
Fokina är väl halv svensk, därav wc?
Citera
2019-07-15, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bananmanen
Fokina är väl halv svensk, därav wc?

Ja, pappan ( tror jag det var) är svensk.
Citera
2019-07-15, 20:07
Medlem
Får verkligen hoppas på svenskarna, fruktansvärt dåligt startfält iår.
Brukar alltid åka ner, lite tveksam i år, menr det några roliga kvartsfinaler, åker jag ner på fredsg5
Citera
2019-07-15, 21:04
Medlem
Citat:
Brukar alltid åka ner, lite tveksam i år, menr det några roliga kvartsfinaler, åker jag ner på fredsg5

Aldrig varit till båstad, måste få tummen ur och åka något år, vad brukar biljetterna gå på?
Citera
2019-07-15, 21:15
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Fast jag köper inte kritiken, vi har ju inga spelare som är någonting i Sverige, förutom Ymer:s , varför inte ge en ung lovande spanjor , som troligen kommer va en toppspelare i framtiden, ett wc?
Möjligen man kunnat ge Söderlund ett.
Men han har ju knappt spelat på touren senaste åren.

Nej jag ser hellre Båstad ge Söderlund ett WC och publiken skulle gilla det mer. Att ge unga spelare från Sverige oavsett ranking en chans att spela på ATP touren tycker jag är helt OK. Men det är samtidigt lite skitsamma, ingen stor grej.

Micke vann det är bra men Fokina vek ner sig fullständigt. Micke måste verkligen börja att gå på bollen mer och ta mer offensiva initiativ.
Citera
2019-07-15, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Aldrig varit till båstad, måste få tummen ur och åka något år, vad brukar biljetterna gå på?

Runt 500 för en heldag med numrerad sittplats.
Kan även köpa områdesbiljett, då får du sitta där det är ledigt, kostar kanske hälften.
Båstad är fint, så rekomenderar verkligen att åka ner.
Citera
2019-07-15, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Nej jag ser hellre Båstad ge Söderlund ett WC och publiken skulle gilla det mer. Att ge unga spelare från Sverige oavsett ranking en chans att spela på ATP touren tycker jag är helt OK. Men det är samtidigt lite skitsamma, ingen stor grej.

Micke vann det är bra men Fokina vek ner sig fullständigt. Micke måste verkligen börja att gå på bollen mer och ta mer offensiva initiativ.

Visst finns det hål i Mikaels spelsätt men idag möter han ändå en spelare som spelar exceptionellt offensivt och gör det väldigt bra, men han maler ändå ned honom till sist så det är betydligt mer på pluskontot än minuskontot. När Mikael är som bäst är han inte passiv, men han är heller inte offensiv. Det handlar främst om att han tar tid från motståndaren genom att ta bollen tidigare snarare än att slå hårt.

Nu blir det väl Jarry härnäst. Som borde vara bäst på hardcourt men verkar vara bäst på grus. Mikael kan bolla ut honom men det är knockout i servandet till chilenarens fördel. Mot Laaksonen vore han däremot favorit.

Elias har en kanonlottning och jag har gärna fel, men jag tror inte att det hjälper.
Citera
2019-07-15, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Visst finns det hål i Mikaels spelsätt men idag möter han ändå en spelare som spelar exceptionellt offensivt och gör det väldigt bra, men han maler ändå ned honom till sist så det är betydligt mer på pluskontot än minuskontot. När Mikael är som bäst är han inte passiv, men han är heller inte offensiv. Det handlar främst om att han tar tid från motståndaren genom att ta bollen tidigare snarare än att slå hårt.

Nu blir det väl Jarry härnäst. Som borde vara bäst på hardcourt men verkar vara bäst på grus. Mikael kan bolla ut honom men det är knockout i servandet till chilenarens fördel. Mot Laaksonen vore han däremot favorit.

Elias har en kanonlottning och jag har gärna fel, men jag tror inte att det hjälper.

Elias föll mot Monteiro i första omgången förra året , så ingen lätt match.
Citera
2019-07-15, 23:54
Medlem
Citat:
Runt 500 för en heldag med numrerad sittplats.
Kan även köpa områdesbiljett, då får du sitta där det är ledigt, kostar kanske hälften.
Båstad är fint, så rekomenderar verkligen att åka ner.

Hade nästan tänkt åka i år , men bor högt upp i landet och blev lite ont om tid pga andra orsaker, så får bli i framtiden.
Citera
2019-07-16, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk

Gällande Mikael:s nästa match tror jag han har bra chans.
Han är ju bra på få returer i spel, tror han kan få tillbaka lite mer returer än andra får mot Jarry, om det blir han.
Citera
2019-07-16, 11:37
Medlem
Citat:

Så dåligt är det inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in