2019-06-29, 23:23
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen
I fallet med wtc 7 om insidan kollapsar så borde utsidan/skalet stå kvar.
Precis som NIST beskrev det alltså - först intern kollaps med kvarstående fasad, därefter föll fasaden hastigt.

Citat:
Enda sättet det kunde kollapsa som det gjorde är om alla 4 sidor demolerats samtidigt. Den officiella förklaringen att en brand kunde orsaka denna synkroniserade kollaps av alla 4 sidor på alla våningsplan ser jag som extremt osannolikt.
Hur vet du att det vore ”enda sättet”? Hur vet du att alla 4 sidor föll synkroniserat?
Varför skulle inte en i dina ögon osannolik förklaring kunnat vara exakt vad som skedde?
Citera
2019-06-30, 01:12
Medlem
Citat:
Om de tre andra benen inte klarar lasten beror de på att även de blivit saboterade.

Jäla bra svarat, måste jag medge...
Citera
2019-07-02, 22:50
Medlem
Dock kvarstår min fundering på varför ansvariga för dessa kontrollerade rivningar utförde dem så perfekt. Hur kunde de tro att de skulle undkomma misstankar om insiderbrott? Varför såg de inte till att byggnaderna föll ihop lite mindre symmetriskt? Det enda jag kan komma på är att det rör sig om en "kupp i kuppen" (se mitt tidigare inlägg).
Citera
2019-07-03, 21:12
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av efterforskaren
Dock kvarstår min fundering på varför ansvariga för dessa kontrollerade rivningar utförde dem så perfekt. Hur kunde de tro att de skulle undkomma misstankar om insiderbrott? Varför såg de inte till att byggnaderna föll ihop lite mindre symmetriskt? Det enda jag kan komma på är att det rör sig om en "kupp i kuppen" (se mitt tidigare inlägg).
De tänkte väl att de skulle komma undan med det ändå. Vilket de till stor del ha gjort. Det var tillräckligt diskret för att gemene man skulle acceptera teorin att toppen av WTC 1 och 2 kunde falla ner och förstöra resten av tornet. Byggnad 7 liknar dock ett praktexempel av en kontrollerad demolering men den gavs väldigt lite uppmärksamhet i media och fanns inte ens med i den ursprungliga 9/11 rapporten.
Citera
2019-07-04, 17:36
Medlem
Citat:
Byggnad 7 liknar dock ett praktexempel av en kontrollerad demolering men den gavs väldigt lite uppmärksamhet i media och fanns inte ens med i den ursprungliga 9/11 rapporten.

För att 9/11-rapporten avhandlade terrorattacken. WTC 7 och WTC 4 & 5 (som heller inte avhandlades i rapporten) förstördes indirekt men inte direkt av attacken.
Citera
2019-07-07, 21:15
Medlem
Taskpungens avatar
Citat:
De tänkte väl att de skulle komma undan med det ändå. Vilket de till stor del ha gjort. Det var tillräckligt diskret för att gemene man skulle acceptera teorin att toppen av WTC 1 och 2 kunde falla ner och förstöra resten av tornet. Byggnad 7 liknar dock ett praktexempel av en kontrollerad demolering men den gavs väldigt lite uppmärksamhet i media och fanns inte ens med i den ursprungliga 9/11 rapporten.
Och hur tycker herr demoleringsexpert att det borde ha sett ut?
Citera
2019-07-07, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taskpungen
Och hur tycker herr demoleringsexpert att det borde ha sett ut?
Jag skulle förväntat mig att se en mycket större brand först o främst. Det syns ju inte en enda flamma under själva kollapsen, bara en massa rök och små blixtar som man brukar se vid demoleringar. Det borde även skett en mer gradvist under flera timmar och inte en så perfekt synkroniserad under bara några sekunder.
Citera
2019-07-08, 07:53
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jag skulle förväntat mig att se en mycket större brand först o främst. Det syns ju inte en enda flamma under själva kollapsen, bara en massa rök och små blixtar som man brukar se vid demoleringar. Det borde även skett en mer gradvist under flera timmar och inte en så perfekt synkroniserad under bara några sekunder.

Små blixtar? Var ser du dessa små blixtar?
Citera
2019-07-08, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Små blixtar? Var ser du dessa små blixtar?
De syns i flera av klippen men kanske tydligast på högra sidan av byggnaden i vid 2:10 i detta klipp https://youtu.be/vBUSIzaS0ws

Syns även vid 5:32 och 8:05 på högra sidan i denna video https://youtu.be/JnLcUxV1dPo
Citera
2019-07-08, 11:25
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
De syns i flera av klippen men kanske tydligast på högra sidan av byggnaden i vid 2:10 i detta klipp https://youtu.be/vBUSIzaS0ws

Syns även vid 5:32 och 8:05 på högra sidan i denna video https://youtu.be/JnLcUxV1dPo

Rutor och annat skräp som glittrar i solen - eller menar du att man smällde iväg laddningar på fasaden (och framför) efter att byggnaden redan kollapsade?

Men jag är tacksam att du inte länkade till den fejkade explosionsfilmen igen...
Citera
2019-07-08, 11:46
Medlem
Citat:

Vid 2:33 i första samt 5:40 och 8:17 i andra videon ser man små blixtliknande ljusfenomen i luften ovanför den kollapsande byggnaden.
Hur förklarar du det? Solreflexer från fallande glasrutor eller demoleringsexplosioner som lossnat från byggnade och går av för sent?
Citera
2019-07-08, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Rutor och annat skräp som glittrar i solen - eller menar du att man smällde iväg laddningar på fasaden (och framför) efter att byggnaden redan kollapsade?

Men jag är tacksam att du inte länkade till den fejkade explosionsfilmen igen...
I vissa fall kan det säkert vara reflektioner, men jag tror inte allt är det.

Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
Vid 2:33 i första samt 5:40 och 8:17 i andra videon ser man små blixtliknande ljusfenomen i luften ovanför den kollapsande byggnaden.
Hur förklarar du det? Solreflexer från glasrutor eller explosioner?
Vad som blinkar i röken ovanför byggnaden efter kollapsen är förmodligen reflektioner från från glas eller andra blanka föremål
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in