2019-06-07, 13:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Du bestämmer ingenting, lagen är som den är, du ska vara glad du slipper såna som mig bakom.

En dag kanske nån gör detta för att du ska spela allan, oj det trodde jag inte, spring du hem med svansen mellan benen och kaxa på Flashback.

https://nyheter24.se/nyheter/udda/880038-liten-penis-tecken/

och vad får dej att tro att just din omkörning är viktigare än nån annans? bara att finna sig i att andra kör i annan hastighet.

Spela balla Allan gör såna som du och alla andra som har liten-kuk-komplex och som försöker hävda sig med bilkörning. Fast egentligen så får du nog bara köra EU-moppe än.
Citera
2019-06-07, 15:23
Medlem
Citat:
Du bestämmer ingenting, lagen är som den är, du ska vara glad du slipper såna som mig bakom.

En dag kanske nån gör detta för att du ska spela allan, oj det trodde jag inte, spring du hem med svansen mellan benen och kaxa på Flashback.

http://www.barometern.se/kalmar/blev-pakord-i-omkorningsfilen/

Händelsen inträffade på söndagseftermiddagen mellan Hansa city och Berga industriområde. I samband med en omkörning märkte kvinnan hur den silverfärgade bilen närmade sig bakifrån i hög hastighet.

– Jag såg ju bara lysena i backspegeln och sedan känner jag en rejäl dunk. Jag blev livrädd och ville stanna bilen för att prata med föraren, säger kvinnan, som vill vara anonym.

Kvinnan slog därefter på varningsblinkers och körde in till väggrenen för att prata med föraren. Men i stället för att stanna körde han eller hon förbi och vidare i hög hastighet.

– Först blev jag bara mest chockad över att någon kan köra på någon och sticka i väg, sedan började tankarna komma om hur illa det kunde ha gått, säger kvinnan.

Så går det som sagt...

Galet
Men tanken har faktiskt slagit mig att man skulle modda en bil med en rejäl stålbumper fram. Skulle va så jävla skönt att bokstavligen "trycka på" den här typen av förare (vilken man ju faktiskt då då träffar på):

Citat:
Ursprungligen postat av deman
Det är underbart att ligga i 115 med farthållaren och köra om på motorvägen. Man har ett öga i backspegeln och hoppas att det kommer nån stressad jävel bakom så man kan dra ut extra länge på omkörningen. Håller han inte 3 sekunders avstånd bakom så kommer han få vänta läääänge innan jag svänger in. Kanske ligger jag kvar och kör om andra bilar längre fram också. Jag bestämmer när min omkörning är klar - in bilen bakom. Kommer helljuset på - ja då blir det bromsljus och vinkla bort backspegeln.

Rövslickare förtjänar all skit de kan få.

Det här är ju ett annat fitt-beteende som blivit allt vanligare - att gå ut aslångt före en omkörning, istället för att vänta 2 sek tills en snabbare hunnit förbi.

Citat:
Ursprungligen postat av Brejjan
Man ska gå ut 90 meter innan framförvarande bil och gå tillbaka 90 meter efter, då håller man 3-sekudners regeln och slipper åka på böter för att man legat för nära. Bara män med ytterst små pillevinkar som ligger nära, det visade en undersökning som gjorts.

En del skyndar sig t o m att byta extra tidigt när dom ser man kommer i hög fart, för att "stänga till" istället för att vänta (så det är ju helt uppenbart att en del gillar att hindra snabbare trafik - vilket ju inte minst bekräftas av inläggen här också):
3-sekundersregeln är ju bra som generell regel ifall man bara ligger och kör efter varandra på en väg
- men inte precis före och efter en omkörning, när man har folk bakom som vill förbi. Vad jag vill minnas så är det dessutom under 1 sek som gäller för böter - 3 sek är den rekommenderade gränsen för att ha god marginal.

Jag brukar dra förbi såna där muppar på högersidan och sen snabbt vänster och om bilen i högerfilen.
Alltid lika underbart när dom "visar sin uppskattning" genom att blinka med helljuset och sen försvinner dom i backspegeln
- fortfarande jämsides den dom kör om, så länge man kan se dom. Om man kommer ikapp mot slutet av omkörningen så byter man bara till högerfil före framförvarande och gasar på.
Det jobbiga där är att ifall man kommer ikapp någon mitt under eller mot slutet av en omkörning så vet man ju inte hur länge dom tänkt ligga kvar efter omkörningen. Är det någon som byter fil som man ska (nära efter omkörningen), så känner man sig ju som en skitstövel ifall man "tränger sig om" eller så blir det så att båda byter samtidigt och så får man själv byta tillbaka till vänster igen och känna sig dum.
Är det däremot ett arsel som ligger kvar länge efter omkörningen, så är ju som sagt mycket vunnet.
Senast redigerad av C20 2019-06-07 kl. 15:30.
Citera
2019-06-07, 17:16
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Ja, jag har en farthållare. Vad kör du själv för bil som inte har farthållare? Opel Kadett?
Ja, det är samma frågeställning som dina vilket gör att du kör en Kadett.
Jag kan ställa min farthållare i högra hastighet än vad din sura Kadett kan komma upp i.
Självklart är jag kungen på motorvägen med. En kung visar respekt för sina undersåtar.

Men frågan kvarstår samt utökas.
Vart ska de som håller 115 på motorvägen ta vägen SAMT är det verkligen förenligt med Svea Rikes Lag att bryta mot hastighetsbegränsningen vid en omkörning?
Om svaret är Ja så ber jag dig ödmjukast länka till den skrivelsen.

