2019-06-29, 20:35
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen
Han menar alltså höga explosioner, precis som den smällen som hördes i samband med videon du postade men även i den videon jag postade. Det är smällar som är högre än vad någon typ av kollaps av bråte inne i en byggnad skulle kunna orsaka.

Ingen har påstått att explosionerna skulle bero på fallande bråte, där fanns elektriska ställverk, gaser, dieseldepåe etc etc. Explosioner av sprängningar för demolering är av en totalt annan kaliber vilket även är vad NIST säger - efter rådgivning av just demoleringsexperter..
Citera
2019-06-29, 20:37
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Om de tre andra benen inte klarar lasten beror de på att även de blivit saboterade.

Aha, så tre ben klarar alltid av att bära upp lika mycket som fyra? Har du kanske blandat lördagsgroggen lite för stark idag?
Citera
2019-06-29, 20:39
Medlem
Citat:
Om de tre andra benen inte klarar lasten beror de på att även de blivit saboterade.

Så tre ben är ALLTID lika starka som fyra ben?

Skulle vara intressant se minen på min hållfastighetslärare efter den kommentaren.
Citera
2019-06-29, 21:06
Medlem
withnonames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Om stolens tre kvarvarande ben inte klarar att hålla lasten, utan plötsligt ger vika nån millisekund efter att första benet havererat, vad händer då...?

Det rasar åt sidan och tiltar om det ska handla om överlast nåt annat kan du glömma
Senast redigerad av withnoname 2019-06-29 kl. 21:09.
Citera
2019-06-29, 21:45
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av withnoname
Det rasar åt sidan och tiltar om det ska handla om överlast nåt annat kan du glömma

Och om det fanns ett stort antal fler ben än 3 kvar - typ som ett hus?
Citera
2019-06-29, 22:00
Medlem
withnonames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Och om det fanns ett stort antal fler ben än 3 kvar - typ som ett hus?

Ja inte blir det symmetriskt fall rakt ner i alla fall...
Citera
2019-06-29, 22:22
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ja inte blir det symmetriskt fall rakt ner i alla fall...

Nästan imponerande hur du fortsätter med dina konstateranden helt utan fakta.. men kul för dig att du vet vad som är omöjligt/möjligt och hur hus och stolar kollapsar. Trist att du tydligen inte har några som helst belägg för dina påståenden dock..

Men bara för skoj tankeexperiment (inget av det vi diskuterar är ju särskilt relevant för 9-11), vad händer om en byggnad med 4 ben i hörnen och ett i mitten tappar bärighet på benet i mitten? Välter den inåt i sig själv då eller??

På tal om detta så glömde du besvara min tidigare fråga: Hur vet du att alla fyra sidor kollapsade exakt samtidigt? Jag har då aldrig sett nån film från mer än ett håll.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2019-06-29 kl. 22:37.
Citera
2019-06-29, 22:38
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Citat:
Nästan imponerande hur du fortsätter med dina konstateranden helt utan fakta.. men kul för dig att du vet vad som är omöjligt/möjligt och hur hus och stolar kollapsar. Trist att du tydligen inte har några som helst belägg för dina påståenden dock..

Men bara för skoj tankeexperiment (inget av det vi diskuterar är ju särskilt relevant för 9-11), vad händer om en byggnad med 4 ben i hörnen och ett i mitten tappar bärighet på benet i mitten? Välter den inåt i sig själv då eller??
Här har du en liten demonstration av vad vi pratar om när vi säger att stolen bör falla åt den sidan där pinnen tas bort:
https://www.youtube.com/watch?v=eAdoyPoUmj0
Citera
2019-06-29, 23:02
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Här har du en liten demonstration av vad vi pratar om när vi säger att stolen bör falla åt den sidan där pinnen tas bort:
https://www.youtube.com/watch?v=eAdoyPoUmj0

Svara gärna på frågorna istället.. självklart finns det byggnader som kollapsat asymmetriskt - det har väl ingen förnekat?

Vi tar det än en gång..

På tal om detta så glömde du besvara min tidigare fråga: Hur vet du att alla fyra sidor kollapsade exakt samtidigt? Jag har då aldrig sett nån film från mer än ett håll
Citera
2019-06-29, 23:05
Medlem
withnonames avatar
Citat:

På tal om detta så glömde du besvara min tidigare fråga: Hur vet du att alla fyra sidor kollapsade exakt samtidigt? Jag har då aldrig sett nån film från mer än ett håll.

Att förstyvningar,sidofästen och supportbalkar togs bort för att åstadkomma NIST-simulationen är fakta eller?Värmeanalyser är det stängd dörr för också. Du blandar ihop mig med nån.
Citera
2019-06-29, 23:08
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Citat:
Svara gärna på frågorna istället.. självklart finns det byggnader som kollapsat asymmetriskt - det har väl ingen förnekat?

Vi tar det än en gång..

På tal om detta så glömde du besvara min tidigare fråga: Hur vet du att alla fyra sidor kollapsade exakt samtidigt? Jag har då aldrig sett nån film från mer än ett håll
I fallet med wtc 7 om insidan kollapsar så borde utsidan/skalet stå kvar. Enda sättet det kunde kollapsa som det gjorde är om alla 4 sidor demolerats samtidigt. Den officiella förklaringen att en brand kunde orsaka denna synkroniserade kollaps av alla 4 sidor på alla våningsplan ser jag som extremt osannolikt.
Citera
2019-06-29, 23:19
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Att förstyvningar,sidofästen och supportbalkar togs bort för att åstadkomma NIST-simulationen är fakta eller?Värmeanalyser är det stängd dörr för också. Du blandar ihop mig med nån.

Men nu var det väl ändå inte NIST-simulationen vi diskuterade? Varför hoppar truthers så ofta vidare istället för att besvara frågor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in