2019-11-07, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
Såg inte matchen, men med tanke på siffrorna så måste det varit Stebe-kvalitet på Sinner.

Mikael var bättre i denna match, men fick inget på sin serve och sedan blev det ett bollande i högt tempo som var ganska jämnt men som han förlorade mer än han vann. Medan Sinner fick mycket på sin serve och räddade alla breakbollar. Då blir det ojämna siffror.

Helt annan match idag att vänta hursomhelst. Skulle säga att Tiafoe är sisådär på att sätta fart på bollen själv, och framförallt skulle Mikael kunna slå honom på att vara den säkrare från baslinjen.
Senast redigerad av frankkk 2019-11-07 kl. 12:45.
Citera
2019-11-07, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spenatkungen
Verkligen, den där Sinner spelar inspirerat. Men ok, hemmaplan och taggad till max. Men han blir intressant att följa, dagsslända eller framtidsnamn?

Inte varje dag man ser en rödhårig italienare. Framtidsnamn helt klart.
Citera
2019-11-07, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Mikael var bättre i denna match, men fick inget på sin serve och sedan blev det ett bollande i högt tempo som var ganska jämnt men som han förlorade mer än han vann. Medan Sinner fick mycket på sin serve och räddade alla breakbollar. Då blir det ojämna siffror.

Helt annan match idag att vänta hursomhelst. Skulle säga att Tiafoe är sisådär på att sätta fart på bollen själv, och framförallt skulle Mikael kunna slå honom på att vara den säkrare från baslinjen.

Jag tycker inte det var så.
Sinner hade ju ett högre tempo.
Det som är Mickes svaghet han måste lära sig döda poäng själv.
För när han möter spelare som Sinner dom har kapaciteten slå hål på Micke då har han ej så mycket sätta emot.
Stebe spelade ju likadant , vräkte in vinnare och han har inget motmedel i dagsläget då, när motståndaren klarar slå hål på han.
Sen räcker ju defensiven långt emot dom flesta men.
Citera
2019-11-07, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Jag tycker inte det var så.
Sinner hade ju ett högre tempo.
Det som är Mickes svaghet han måste lära sig döda poäng själv.
För när han möter spelare som Sinner dom har kapaciteten slå hål på Micke då har han ej så mycket sätta emot.
Stebe spelade ju likadant , vräkte in vinnare och han har inget motmedel i dagsläget då, när motståndaren klarar slå hål på han.
Sen räcker ju defensiven långt emot dom flesta men.

Du läser mitt inlägg fel. Jag svarade bara på att det inte var som matchen mot Stebe, inte att han skulle ha vunnit. Matchen igår spelades i ett mycket högre tempo.
Citera
2019-11-07, 15:52
Bannlyst
Systemet utan linjedomare behöver nog tweakas lite. Det här blir ju parodi.
Citera
2019-11-07, 15:55
Avslutad
Citat:
Systemet utan linjedomare behöver nog tweakas lite. Det här blir ju parodi.

Vad är det som blir parodi? Vad syftar du på? Fan gubbar, det är ingen matchprattråd detta, ni får förklara vad det är ni skriver om!
Citera
2019-11-07, 16:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Vad är det som blir parodi? Vad syftar du på? Fan gubbar, det är ingen matchprattråd detta, ni får förklara vad det är ni skriver om!

Sorry!

Jag har inte kollat så mycket på dagens matcher, men det första jag fick se när TV:n åkte på var en poäng när bollen var klart ute men maskinen reagerade inte på det. Sen blev det fem minuters tjafs om hur de skulle döma. De slutade med att huvuddomaren dömde ut bollen.

Ett system som inte är redo för touren om man säger så.
Citera
2019-11-07, 16:32
Medlem
I vart fall klara förutsättningar för Micke inför kvällen, vinst vidare, förlust åka hem
Citera
2019-11-07, 18:23
Medlem
Citat:
Sorry!

Jag har inte kollat så mycket på dagens matcher, men det första jag fick se när TV:n åkte på var en poäng när bollen var klart ute men maskinen reagerade inte på det. Sen blev det fem minuters tjafs om hur de skulle döma. De slutade med att huvuddomaren dömde ut bollen.

Ett system som inte är redo för touren om man säger så.

Systemet är ju kung och det är definitivt framtiden. Men det måste som sagt vara helt bugfritt innan det implementeras.

Älskar hur rösten som säger "out!" låter som en arg japan också
Citera
2019-11-07, 20:19
Medlem
Inget jag skulle vilja ha på touren förstås, men nog är det lite kul att lyssna till coachingen.
Citera
2019-11-07, 20:32
Medlem
Sällan man ser Micke sprida så mycke bollar, bara för Tiafoe att lämna över bollen några gånnger så är det klart
Citera
2019-11-07, 20:54
Medlem
Ja det såg väl ut ungefär spm jag förväntade mig .
Det är bara inse att Micke har enormt lång väg för att hålla samma nivå som Tiafoe och Sinner.
Så är det , det måste man va ärlig och säga , den nivån kommer han nog inte nå heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in