Citat:
Ursprungligen postat av
deman
Det är underbart att ligga i 115 med farthållaren och köra om på motorvägen. Man har ett öga i backspegeln och hoppas att det kommer nån stressad jävel bakom så man kan dra ut extra länge på omkörningen. Håller han inte 3 sekunders avstånd bakom så kommer han få vänta läääänge innan jag svänger in. Kanske ligger jag kvar och kör om andra bilar längre fram också. Jag bestämmer när min omkörning är klar - in bilen bakom. Kommer helljuset på - ja då blir det bromsljus och vinkla bort backspegeln.
Rövslickare förtjänar all skit de kan få.
Du bestämmer ingenting, lagen är som den är, du ska vara glad du slipper såna som mig bakom.
En dag kanske nån gör detta för att du ska spela allan, oj det trodde jag inte, spring du hem med svansen mellan benen och kaxa på Flashback.
http://www.barometern.se/kalmar/blev-pakord-i-omkorningsfilen/
Händelsen inträffade på söndagseftermiddagen mellan Hansa city och Berga industriområde. I samband med en omkörning märkte kvinnan hur den silverfärgade bilen närmade sig bakifrån i hög hastighet.
– Jag såg ju bara lysena i backspegeln och sedan känner jag en rejäl dunk. Jag blev livrädd och ville stanna bilen för att prata med föraren, säger kvinnan, som vill vara anonym.
Kvinnan slog därefter på varningsblinkers och körde in till väggrenen för att prata med föraren. Men i stället för att stanna körde han eller hon förbi och vidare i hög hastighet.
– Först blev jag bara mest chockad över att någon kan köra på någon och sticka i väg, sedan började tankarna komma om hur illa det kunde ha gått, säger kvinnan.
Så går det som sagt...