Citat:
Ursprungligen postat av
Reggie Hamond
Nej jag ser hellre Båstad ge Söderlund ett WC och publiken skulle gilla det mer. Att ge unga spelare från Sverige oavsett ranking en chans att spela på ATP touren tycker jag är helt OK. Men det är samtidigt lite skitsamma, ingen stor grej.
Micke vann det är bra men Fokina vek ner sig fullständigt. Micke måste verkligen börja att gå på bollen mer och ta mer offensiva initiativ.
Visst finns det hål i Mikaels spelsätt men idag möter han ändå en spelare som spelar exceptionellt offensivt och gör det väldigt bra, men han maler ändå ned honom till sist så det är betydligt mer på pluskontot än minuskontot. När Mikael är som bäst är han inte passiv, men han är heller inte offensiv. Det handlar främst om att han tar tid från motståndaren genom att ta bollen tidigare snarare än att slå hårt.
Nu blir det väl Jarry härnäst. Som borde vara bäst på hardcourt men verkar vara bäst på grus. Mikael kan bolla ut honom men det är knockout i servandet till chilenarens fördel. Mot Laaksonen vore han däremot favorit.
Elias har en kanonlottning och jag har gärna fel, men jag tror inte att det hjälper.