2019-07-09, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Fel. De flesta jag känner som hämtat thaitjejer har hämtat ungefär jämnåriga tjejer, så ta du dina fördomar också och slit dem med hälsan.
Det stämmer. Men åldersgap i Asien gör inte kvinnorna lika bajsnödiga som vita kvinnor i klimakteriet.
Citera
2019-07-09, 13:21
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tegin
Det stämmer. Men åldersgap i Asien gör inte kvinnorna lika bajsnödiga som vita kvinnor i klimakteriet.
Nej, och det är absolut helt okej åt andra hållet när de själva gör det.
Se Macron, vars lärarinna var trebarnsmor och 40 och han femton.
Citera
2019-07-09, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Dessa unga "svenska" thaikvinnor hade horat ut sig precis som blonda Jeanette. En fin väska, en BR på Kungsholmen och dolmen sitter långt ner i halsen.

Alltid gnäll på dessa thaikvinnor. Trots att ni öser in andra sneögon och afrikanska kvinnor. Helt galet hur ni ens motiverar er rasism, när ni samtidigt gnäller på andra som ogillar afrikaner.
Först och främst är jag varken svensk eller kvinna. I övrigt håller jag med om att dom hade horat ut sig som vilken annan svensk kvinna ifall dom växt upp i Sverige. Sen spelar det också roll för diskussionen vilket perspektiv vi snackar om. Mannens syfte med dessa förhållanden är oftast att det är lättillgängligt, det är helt enkelt enklare att importera en ung thaitjej än att ragga upp en svensk dito. Sen är ju förmodligen dessa thaitjejer betydligt mer traditionella av sig och bossar inte omkring i huset och kräver att mannen ska börja diska osv.

Kollar vi på kvinnans perspektiv så handlar det främst om att få ett bättre liv. Människor runtom i världen betalar enormt stora pengar för att få ett bra liv i Europa. Då är det ganska lockande att bara inleda ett förhållande med naiva Anders.

Citat:
Ursprungligen postat av Tegin
Som du vet finns det kulturer i andra länder men inte en Svensk enligt Stefan Löven. I asiatiska länder existerar väldigt många förhållanden med den åldersskillnad du beskriver. Sen kan ju du titta på Frankrike vars samtliga presidenter har en erkänd yngre älskarinna. Inget som Aftonhoran debatterar på deras feministiska ledarsida precis.
Alla kvinnor i hela världen föredrar äldre män. Den svenska mannen är i regel lite äldre än sin kvinna. Men det blir ju bara löjligt när ni sitter här och försöker beskriva dessa förhållanden som genuina när dessa personer sannolikt inte hade blivit tillsammans ifall båda växt upp i Sverige.

Citat:
Fel. De flesta jag känner som hämtat thaitjejer har hämtat ungefär jämnåriga tjejer, så ta du dina fördomar också och slit dem med hälsan.
...jag nämnde två kategorier av män som importerar fruar, inte en.
Citera
2019-07-09, 13:25
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktim
Förstår inte vad ni yrar om. Hade dessa Thaitjejer växt upp i Sverige hade dom knappast i 25års ålder valt 45åriga Anders som sin partner. Precis som Moment22 säger så verkar hon ha trampat på en öm tå.

...och precis som någon annan skrev så är det i regel två typer av svenskar som importerar thaitjejer, killen som alltid var utanför relationsmarkanden samt mannen som blivit lämnad och är van att bli uppassad.

Jag känner en asiatisk tjej, dock inte thai, som träffade en 20 år äldre svensk man i ditt hemland. De flyttade till Sverige och skilde sig ett antal år senare. Då sökte hon en ny man och hittade en som var 18 år äldre.

Alltså även då när hon var svensk medborgare och hade ett bra jobb var det självklart för henne att mannen skulle vara betydligt äldre, en jämnårig man var uteslutet för henne.

Detta är inget unikt för henne, ni förstår helt enkelt inte vilka värderingar många asiatiska tjejer har.
Senast redigerad av Svenne-i-Banan 2019-07-09 kl. 13:29.
Citera
2019-07-09, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Jag känner en asiatisk tjej, dock inte thai, som träffade en 20 år äldre man i ditt hemland. De flyttade till Sverige och skilde sig ett antal år senare. Då sökte hon en ny man och hittade en som var 18 år äldre.

Alltså även då när hon var svensk medborgare och hade ett bra jobb var det självklart för henne att mannen skulle vara betydligt äldre, en jämnårig man var uteslutet för henne.

Detta är inget unikt för henne, ni förstår helt enkelt inte vilka värderingar många asiatiska tjejer har.
Dessa enskilda exempel är ganska meningslösa. Som jag redan nämnt flera gånger så söker sig kvinnor till äldre män, men det betyder inte att dom söker sig till män som skulle kunna vara deras pappor. Finns även många exempel på svenskor som blivit tillsammans med betydligt äldre män.

