2022-09-16, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Det står en 40-skylt strax innan du kör in i Vallarondellen. Passerar du den i hundra så ska du inte ha körkort. Det är självklart att du ställer till med oreda om du kommer körande in i rondellen i dubbla hastigheten jämfört med alla andra. Människor får väja, bromsa och kasta sig undan för att undvika en olycka.
Jag tog den i 120 i helgen som var. Kan även upplysa om att jag även körde i 200km/h på E4 samt körde Malmslättsvägen i bussfil i hög fart.
Citera
2022-09-16, 10:45
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Jag tog den i 120 i helgen som var. Kan även upplysa om att jag även körde i 200km/h på E4 samt körde Malmslättsvägen i bussfil i hög fart.

En riktig hårding, eller hur?
Citera
2022-09-16, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
En riktig hårding, eller hur?
Allt är bara svart eller vitt i din värld, eller hur?
En normal människa hade frågat: Varför körde du så?
En hint. Hon dog ändå.
Citera
2022-09-16, 10:53
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Allt är bara svart eller vitt i din värld, eller hur?
En normal människa hade frågat: Varför körde du så?
En hint. Hon dog ändå.

Ja, det var ju irriterande om något. I trafiken.
Citera
2022-09-29, 21:15
Medlem
kl4sseKocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freddyfish
Och de svänger in ALLDELES FÖR NÄRA
På tal om att köra nära, är ute och kör på våra fina riksvägar och likt förbannat har man en lastbil i ändan, hinner inte ens börja räkna innan även den har passerat riktmärke/kantstolpen.
Citera
2022-09-29, 21:36
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Folk som blinkar efter de gjort svängen.
Folk son blinkar efter de fulländat sin körning ur rondell.

Folk som parkerar bredvid en trots att de finns en hel parkering ledig runt om.
Citera
2022-09-30, 07:30
Medlem
illarions avatar
Folk som saktar ner DIREKT på E4 avfarten.. Från 110 -> 70 direkt när de kommer av E4. Dessa personer är farliga!
Självklart förståeligt när nästa hastighetsbegränsning kommer snabbt men majoriteten (där jag kör) så är det långt till nästa skylt..
Citera
2022-09-30, 07:53
Medlem
Säkert redan någon som nämnt.
Men när det är växelvis 1 filigt och 2 filigt, idioter som saktar in på den 1 filiga sträckan är ju helt sjuka! Ser framför mig hur dom sitter och flinar kollandes i backspegeln...
Citera
2022-10-02, 22:40
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kl4sseKock
På tal om att köra nära, är ute och kör på våra fina riksvägar och likt förbannat har man en lastbil i ändan, hinner inte ens börja räkna innan även den har passerat riktmärke/kantstolpen.

Som sagt, svennar är sävliga i trafiken, inte undra på du får en lastbil bakom för du kör för sakta och håller inte hastigheten.
Citera
2022-10-23, 14:13
Medlem
Amanites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stoppsmäll
Du, min sämste herre, har bestämt dig för att oavsett vad jag än säger så är det fel. Och visst, jag kan ha fel. Vad jag gjort är att försöka resonera utifrån en googlebild på tänkbara anledningar varför det sitter en stoppskylt. Det som är helt säkert är att den iaf inte sitter uppe för att jävlas.

Men du tramsar bort din möjlighet att visa att du besitter iaf en liten bit av kognitiv förmåga.

Istället så går du till fullt personangrepp. När sådant inträffar så har man inga argument utan man vill försöka förlöjliga sin meningsmotståndare. Sånt tröttar ut mig.

Du har i tråden påstått att du inte bara kör bättre än gemene bilförare då du testar alla bilar vad de går för. De som håller på trafikreglerna bajsar på sig, enligt dig, när det uppstår en situation som du skulle behärskat tillfullo.

Inte nog med det, du reder dessutom upp situationer andra orsakat, pga din påstådda förträfflighet. Men du tar varje chans att minsann påpeka andras brister.

Du säger emot dig själv, du överdriver, ljuger och du saknar allt en bra bilförare ska ha, nämligen insikt om sina egna begränsningar, att visa hänsyn till andra trafikanter och att hålla sig till de regler som gör att vi inte har en trafiksituation liknande den i ett random U-land.

Jag vet nu att du saknar körkort.
Du har aldrig haft nått körkort.
Du kommer aldrig få nått körkort.

... och tack gode gud för det.

Du har presenterat dina "möjliga anledningar" och jag har också förklarat varför dessa inte är giltiga utifrån det faktum att jag känner till platsen fysiskt och inte som du (via en googlebild), det hela är inte svårare än så.

Men visst, det måste vara skönt för dig att fabulera friskt och önsketänka kring mitt körkortsinnehav. 😊 Och det är såklart helt okej att använda sig av försvarsmekanismer om det får dig att må bättre 👍
Jag kan inte bry mig mindre.
Senast redigerad av Amanite 2022-10-23 kl. 14:18.
Citera
2022-10-23, 18:35
Medlem
Motvindas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Som sagt, svennar är sävliga i trafiken, inte undra på du får en lastbil bakom för du kör för sakta och håller inte hastigheten.

Ja säkerhetstänk och ordning är ju inte direkt prioriterat utanför Sverige, tur vi har kommit längre åtminstone 😏

Lastbilar ligger generellt 7- 10 km/h för fort, iaf häromkring. Jag har försökt skärpa till mig det senaste och kör max 5 över. Blir tokig när de som borde föregå med gott exempel i trafiken, kör upp i röven på en då. Bromsar ner dom direkt 😤
Så det handlar ytterst sällan om att man ligger under hastighetsgränsen. Det är bara en upplevelse att det är så, för de som ligger 10 plus över.
Citera
2022-10-23, 18:46
Medlem
orrtupps avatar
När jag kör på huvudled så stör jag mig på folk som kommer i hög fart från andra vägar och som tvärbromsar vid korsningen så att jag hinner tvivla på om de har tänkt stanna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in