Läs andra inlägg. Det är inte egoism utan ett riktigt troll som försöker hålla den gamla FB-andan uppe.
Jaadu.
Prodelin och C20 är, jag tror tror faktiskt att de vill ha fri väg.
Citera
2019-06-07, 18:06
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Ja, jag har en farthållare. Vad kör du själv för bil som inte har farthållare? Opel Kadett?
Ja, det är samma frågeställning som dina vilket gör att du kör en Kadett.

Du kan läsa ett gammalt inlägg vad jag kör för bil..

(FB) Hur har man råd med en fin bil?

Som sagt det är bara amatörer som använder farthållare och andra hjälpmedel.
Citera
2019-06-07, 19:55
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Du kan läsa ett gammalt inlägg vad jag kör för bil..

(FB) Hur har man råd med en fin bil?

Som sagt det är bara amatörer som använder farthållare och andra hjälpmedel.
Alltså.
Jag tycker inte det är speciellt kul att köra bil. Viss frihetskänsla är det, men jag vill åka bekvämt och avslappnat.

Jag använder farthållare, det hjälper mig att inte köra för fort.
Regnsensor är skönt.
Automatlåda är toppen.
Jag använder Google maps i stället för kartbok.
Styrservo är underbart, jag har kört utan.
Sladdskydd och ABS är guld värt.
Tom däcktrycksövervakning är skitbra.

Varför ska jag bry mig om sånt, jag vill bara förflytta mig bekvämt.

Har du kört med osynkad växellåda?
Jag uppskattar verkligen synkringarna.
Citera
2019-06-07, 20:18
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Alltså.
Jag tycker inte det är speciellt kul att köra bil. Viss frihetskänsla är det, men jag vill åka bekvämt och avslappnat.

Regnsensor är skönt.
Automatlåda är toppen.

Du vet att många bilar idag även meddelar i instrumentpanelen om att det är dags lägga in en annan växel? jag trodde man lärde sig sånt i trafikskolan, dvs kunna växla en manuell låda.

Osynkat bara kört med på långtradare i min ungdom.
Citera
2019-06-07, 20:21
Medlem
Prodelins avatar
C20

Kolla denna video med MC gubben framför, kan inte låta bli skratta men det är just detta beteende bilister även sysslar med när man ligger bakom, nu fick MC killen lära sig en läxa...

Hehehe....

https://www.youtube.com/watch?v=t5VTcv30CvY
Citera
2019-06-07, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Alltså.

Regnsensor är skönt.
Automatlåda är toppen.

Jag är inte förvånad. Tycker man att våra fartgränser är bra, så brukar man inte va speciellt intresserad av att köra bil. Det blir ju liksom naturligt att kör man så långsamt blir körningen inte speciellt inspirerande.
Du vill mer bara ha är en bekväm transport från A till B, snarare än körglädje och njut av den känslan. Det kan jag acceptera - vad jag inte tycker är ok, är attityden att din lathet ska gå ut över oss som gillar att köra bil.

Regnsensor och däcktrycksövervakning har ju inte ens mycket med själva körkänslan att göra. Klart jag tycker det är nice också (eller åtminstone medför dom ju inte direkt någon nackdel) och vem fan sitter med en jäkla kartbok idag liksom (möjligtvis någon gamling som inte lärt sig använda en smartphone). Automatlåda är ju också helt ok (med en bra sån, kan man ju t o m köra lite snabbare än manuell).
Och hur många bilar har osynkad låda - typ 50 år gamla veteranbilar kanske
Senast redigerad av C20 2019-06-07 kl. 21:25.
Citera
2019-06-07, 20:28
Medlem
Citat:
C20

Kolla denna video med MC gubben framför, kan inte låta bli skratta men det är just detta beteende bilister även sysslar med när man ligger bakom, nu fick MC killen lära sig en läxa...

Hehehe....

https://www.youtube.com/watch?v=t5VTcv30CvY

Just det - den har jag sett - helt galen Man vet ju inte vad som föregick filmen. Men de tär ju säkert en sån där som vill jävlas för bilen körde för fort eller så.
Citera
2019-06-07, 21:39
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Du vet att många bilar idag även meddelar i instrumentpanelen om att det är dags lägga in en annan växel? jag trodde man lärde sig sånt i trafikskolan, dvs kunna växla en manuell låda.

Osynkat bara kört med på långtradare i min ungdom.
Visst är det skönt med tekniska finesser så man inte behöver tänka på allt?
Citera
2019-06-07, 21:43
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C20
Jag är inte förvånad. Tycker man att våra fartgränser är bra, så brukar man inte va speciellt intresserad av att köra bil. Det blir ju liksom naturligt att kör man så långsamt blir körningen inte speciellt inspirerande.
Du vill mer bara ha är en bekväm transport från A till B, snarare än körglädje och njut av den känslan. Det kan jag acceptera - vad jag inte tycker är ok, är attityden att din lathet ska gå ut över oss som gillar att köra bil.

Regnsensor och däcktrycksövervakning har ju inte ens mycket med själva körkänslan att göra. Klart jag tycker det är nice också (eller åtminstone medför dom ju inte direkt någon nackdel) och vem fan sitter med en jäkla kartbok idag liksom (möjligtvis någon gamling som inte lärt sig använda en smartphone). Automatlåda är ju också helt ok (med en bra sån, kan man ju t o m köra lite snabbare än manuell).
Och hur många bilar har osynkad låda - typ 50 år gamla veteranbilar kanske
Jag vill också komma snabbt fram, men jag har ambitionen att göra det inom lagens begränsning och jag är inte intresserad av att förlora tid till förmån för någon som nöjeskör aggressivt.
Citera
2019-06-07, 21:46
Medlem
Något som är irriterande i trafiken är de stollar dom bland annat figurerar i denna tråd som tror att våra vägar är en lekplats.
Aggressiv körning och höga farter hör hemma på en bana inte bland trafik.
Har genom åren fått utreda alldeles för många olyckor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in