En annan aspekt som ingen tagit upp är att europeiska män är väldigt populära bland asiatiska kvinnor.
Citera
2019-07-09, 13:35
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Dessa enskilda exempel är ganska meningslösa. Som jag redan nämnt flera gånger så söker sig kvinnor till äldre män, men det betyder inte att dom söker sig till män som skulle kunna vara deras pappor. Finns många exempel på svenskor som blivit tillsammans med betydligt äldre män.

En annan aspekt som ingen tagit upp är att europeiska män är väldigt populära bland asiatiska kvinnor.

De motbevisar det som du skrev att dessa tjejer inte skulle välja en betydligt äldre man om hon inte bodde i ett fattigt land. Jo många skulle göra det ändå, hon är inte ensam om dessa värderingar.

Jag har för övrigt tagit upp varför svenska män är populära bland asiater.
Citera
2019-07-09, 13:37
Medlem
Citat:
De motbevisar det som du skrev att dessa tjejer inte skulle välja en betydligt äldre man om hon inte bodde i ett fattigt land. Jo många skulle göra det ändå, hon är inte ensam om dessa värderingar.
Du nämner ett enskilt exempel och därför har du motbevisat mig?

Finns exempel på kvinnor från hela världen - inklusive Sverige - som valt betydligt äldre män. Det betyder inte att kvinnor från dessa länder i regel är intresserade av betydligt äldre män.
Citera
2019-07-09, 13:39
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:

Finns exempel på kvinnor från hela världen - inklusive Sverige - som valt betydligt äldre män. Det betyder inte att kvinnor från dessa länder i regel är intresserade av betydligt äldre män.

Ja när du säger att det inte skulle ske så räcker ett exempel men sedan har jag dessutom diskuterat detta med henne och lärt mig från henne om asiatiska tjejers värderingar och även pratat med andra asiatiska tjejer så jag har nog lite bättre koll än du.
Citera
2019-07-09, 15:37
Medlem
Citat:
Nej, och det är absolut helt okej åt andra hållet när de själva gör det.
Se Macron, vars lärarinna var trebarnsmor och 40 och han femton.
Bra referens.
Citera
2019-07-09, 15:42
Medlem
Citat:
Först och främst är jag varken svensk eller kvinna. I övrigt håller jag med om att dom hade horat ut sig som vilken annan svensk kvinna ifall dom växt upp i Sverige. Sen spelar det också roll för diskussionen vilket perspektiv vi snackar om. Mannens syfte med dessa förhållanden är oftast att det är lättillgängligt, det är helt enkelt enklare att importera en ung thaitjej än att ragga upp en svensk dito. Sen är ju förmodligen dessa thaitjejer betydligt mer traditionella av sig och bossar inte omkring i huset och kräver att mannen ska börja diska osv.

Kollar vi på kvinnans perspektiv så handlar det främst om att få ett bättre liv. Människor runtom i världen betalar enormt stora pengar för att få ett bra liv i Europa. Då är det ganska lockande att bara inleda ett förhållande med naiva Anders.

Alla kvinnor i hela världen föredrar äldre män. Den svenska mannen är i regel lite äldre än sin kvinna. Men det blir ju bara löjligt när ni sitter här och försöker beskriva dessa förhållanden som genuina när dessa personer sannolikt inte hade blivit tillsammans ifall båda växt upp i Sverige.

Citat av dig..
...jag nämnde två kategorier av män som importerar fruar, inte en.
Mannens syfte med dessa förhållanden är oftast att det är lättillgängligt, det är helt enkelt enklare att importera en ung thaitjej än att ragga upp en svensk dito. Sen är ju förmodligen dessa thaitjejer betydligt mer traditionella av sig och bossar inte omkring i huset och kräver att mannen ska börja diska osv. ...slut citat.

Du är faktiskt helt ute och cyklar. I vilka länder har du bott i. Lägg ner nu innan du skämmer ut dig totalt. Det börjar lukta lite rasse om dig.
Korr, Den första delen är ditt citat. Av ngn anledning faller ingressen Ditt citat bort även efter ändringar
Senast redigerad av Tegin 2019-07-09 kl. 15:47.
Citera
2019-07-09, 16:58
Medlem
Citat:
Om ingen har avgivit samtycke så är det vad lagen säger. Däremot skulle endast mannen dömas i praktiken.

Nej, de tär inte vad lagen säger.
Du kan inte vara en "icke samtyckande" våldtäktsman.
Citera
2019-07-09, 17:02
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:

Och du nämner en psykstörd pajas som underlag för din generalisering? Det är väldigt vanligt att kvinnor gillar äldre män.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in