2019-07-16, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Så dåligt är det inte.

Du har faktiskt en poäng där, blir lätt att man stirrar sig blind på topp 20. Fattas stjärnor men okej annars
Citera
2019-07-16, 17:36
Medlem
Starkt av Elias! Den dagen ( om den kommer) han kan spela bra en hel match, då kan det bli bra.
Tappa ju allt vid 2-2 i andra, var säker på given förlust då.
Citera
2019-07-16, 17:46
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Visst finns det hål i Mikaels spelsätt men idag möter han ändå en spelare som spelar exceptionellt offensivt och gör det väldigt bra, men han maler ändå ned honom till sist så det är betydligt mer på pluskontot än minuskontot. När Mikael är som bäst är han inte passiv, men han är heller inte offensiv. Det handlar främst om att han tar tid från motståndaren genom att ta bollen tidigare snarare än att slå hårt.

Nu blir det väl Jarry härnäst. Som borde vara bäst på hardcourt men verkar vara bäst på grus. Mikael kan bolla ut honom men det är knockout i servandet till chilenarens fördel. Mot Laaksonen vore han däremot favorit.

Elias har en kanonlottning och jag har gärna fel, men jag tror inte att det hjälper.

Här tar Micke upp just den offensiva biten som han jobbar på.

Det är kul men mentalt jobbigt” – Ymer om det nya offensiva tänket
"-Jag får en helt annan trötthet i hjärnan då jag spelar offensivt. Fysiskt är det förstås inte lika jobbigt som att vänta på motståndarens missar men mentalt sliter det hårt på mig. Jag har aldrig känt så tidigare. När jag går av banan efter 6-1 känns det som att jag bara vill sova."

http://goodtogreat.se/sv/journal/det-ar-kul-men-mentalt-jobbigt-ymer-om-det-nya-offensiva-tanket/
Citera
2019-07-16, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond

"-Jag får en helt annan trötthet i hjärnan då jag spelar offensivt. Fysiskt är det förstås inte lika jobbigt som att vänta på motståndarens missar men mentalt sliter det hårt på mig. Jag har aldrig känt så tidigare. När jag går av banan efter 6-1 känns det som att jag bara vill sova."

http://goodtogreat.se/sv/journal/det-ar-kul-men-mentalt-jobbigt-ymer-om-det-nya-offensiva-tanket/

Klart han jobbar på det offensiva , vill hu bli en bättre spelare, men fortfarande kommer han ganska långt med sin defensiv , spanjoren slog ju hål på han både från backhand och forehand sidan.
Han imponerade stort i nästan 2 set, inte så många som får hål på Micke så där lätt.
Citera
2019-07-16, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond

Just det som är det svåraste med tennis, att hålla uppe fokuset 100% under flera timmar, dag ut och dag in, vecka ut och vecka in, året runt.

Spela bra tennis finns det löjligt många som kan göra, men det är mycket färre som kan göra det hela tiden konstant på en hög nivå.
Citera
2019-07-16, 19:34
Medlem
Elias match var ett steg i rätt riktning, inte minst för att han vann en jämn match mot ett bra motstånd, känns som han har förlorat alltför många såna matcher i år och då tar aldrig rankingen fart.

Annars kan jag inte komma ifrån att det är något som saknas för det där lyftet. Vet inte om det är hans bollträff eller något, att han försöker spela med mer spin numera möjligtvis och ännu inte riktigt behärskar det fullt ut. Känns som han halvträffar ohyggligt många slag.
Citera
2019-07-16, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Elias match var ett steg i rätt riktning, inte minst för att han vann en jämn match mot ett bra motstånd, känns som han har förlorat alltför många såna matcher i år och då tar aldrig rankingen fart.

Annars kan jag inte komma ifrån att det är något som saknas för det där lyftet. Vet inte om det är hans bollträff eller något, att han försöker spela med mer spin numera möjligtvis och ännu inte riktigt behärskar det fullt ut. Känns som han halvträffar ohyggligt många slag.

Det som saknas i mitt tycke är att han inte har någon jämnhet , det är hans match till 6-3 2-2, klart i mitt tycke, då börjar misstagen komma, sen har han den svackan egentligen hela vägen till 3-1 undrläge i sista, då börjar han spela bättre igen. Sen tar han tag i det rejält vid 5-5 , den dagen han spelar som i första set hela matcherna , då kommer ett större lyft.
Citera
2019-07-16, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Just det som är det svåraste med tennis, att hålla uppe fokuset 100% under flera timmar, dag ut och dag in, vecka ut och vecka in, året runt.

Spela bra tennis finns det löjligt många som kan göra, men det är mycket färre som kan göra det hela tiden konstant på en hög nivå.

Som jag förstår det tycker han det jobbiga är torska , när hans defensiv trotts allt för honom en bit, som han säger och som det står kommer han säkerligen torska och tappa en del på rankingen när han ska börja spela offensivare.
Det kommer ju inte sitta från dag 1 , och då kommer han ju känna sig frustrerad när han säkerligen kommer förlora en hel del.
Citera
2019-07-17, 14:19
Medlem
Han är tung idag Jarry, låg felprocent. Men han slår inte hårt på allt utan får hela tiden in ett visst överraskningsmoment i det.. Det sagt, om han sänker sig lite är Mikael där.
Citera
2019-07-17, 14:47
Medlem
Fast jag håller med om att Mikael måste förbättra offensiva spelet , men det gäller ju mixa in det i att han samtidigt förbättrar övriga spelet .
Annars kommer han förlora väldigt mycket , och det påverkar ju självförtroendet, låt säga han droppar ner till 200 på rankingen , då blir det en mental del också att han måste kämpa sig tillbaka igen, gäller hitta en nivå där han kan förbättra sitt offensiva spel men ändå vinna matcher.
Iallafall inte bara förlora.
Citera
2019-07-17, 17:13
Medlem
Nu väntar vi bara på Elias Ymer ska åka ur imorgon så alla svenskar är ute
Citera
2019-07-17, 17:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bananmanen
Du har faktiskt en poäng där, blir lätt att man stirrar sig blind på topp 20. Fattas stjärnor men okej annars

Vi hade väl en dock på ranking 11 förra året? Han Fabnini som vann.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in