2019-06-07, 10:47
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deman
Det är underbart att ligga i 115 med farthållaren och köra om på motorvägen. Man har ett öga i backspegeln och hoppas att det kommer nån stressad jävel bakom så man kan dra ut extra länge på omkörningen. Håller han inte 3 sekunders avstånd bakom så kommer han få vänta läääänge innan jag svänger in. Kanske ligger jag kvar och kör om andra bilar längre fram också. Jag bestämmer när min omkörning är klar - in bilen bakom. Kommer helljuset på - ja då blir det bromsljus och vinkla bort backspegeln.

Rövslickare förtjänar all skit de kan få.

Du bestämmer ingenting, lagen är som den är, du ska vara glad du slipper såna som mig bakom.

En dag kanske nån gör detta för att du ska spela allan, oj det trodde jag inte, spring du hem med svansen mellan benen och kaxa på Flashback.

http://www.barometern.se/kalmar/blev-pakord-i-omkorningsfilen/

Händelsen inträffade på söndagseftermiddagen mellan Hansa city och Berga industriområde. I samband med en omkörning märkte kvinnan hur den silverfärgade bilen närmade sig bakifrån i hög hastighet.

– Jag såg ju bara lysena i backspegeln och sedan känner jag en rejäl dunk. Jag blev livrädd och ville stanna bilen för att prata med föraren, säger kvinnan, som vill vara anonym.

Kvinnan slog därefter på varningsblinkers och körde in till väggrenen för att prata med föraren. Men i stället för att stanna körde han eller hon förbi och vidare i hög hastighet.

– Först blev jag bara mest chockad över att någon kan köra på någon och sticka i väg, sedan började tankarna komma om hur illa det kunde ha gått, säger kvinnan.

Så går det som sagt...
Senast redigerad av Prodelin 2019-06-07 kl. 10:50.
Citera
2019-06-07, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Du bestämmer ingenting, lagen är som den är, du ska vara glad du slipper såna som mig bakom.

En dag kanske nån gör detta för att du ska spela allan, oj det trodde jag inte, spring du hem med svansen mellan benen och kaxa på Flashback.

Lagen är som den är: Tyvärr har du inte antingen inte läst den alt. har du inte tillräcklig intelektuell förmåga för att förstå den.
Citera
2019-06-07, 10:50
Medlem
Citat:
C20 har redan svarat dig på det, du får väl gasa upp till 120-130 för att undvika större väntetider bakom dig, vänsterfilen är ingen fil du och andra tycker är lyxigt åka i för ni tror ni spelar med dom stora pojkarna, omoget beteende kallar jag det du håller på med.
Återigen. Vad sysslar JAG med? Är du så drogad att du inte ens minns vad som sagts tidigare?

Så enl dig så SKA man bryta mot lagarna när man gör en omkörning? Du kan inte vara innehavare av ett Svenskt körkort om du missat vad hastighetsskyltarna betyder för alla filer på en väg.
Tillhör du de där som kom hit o bytte in lånekorten från er hemstads bibliotek till ett Svenskt körkort på 90-talet?
För enl Svensk lag får du inte köra fortare är 110 på en väg som är skyltad med just 110.
Citera
2019-06-07, 10:54
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Återigen. Vad sysslar JAG med? Är du så drogad att du inte ens minns vad som sagts tidigare?

Så enl dig så SKA man bryta mot lagarna när man gör en omkörning? Du kan inte vara innehavare av ett Svenskt körkort om du missat vad hastighetsskyltarna betyder för alla filer på en väg.
Tillhör du de där som kom hit o bytte in lånekorten från er hemstads bibliotek till ett Svenskt körkort på 90-talet?
För enl Svensk lag får du inte köra fortare är 110 på en väg som är skyltad med just 110.

Då ska du inte köra om när du inte kan köra om och du kan sticka upp din jävla farthållare där solen inte skiner för det är bara bilförare som inte kan köra bil som använder såna saker, växlar du bilen också när displayen säger till när du ska lägga in rätt växel?

Snälla gör oss alla en tjänst, kör inte bilen mer, åk kollektivt.
Citera
2019-06-07, 10:58
Medlem
Citat:
Då ska du inte köra om när du inte kan köra om och du kan sticka upp din jävla farthållare där solen inte skiner för det är bara bilförare som inte kan köra bil som använder såna saker, växlar du bilen också när displayen säger till när du ska lägga in rätt växel?

Men är du dum i hela ditt Ziegenarhuvud?
Vart läser du att JAG kör så?
Skillnaden mellan oss Svenskar mot er blattar är att vi Svenskar vet vad som är rätt även om vi bryter mot regler medan ni tror att ni har rätt att äga våra Svenska vägar.

