2019-06-26, 17:48
Medlem
Nihiliserads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emmy.Ha
Skriv "de flesta" istället för 99% så är vi överens. Men att det beror på att män och kvinnor föredrar mäns musik är helt enkelt inte en underbyggd slutsats.

Du är så hjärntvättad att du tror att det finns massa kvinnor som sitter på den ena superhiten efter den andra, men att massa vita feta medelålders män hindrar dem från att nå publiken? 😄

Visst har folk i gemen, dålig musiksmak och lyssnar mycket på det radion levererar, typ. Men det är för att de flesta människor är dussinvarelser som flyter med strömmen, och inte nördar ner sig i att leta musik förutsättningslöst, som just de gillar.

Det är ändå tråkig manlig musik folk lyssnar på i gemen. Extremt få kvinnor jämte män, skriver och producerar ju musik, spelar i band etc, extremt få kvinnor blir dessutom besatta i saker, som män (Utöver att få sexuell bekräftelse och knullas av gäng med negrer osv).

Jämfört med män, finns det ju knappt kvinnliga musiknördar ens. Dvs av de som bara lyssnar, inte spelar, men ändå är helt besatta av musik, och konsumerar enorma mängder särskilt utvald musik, har enorma skivsamlingar etc.

Visst, de umgås med en del kvinnor/tjejer, dessa män/pojkar, som lever för musik, men tillskillnad från kvinnorna är deras fokus musiken, inte att knullas av musikerna.
Senast redigerad av Nihiliserad 2019-06-26 kl. 17:54.
Citera
2019-06-26, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nihiliserad
Du är så hjärntvättad att du tror att det finns massa kvinnor som sitter på den ena superhiten efter den andra, men att massa vita feta medelålders män hindrar dem från att nå publiken? 😄

Visst har folk i gemen, dålig musiksmak och lyssnar mycket på det radion levererar, typ. Men det är för att de flesta människor är dussinvarelser som flyter med strömmen, och inte nördar ner sig i att leta musik förutsättningslöst, som just de gillar.

Det är ändå tråkig manlig musik folk lyssnar på i gemen. Extremt få kvinnor jämte män, skriver och producerar ju musik, spelar i band etc, extremt få kvinnor blir dessutom besatta i saker, som män (Utöver att få sexuell bekräftelse och knullas av gäng med negrer osv).

Jämfört med män, finns det ju knappt kvinnliga musiknördar ens. Dvs av de som bara lyssnar, inte spelar, men ändå är helt besatta av musik, och konsumerar enorma mängder särskilt utvald musik, har enorma skivsamlingar etc.

Visst, de umgås med en del kvinnor/tjejer, dessa män/pojkar, som lever för musik, men tillskillnad från kvinnorna är deras fokus musiken, inte att knullas av musikerna.

Tufft yttrat men enkelt uttryck kallas det daddy issues. Groupies
Citera
2019-06-26, 18:06
Medlem
Nihiliserads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tegin
Tufft yttrat men enkelt uttryck kallas det daddy issues. Groupies

Tufft vet jag inte. Men sant och lite humoristiskt :-)
Citera
2019-06-26, 18:18
Medlem
AdaktusBajss avatar
Dressyr och rytmisk gymnastik.
Senast redigerad av AdaktusBajs 2019-06-26 kl. 19:08.
Citera
2019-06-26, 20:17
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdaktusBajs
Dressyr och rytmisk gymnastik.

Verkar som du har rätt.

OS dressyr (ritt) 2016

Olympic Dressage Dominated by Women Again, Leads 3 Equestrian Disciplines Since 1984
...

For the 27 individual medals awarded in each of the three equestrian disciplines 24 went to women and three to men in dressage, 11 women and 16 men in eventing and three women and 24 men in jumping, the exact opposite of dressage...

Världsmästerskapen i rytmisk gymnastik (finns inga för män, endast kvinnor):

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Rhythmic_Gymnastics_World_Championships

Exempel: https://youtu.be/PP6vvyWa_Hw
Citera
2019-06-26, 20:33
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Detta var intressant, något jag inte hade en aning om. De är mer sociala oxå, tack vare mer vit substans(som kopplar neuroner till varandra, alltså fler kopplingar i hjärnan) än män, medans män istället har mer grå substans, som lagrar information såsom fakta, logik, uträkningar osv. Det är anledningen till att kvinnor är mer känslostyrda generellt, sägs det.

https://www.sciencedaily.com/releases/2005/01/050121100142.htm

Det står ingenting i din länkade studie att kvinnor skulle vara mer känslostyrda och mindre intelligenta än män. De har förvisso i genomsnitt bättre emotionella färdigheter och är mer empatiska än män, men det innebär inte att de styrs mer av känslor.

Lite fakta om hjärnans storlek och struktur har du här:

https://www.newscientist.com/article/mg23931870-800-the-truth-about-intelligence-are-bigheads-smarter-than-pea-brains/

https://www.researchgate.net/publication/228549134_Gender_Differences_in_Human_Brain_A_Revi ew om varför män har 10 % större hjärnor än kvinnor:

Hypotesen om den större manliga variabiliteten i intelligens tar jag upp här innan du och dina likasinnade får för er att rapa upp den klassiska misogyna floskeln om 15 manliga genier på 1 kvinna.

