Citat:
Ursprungligen postat av
Habakuck
Bara en tidsfråga innan Gardet gör detsamma.
Redaktör skall väl den psyksjuka juriststudenten Hanna Bergwall vara, du vet hon som har ett ögonbryn som ser ut som om hon hade ett larvband från en bandvagn 206 fasttejpat i pannan. Men det kan ju vara att Wallin inte riktigt är nöjd med hennes arbetsprestation kanske.
För övrigt tycker jag hela saken är trams - man kunde fokuserat på t ex villkoren för de som syr deras designerhandväskor där kvinnor ofta sitter extra trångt till, deras utbildning offras osv. Eller för den delen de miljontals civila som befinner sig på flykt i Jemen. Men nej, en jävla gnällartikel om att nån plus-size-kärring inte fick visa upp sina tatueringar på instagram är det de tror är angeläget.
Det är uppenbart att CW är boss på Gardet - hon har ett speciellt sätt att uttrycka sig på; "min/vår våldtäktsman", "framförallt kvinnor", "som främst kvinnor utsätts för". Det här ser man i stort i varenda inlägg som gardet producerar. Tanken är väl att det här stilistiska greppet ska inge något slags förtroende. Det är ingen som kan ifrågasättas, så är det. Samtidigt som hon inser att hon inte är någon akademiker som undersökt saken. Jag tycker hon gott kan skippa de här fraserna framöver.
Hon är en simpel aktivist, som i stort sett alla andra journalister.
Hanna Bergwall känner jag till mycket väl, hon är ju förevigad i en tråd där en lärare anklagas för grooming. Enligt vad han lagt ut på instagram lider hon/återhämtar sig från ätstörning, samt har en borderline-problematik - som är en av de mest komplicerade psykiatriska diagnoserna om man får tro Jordan Peterson; länk;
https://www.youtube.com/watch?v=TNQQIRKLPHs
Det jag främst tänker på när det kommer till borderline-diagnosen är hur CW idealiseras Bergwall.
Det är inte helt otänkbart att CW kommer att devalveras av Bergwall i framtiden.