En stor skillnad mellan oss två är att jag kan sakta ner utan att skrika "JALLA JALLA" så fort någon kör saktare än mig.
Citera
2019-06-07, 11:02
Medlem
Folk som blinkar vänster när dom ska ut ur rondellen.
Alltså, det finns dom som blinkar vänster in i rondellen och sedan ger fan i att blinka höger ut. Dvs vänster blink fortsätter när dom svänger ut.
Sedan finns det dom som inte blinkar in i rondellen utan sätter på vänster blink först när dom ska ut!! Vilket är ett fenomen jag uppmärksammat på senare tid och jag ser detta i princip dagligen.
Varför? Någon gång kommer jag köra efter en sådan person och fråga vad fan dom håller på med.
Citera
2019-06-07, 11:49
Medlem
Citat:

Du har nog inte körkort vad jag kan läsa så kan du inte trafikreglerna.
Det är ditt fel att jag hela tiden måste sakta in.

Från körkortsboken:
Fråga: En bil ligger farligt nära bakom din. Vilken åtgärd bör du vidta?

Svar: Minska farten försiktigt så att avståndet till framförvarande bil ska bli större.
Citera
2019-06-07, 11:53
Medlem
Citat:
Du kanske ska följa lagen och lägga dig i högerfil efter omkörning, har du körkort överhuvudtaget?

Man ska gå ut 90 meter innan framförvarande bil och gå tillbaka 90 meter efter, då håller man 3-sekudners regeln och slipper åka på böter för att man legat för nära. Bara män med ytterst små pillevinkar som ligger nära, det visade en undersökning som gjorts.
Citera
2019-06-07, 12:18
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Men är du dum i hela ditt Ziegenarhuvud?
Vart läser du att JAG kör så?
Skillnaden mellan oss Svenskar mot er blattar är att vi Svenskar vet vad som är rätt även om vi bryter mot regler medan ni tror att ni har rätt att äga våra Svenska vägar.

En stor skillnad mellan oss två är att jag kan sakta ner utan att skrika "JALLA JALLA" så fort någon kör saktare än mig.

Du skryter om din jävla farthållare du använder jämt och tror du är kungen på motorvägen.

Kör du Saab?
Citera
2019-06-07, 13:09
Medlem
pollenpers avatar
Citat:

Händelsen inträffade på söndagseftermiddagen mellan Hansa city och Berga industriområde. I samband med en omkörning märkte kvinnan hur den silverfärgade bilen närmade sig bakifrån i hög hastighet.

– Jag såg ju bara lysena i backspegeln och sedan känner jag en rejäl dunk. Jag blev livrädd och ville stanna bilen för att prata med föraren, säger kvinnan, som vill vara anonym.

Kvinnan slog därefter på varningsblinkers och körde in till väggrenen för att prata med föraren. Men i stället för att stanna körde han eller hon förbi och vidare i hög hastighet.

– Först blev jag bara mest chockad över att någon kan köra på någon och sticka i väg, sedan började tankarna komma om hur illa det kunde ha gått, säger kvinnan.

Så går det som sagt...
Så går det för arslen som kör så fort att de inte har koll på vad som händer därframme. Dessutom smiter.
Citera
2019-06-07, 13:13
Medlem
pollenpers avatar
Citat:

Köra bil är inte svårt.
Att vara en god trafikant,. Det är det som är grejen. Du har en del kvar att lära om samspel itrafiken.
Jag märker tydligt din egoism.
Citera
2019-06-07, 13:18
Medlem
Citat:
Du skryter om din jävla farthållare du använder jämt och tror du är kungen på motorvägen.

Kör du Saab?
Ja, jag har en farthållare. Vad kör du själv för bil som inte har farthållare? Opel Kadett?
Ja, det är samma frågeställning som dina vilket gör att du kör en Kadett.
Jag kan ställa min farthållare i högra hastighet än vad din sura Kadett kan komma upp i.
Självklart är jag kungen på motorvägen med. En kung visar respekt för sina undersåtar.

Men frågan kvarstår samt utökas.
Vart ska de som håller 115 på motorvägen ta vägen SAMT är det verkligen förenligt med Svea Rikes Lag att bryta mot hastighetsbegränsningen vid en omkörning?
Om svaret är Ja så ber jag dig ödmjukast länka till den skrivelsen.
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Köra bil är inte svårt.
Att vara en god trafikant,. Det är det som är grejen. Du har en del kvar att lära om samspel itrafiken.
Jag märker tydligt din egoism.
Läs andra inlägg. Det är inte egoism utan ett riktigt troll som försöker hålla den gamla FB-andan uppe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in