2019-05-29, 22:52
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Habakuck
Bara en tidsfråga innan Gardet gör detsamma.

Redaktör skall väl den psyksjuka juriststudenten Hanna Bergwall vara, du vet hon som har ett ögonbryn som ser ut som om hon hade ett larvband från en bandvagn 206 fasttejpat i pannan. Men det kan ju vara att Wallin inte riktigt är nöjd med hennes arbetsprestation kanske.

För övrigt tycker jag hela saken är trams - man kunde fokuserat på t ex villkoren för de som syr deras designerhandväskor där kvinnor ofta sitter extra trångt till, deras utbildning offras osv. Eller för den delen de miljontals civila som befinner sig på flykt i Jemen. Men nej, en jävla gnällartikel om att nån plus-size-kärring inte fick visa upp sina tatueringar på instagram är det de tror är angeläget.

Det är uppenbart att CW är boss på Gardet - hon har ett speciellt sätt att uttrycka sig på; "min/vår våldtäktsman", "framförallt kvinnor", "som främst kvinnor utsätts för". Det här ser man i stort i varenda inlägg som gardet producerar. Tanken är väl att det här stilistiska greppet ska inge något slags förtroende. Det är ingen som kan ifrågasättas, så är det. Samtidigt som hon inser att hon inte är någon akademiker som undersökt saken. Jag tycker hon gott kan skippa de här fraserna framöver.
Hon är en simpel aktivist, som i stort sett alla andra journalister.

Hanna Bergwall känner jag till mycket väl, hon är ju förevigad i en tråd där en lärare anklagas för grooming. Enligt vad han lagt ut på instagram lider hon/återhämtar sig från ätstörning, samt har en borderline-problematik - som är en av de mest komplicerade psykiatriska diagnoserna om man får tro Jordan Peterson; länk; https://www.youtube.com/watch?v=TNQQIRKLPHs

Det jag främst tänker på när det kommer till borderline-diagnosen är hur CW idealiseras Bergwall.
Det är inte helt otänkbart att CW kommer att devalveras av Bergwall i framtiden.
Senast redigerad av TakeYouOnACruise 2019-05-29 kl. 23:12.
Citera
2019-06-22, 13:12
Enligt hennes insta-story verkar hennes mamma ha dött
Citera
2019-06-22, 18:51
Medlem
S35Es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gorgoroth

Då kanske hon snart tar steget och blir vår egen Ulrike Meinhof fullt ut.
Citera
2019-06-23, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gorgoroth

Av skam?
Citera
2019-06-23, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Det står klart och tydligt på bl.a tjänster som merinfo att de har ett just utgivningsbevis och därmed har ett undantag. Med utgivningsbevis ska det framgå vem som är ansvarig och därmed den som kan ställas till svar och inte lätt att få ett bevis heller. Man kan inte bara skriva om journalistiska ändamål och tro att reglerna inte gäller. Speciellt inte som ingen på denna sida är en faktiskt journalist (som jag vet om).

Annars vore det ju väldigt lätt för alla att hävda undantag för att fritt kunna namnge hur man vill.
Enligt dem själva har de ansökt ”men inte fått något utgivningsbevis än”.

I nuläget är var och en juridiskt ansvarig för det den personen publicerar.
Citera
2019-06-25, 15:24
Medlem
Enligt hennes instastorie idag är hon glad att hon hoppade av det sjunkande skeppet metro i tid för flera månader sen nu när de säger upp alla journalister.
Vad menar hon? Var det inte hon som skapade ett ståhej med "Metro-Gate" som hon kallade det? Att det var de som gjorde sig av med henne å ett oschysst sätt? Nu är det helt plötsligt hon som hoppade av? Är det inte bättre hon skriver upp sina lögner och håller koll på dem?
Citera
2019-06-27, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maskalanaha
Enligt hennes instastorie idag är hon glad att hon hoppade av det sjunkande skeppet metro i tid för flera månader sen nu när de säger upp alla journalister.
Vad menar hon? Var det inte hon som skapade ett ståhej med "Metro-Gate" som hon kallade det? Att det var de som gjorde sig av med henne å ett oschysst sätt? Nu är det helt plötsligt hon som hoppade av? Är det inte bättre hon skriver upp sina lögner och håller koll på dem?

I huvudsak har du väl rätt:

https://www.dagensmedia.se/medier/me...-cissi-wallin/

Det var alltså Metro själva som stoppade henne, sen sa hon själv att hon inte skulle komma tillbaka om inte Thomas Eriksson ersattes (som om man skulle byta ut personalen för att hålla en krönikör nöjd!?).

Känns väl rätt mkt "surt sa räven".
Citera
2019-06-30, 23:55
Medlem
Undrar hur många år hon får på kåken? Grovheten / skadan på förtalet måste ju vara högt utanför skalan.
Citera
2019-07-01, 03:30
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler2mb
Undrar hur många år hon får på kåken? Grovheten / skadan på förtalet måste ju vara högt utanför skalan.
Om nu inte åklagaren är aktivist och väljer att inte åtala förstås?

Men blir det åtal så gissar jag på villkorlig dom i kombination med böter och ett hyggligt högt skadestånd. CW är tidigare ostraffad mig veterligen så skaka galler blir det nog inte frågan om.
Citera
2019-07-01, 13:12
Medlem
langaocbs avatar
Finns det någon bra artikel/sammanfattning om våldtäktsanklagelserna och utredningen?
Citera
2019-07-01, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl

Men blir det åtal så gissar jag på villkorlig dom i kombination med böter och ett hyggligt högt skadestånd. CW är tidigare ostraffad mig veterligen så skaka galler blir det nog inte frågan om.

Dock blir jag tveksam till om det inte blir fängelse ändå eftersom åklagaren beslutat om åtalsunderlåtelse, dvs av alla de förtal Cissi fortsatt med under förundersökningens gång, tas i och med det beslutet inga fler med i utredningen. Ett sådant beslut tas av åklagare då de har tillräckligt underlag för att straffpåföljden inte skulle förändras, om fler brott tillförs utredningen.
Citera
2019-07-01, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl

Låter inte troligt att hon skulle komma undan med villkorligt sett till förtalets omfattning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in