Citera
2019-06-26, 21:08
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Ursäkta mig, men har du nån form av diagnos eller är du bara väldigt korkad?

Du fortsätter att göra en massa påståenden fast du ombetts visa att några av dina tidigare påståenden är sanna.
Har du bevis eller citat, eller ska vi bara avfärda dig som ett korkat troll som saknar verkshöjd för en normal diskussion?

Det här är infantil mellanstadienivå.

Vad ska jag bevisa, att du är oärlig och i evig offerposition? Varför ska jag göra det när du så duktigt gör det själv? Du är även gnällig, vill du jag ska bevisa det med?
Citera
2019-06-26, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tegin
Jag har lyssnat på många kvinnor som berört mig inom musik, tro mig. ett exempel är Jennifer Rush och The power of Love. Jag är mycket äldre än dig.Jag har lyssnat på Kate Bush men bakom henne stod män liksom bakom Jennifer och en som jag älskar Tina Turner. Kvinnor är mamma och män som är utan kvinna letar sin mamma. Endast där är kvinnor bättre.
Gissa vad 90 procent av alla döende soldater yttrar som sista ord. Just det, Mamma
Kate Bush har både skrivit och producerat många låtar själv, inklusive låten jag länkade till.
Citera
2019-06-26, 23:09
Avstängd
CalzoneItalias avatar
En sak som kvinnor är bättre än män på är att suga kuk
Citera
2019-06-26, 23:25
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Det står ingenting i din länkade studie att kvinnor skulle vara mer känslostyrda och mindre intelligenta än män. De har förvisso i genomsnitt bättre emotionella färdigheter och är mer empatiska än män, men det innebär inte att de styrs mer av känslor.

Lite fakta om hjärnans storlek och struktur har du här:

https://www.newscientist.com/article/mg23931870-800-the-truth-about-intelligence-are-bigheads-smarter-than-pea-brains/

https://www.researchgate.net/publication/228549134_Gender_Differences_in_Human_Brain_A_Revi ew om varför män har 10 % större hjärnor än kvinnor:

Hypotesen om den större manliga variabiliteten i intelligens tar jag upp här innan du och dina likasinnade får för er att rapa upp den klassiska misogyna floskeln om 15 manliga genier på 1 kvinna.

Jag påstår inte heller att de skulle vara mindre intelligenta än män, om du istället för att projicera vad du tror att jag sagt faktiskt läser vad jag sagt. Dessutom finns det flera studier kring samma ämne som bekräftar precis allting som jag faktiskt sade, den jag länkade bekräftar en del och andra en del.

För övrigt intressant att du tog upp variansen mellan kvinnors och mäns IQ, då det även där finns flera studier kring det än de som du länkade till, och consensus är trots allt att män HAR högre varians än kvinnor, vilket oxå bekräftats av historien ganska entydigt. Men du kanske vill påstå att efterssom kvinnan var fastkedjad vid spisen så kunde hon inte vara innovativ eller kreativ på samma vis som de mest framstående männen? Att medel IQ är densamma kan jag hålla med om, men det är inte medel IQ människorna, "arbetshästarna" som för mänskligheten framåt, även ifall de oxå behövs för att "smörja kugghjulen" så vi inte stagnerar.

Kvinnor behövs lika mycket som män och vi ska vara vänner, inte fiender. Så vad är poängen att försöka få kvinnor att framstå lika bra på mansarbete? Vem ska då göra kvinnogörat. Männen? Men då har de ju inte tid att innovera och föra mänskligheten framåt. Ska vi stagnera tills vi överbefolkar världen och dör ut, är det bättre än att ta oss vidare ut i rymden och hinna sprida oss innan naturresurserna tar slut? Man måste någonstans inse att naturens lagar har förhärskat i tusentals år av en anledning, och tack vare dessa bor vi längre inte i grottor. Det är ett bevisat system som fungerar. Varför börja laborera nu, när priset kan vara våran kollektiva undergång?
Senast redigerad av Idiotsverige 2019-06-26 kl. 23:28.
Citera
2019-06-26, 23:35
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Generellt och genomsnitt speglar samma sak i en konversation som denna. Vad skulle annars generellt betyda, om inte samma sak som genomsnitt? I detta fallet.

Jaha du förstår alltså inte vad dessa ord betyder, jag borde inte ha förväntat mig mer av dig.

https://www.synonymer.se/sv-syn/generell
https://www.synonymer.se/sv-syn/genomsnitt

Nej, dessa ord är inte synonymer till varandra.
Senast redigerad av Svenne-i-Banan 2019-06-26 kl. 23:40.
Citera
2019-06-26, 23:44
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Det är en enorm skillnad mellan "det finns" och "generellt".

Alltså kan vi (ännu en gång) konstatera att du, Svenne, ljuger och är allmänt hjärndöd.

Du glömde berätta var jag har sagt emot detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in